powiedzcie, z której strony ma być zamontowana spinka łańcucha?
W instrukcji jest, że "od wewnątrz", czyli rozumiem, że od strony środka silnika, czyli od strony tyłu samochodu?
"wewnątrz", to jest cały łańcuch i to mnie zmyliło.
sama U-spinka ma być jeśli dobrze rozumiem dołem litery U skierowana ku kierunkowi obrotu silnika, czyli ku lewej stronie samochodu.
0
[W124] Łancuch rozrządu - należy wymienić?
Rozpoczęty przez bolo, lip 22 2010 12:17
37 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 16 listopada 2010 - 00:10
#22
Napisano 18 listopada 2010 - 22:36
Jestem właśnie po wymianie łańcucha rozrządu.
Wątpliwości sam rozwiewałem w trakcie pracy.
warto mieć:
wykręcone świece i wyczyszczone gniazda świec - przez nie dmucha powietrze,
naładowany akumulator - będzie kręcił wałem.
rozkuliśmy stary łańcuch przyrządem do łańcucha rowerowego
a) spinka łańcuch montowana jest od strony kabiny kierowcy, ponieważ od tej strony nie ma obejm na prowadnicach, uchem zapinki w kształcie U w kierunku ruchu łańcucha - ku lewemu bokowi auta [strona kierowcy].
b) w czasie wymiany z kolegą kręciliśmy za pomocą klucza wałem silnika, ale nie mieliśmy jednocześnie kręconego wałka rozrządu. Kilka razy więc tłoki spotkały się z zaworami, ale przejść prze to łatwo przez niewielkie pokręcenie wałkiem rozrządu. Żadna siła, więc nic się nie stało.
c) po przeciągnięciu całego łańcucha trzeba było dopracować synchron - znaki na wałku rozrządu, 0 stopni na wale silnika i 1st spark firing. To też było do przejścia.
po zapięciu łańcucha i zamontowaniu napinacza hydraulicznego z nową podkładką [szanuję olej w silniku ] wg. odp. procedury nastąpiło:
Uruchomienie na cztery takty:
1) ręcznie dwa obroty wałem silnika - gra.
2) wykręcone świece, odłączony zapłon, odłączona pompa paliwa - kilkadziesiąt sekund dajemy obroty silnikiem za pomocą rozrusznika - to daje drugi test poprawności synchronizacji + uruchomienie pompy oleju -> ciśnienie oleju rośnie
3) wkręcone świece, odłączony zapłon, odłączona pompa paliwa - kilkadziesiąt sekund na narastanie ciśnienia oleju, i zaraz potem
4) załączone wszystkie układy, końcowe odpalenie - silnik zaskakuje po kilku obrotach i działa bez zarzutu.
Jazda próbna za nami, działa poprawnie, Ameryki może nie ma, ale coś lepiej jest.
Wątpliwości sam rozwiewałem w trakcie pracy.
warto mieć:
wykręcone świece i wyczyszczone gniazda świec - przez nie dmucha powietrze,
naładowany akumulator - będzie kręcił wałem.
rozkuliśmy stary łańcuch przyrządem do łańcucha rowerowego
a) spinka łańcuch montowana jest od strony kabiny kierowcy, ponieważ od tej strony nie ma obejm na prowadnicach, uchem zapinki w kształcie U w kierunku ruchu łańcucha - ku lewemu bokowi auta [strona kierowcy].
b) w czasie wymiany z kolegą kręciliśmy za pomocą klucza wałem silnika, ale nie mieliśmy jednocześnie kręconego wałka rozrządu. Kilka razy więc tłoki spotkały się z zaworami, ale przejść prze to łatwo przez niewielkie pokręcenie wałkiem rozrządu. Żadna siła, więc nic się nie stało.
c) po przeciągnięciu całego łańcucha trzeba było dopracować synchron - znaki na wałku rozrządu, 0 stopni na wale silnika i 1st spark firing. To też było do przejścia.
po zapięciu łańcucha i zamontowaniu napinacza hydraulicznego z nową podkładką [szanuję olej w silniku ] wg. odp. procedury nastąpiło:
Uruchomienie na cztery takty:
1) ręcznie dwa obroty wałem silnika - gra.
2) wykręcone świece, odłączony zapłon, odłączona pompa paliwa - kilkadziesiąt sekund dajemy obroty silnikiem za pomocą rozrusznika - to daje drugi test poprawności synchronizacji + uruchomienie pompy oleju -> ciśnienie oleju rośnie
3) wkręcone świece, odłączony zapłon, odłączona pompa paliwa - kilkadziesiąt sekund na narastanie ciśnienia oleju, i zaraz potem
4) załączone wszystkie układy, końcowe odpalenie - silnik zaskakuje po kilku obrotach i działa bez zarzutu.
