Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


91 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Zgred1628


  • Postów: 68
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Żary

Napisano 02 maja 2010 - 08:01

Witam. A więc napiszę wszystko po kolei. Wczoraj wymieniałem tarcze i klocki hamulcowe w swoim aucie.
Troszkę się namęczyłem bo poprzednie były strasznie zapieczone. W końcu gdy już wszytko wymieniłem postanowiłem wykonać jazdę testową.
Dość szybko okazało się, że hamulca ręcznego nie mam w ogóle :oops: ale to jeszcze nie problem.
Recz która wprawiła mnie w osłupienie to to, że tarcze po przejechaniu ja wiem może 3km są z przodu bardzo ciepłe, a z tyłu troszkę mniej.
Czy jest to normalne, że po wymianie na nowe tarcze i klocki tarcze będą się tak grzały?
Druga sprawa to taka, że słyszę piszczenie w podczas hamowania (delikatnego) dlaczego tak się dzieje?
W innych postach doczytałem się, że piszczenie jest przyczyną słabych klocków, ale ja mam klocki ATE i tarcze FEBI.
Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?



#2 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 maja 2010 - 08:09

Jak już wymieniałeś tarcze i klocki, to trzeba było kupić jeszcze zestaw naprawczy cylinderków, tym bardziej, że pisałeś, że miałeś zapieczone. Kosztuje to w sumie ok. 60 zł za komplet.
Podstawowe pytanie: hamulce ci "nie trzymają" podczas jazdy ?
Z tym piszczeniem, to pojeździj trochę, może klocki się dotrą i przestaną piszczeć.

#3 Offline   Zgred1628


  • Postów: 68
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Żary

Napisano 02 maja 2010 - 08:19

Hamulce mi nie trzymają. Jadę normalnie nie czuje żadnego oporu.
A o tym zestawie naprawczym do cylinderków nic nie wiedziałem.
Może inaczej.
Czy coś z tymi tarczami może się stać z powodu tego, że one są ciągle ciepłe?
Cholera denerwuje mnie to bo w sumie pieniędzy nie żałowałem na tarcze i klocki, a tu taka kupa

#4 Offline   Rufi070


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 lut 2010
  • Miejscowość: Brańsk
  • Drugi Mercedes:Vito 108D 1998r

Napisano 02 maja 2010 - 08:20

klocki należy najpierw dotrzeć czyli przez pierwsze kilka/kilkanaście kilometrów delikatnie używać pedału hamulca(unikać gwałtownych hamowań) nie przestrzeganie tego mogło spowodować że klocki teraz piszczą, ale po kilku km powinny się dotrzeć i będzie ok :grinhihi:

#5 Offline   Zgred1628


  • Postów: 68
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Żary

Napisano 02 maja 2010 - 10:25

O tym, że przez pierwsze kilometry nie można gwałtownie hamować to wiem. Przeczytałem to na naszym forum. po ich założeniu na podwórko sobie jeździłem i zatrzymywałem, ale to nie gwałtownie.

[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 11:25 ]
Ok temat tarcz jest już rozwiązany. Tarcza ocierała o tą osłonę z blachy która znajduje się za nią. Odkręciłem tarcze klocki i tak po kolei wszystko poprawiałem. Wygląda na to, że sam musiałem to zrobić podczas demontażu zapieczonych tarcz. A złotym środkiem do ich ściągnięcia był młotek, więc może gdzieś tam zahaczyłem.
Pozostaje jeszcze sprawa piszczących klocków...

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 maja 2010 - 12:53

Cytat

Pozostaje jeszcze sprawa piszczących klocków...

Jakie klocki kupiłeś?

#7 Offline   Zgred1628


  • Postów: 68
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Żary

Napisano 02 maja 2010 - 14:05

Klocki firmy ATE przód i tył a tarcze firmy FEBI

#8 Offline   neonlight


  • Postów: 369
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kozienice

Napisano 02 maja 2010 - 14:13

jezeli ściągałes tarcze za pomocą młotka a teraznie masz ręcznego to masz odpowiedz:)przy zdejmowaniu tarcz (z tyłu) tzreba wczrsniej poluzowac szczęki.zrobiles to?:star:

#9 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 maja 2010 - 15:29

O kurde, Zgred1628, chyba zrobiłeś masakrę. Mam nadzieję, że popękały sprężynki trzymające okładziny, a nie uszkodziłeś tej metalowej osłony, do której okładziny są przyczepione

#10 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 02 maja 2010 - 16:59

Zgred1628, mówisz ze tylne tarcze były zapieczone czy wszystkie? :pig:








Podobne tematy Zwiń