Jazda próbna za nami, działa poprawnie, Ameryki może nie ma, ale coś lepiej jest.
#23
Napisano 18 listopada 2010 - 22:52
Nie prościej do starego łańcucha podpiąć nowy i go nakręcać, jak nowy przyjdzie do góry to go spiąć i gotowe.
#24
Napisano 18 listopada 2010 - 22:53
Czaro napisał:
do starego łańcucha podpiąć nowy i go nakręcać
#25
Napisano 20 listopada 2010 - 23:56
> Nie prościej do starego łańcucha podpiąć nowy i go nakręcać, jak nowy przyjdzie do góry to go spiąć i gotowe.
tak było, nie sądzicie chyba że rozbieraliśmy silnik hehe,
ale w środku pracy zgubiliśmy synchron, bo krzywka wałka rozrządu przekręciła wałek. Tam są mocne sprężyny!
więc "nie prościej" byłoby raczej zrobić merca bez sprężyn zaworów - wtedy wszystko byłoby git! ale czy by wtedy jeździł??
tak było, nie sądzicie chyba że rozbieraliśmy silnik hehe,
ale w środku pracy zgubiliśmy synchron, bo krzywka wałka rozrządu przekręciła wałek. Tam są mocne sprężyny!
więc "nie prościej" byłoby raczej zrobić merca bez sprężyn zaworów - wtedy wszystko byłoby git! ale czy by wtedy jeździł??
#26
Napisano 21 listopada 2010 - 12:45
akwroclaw napisał:
krzywka wałka rozrządu przekręciła wałek
#27
Napisano 21 listopada 2010 - 19:56
Cytat
yyy, ale przeciez zdjecie klawiatury jest konieczne .
#28
Napisano 05 maja 2011 - 19:10
Panowie to wiadomo czy jest jakiś przedział przebiegowy dla łańcucha, po którym na pewno trzeba się spodziewać że jest wyciągnięty?
I wiecie może czy po zakupie nowego napinacza trzeba go napełniać olejem czy jest już fabrycznie napełniony?
I wiecie może czy po zakupie nowego napinacza trzeba go napełniać olejem czy jest już fabrycznie napełniony?
#29
Napisano 05 maja 2011 - 20:32
Napinacz powinien być napełniony,niestety warunki przechowywania,w sklepie, hurtowni,przewozie, mogą spowodować że olej wycieknie.Więc lepiej napełnić.
Jeżeli idzie o łańcuch,chyba najskuteczniej określi to pompiarz.Idzie o jakieś wyprzedzenie czy opóżnienie stosunku zapłonu do wtrysku,który ma wynosić max.6' (stopni).
W zasadzie najpierw wymień napinacz,potem kombinuj z łańcuchem.U mnie łańcuch chodził około miliona kilometrów.
Polecam łańcuchy SACHSa.Są niedrogie,dobre jakościowo i robione w Niemczech.Kupiłem w Focie.
Jeżeli idzie o łańcuch,chyba najskuteczniej określi to pompiarz.Idzie o jakieś wyprzedzenie czy opóżnienie stosunku zapłonu do wtrysku,który ma wynosić max.6' (stopni).
W zasadzie najpierw wymień napinacz,potem kombinuj z łańcuchem.U mnie łańcuch chodził około miliona kilometrów.
Polecam łańcuchy SACHSa.Są niedrogie,dobre jakościowo i robione w Niemczech.Kupiłem w Focie.
#30
Napisano 05 maja 2011 - 21:13
sarbel napisał:
Napinacz powinien być napełniony,niestety warunki przechowywania,w sklepie, hurtowni,przewozie, mogą spowodować że olej wycieknie.
Jeżeli powinien być napełniony to chyba dalej jest bo torebka w której jest zapakowany jest szczelnie zamknięta a w środku jest może ćwierć łyżeczki oleju.
sarbel napisał:
W zasadzie najpierw wymień napinacz,potem kombinuj z łańcuchem
Tak też planuję wymienić na razie sam napinacz i zobaczyć czy metaliczny świst na zimnym silniku zniknie, bo tak czy inaczej jeżeli okaże się że jednak łańcuch jest do wymiany to tak czy siak razem z łańcuchem wymienił bym napinacz. Silnik w moim ma 100% pewny przebieg i na dzień dzisiejszy jest ok 430.000 km.
Czy przypadkiem łańcucha nie powinno być bardziej słychać na rozgrzanym silniku?
Czy ruchomy czpień napinacza można wcisnąć palcami czy powinien być bardzo sztywny i do jego wciśnięcia potrzebna jest duża siła?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
M102 - klucz do napinacza łańcucha rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[OM606] Moment dokręcania śrub klawiatury/stopek wałków rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zabamix |
|
||
M104 2.8 197km ciągłe napięcie na elektrozawór faz rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | piotrus6282 |
|