Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Łancuch rozrządu - należy wymienić?


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2010 - 00:10

powiedzcie, z której strony ma być zamontowana spinka łańcucha?

W instrukcji jest, że "od wewnątrz", czyli rozumiem, że od strony środka silnika, czyli od strony tyłu samochodu?
"wewnątrz", to jest cały łańcuch i to mnie zmyliło.

sama U-spinka ma być jeśli dobrze rozumiem dołem litery U skierowana ku kierunkowi obrotu silnika, czyli ku lewej stronie samochodu.



#22 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2010 - 22:36

Jestem właśnie po wymianie łańcucha rozrządu.

Wątpliwości sam rozwiewałem w trakcie pracy.

warto mieć:
wykręcone świece i wyczyszczone gniazda świec :) - przez nie dmucha powietrze,
naładowany akumulator - będzie kręcił wałem.

rozkuliśmy stary łańcuch przyrządem do łańcucha rowerowego :)

a) spinka łańcuch montowana jest od strony kabiny kierowcy, ponieważ od tej strony nie ma obejm na prowadnicach, uchem zapinki w kształcie U w kierunku ruchu łańcucha - ku lewemu bokowi auta [strona kierowcy].

b) w czasie wymiany z kolegą kręciliśmy za pomocą klucza wałem silnika, ale nie mieliśmy jednocześnie kręconego wałka rozrządu. Kilka razy więc tłoki spotkały się z zaworami, ale przejść prze to łatwo przez niewielkie pokręcenie wałkiem rozrządu. Żadna siła, więc nic się nie stało.

c) po przeciągnięciu całego łańcucha trzeba było dopracować synchron - znaki na wałku rozrządu, 0 stopni na wale silnika i 1st spark firing. To też było do przejścia.

po zapięciu łańcucha i zamontowaniu napinacza hydraulicznego z nową podkładką [szanuję olej w silniku :)] wg. odp. procedury nastąpiło:

Uruchomienie na cztery takty:

1) ręcznie dwa obroty wałem silnika - gra.

2) wykręcone świece, odłączony zapłon, odłączona pompa paliwa - kilkadziesiąt sekund dajemy obroty silnikiem za pomocą rozrusznika - to daje drugi test poprawności synchronizacji + uruchomienie pompy oleju -> ciśnienie oleju rośnie

3) wkręcone świece, odłączony zapłon, odłączona pompa paliwa - kilkadziesiąt sekund na narastanie ciśnienia oleju, i zaraz potem

4) załączone wszystkie układy, końcowe odpalenie - silnik zaskakuje po kilku obrotach i działa bez zarzutu.

Jazda próbna za nami, działa poprawnie, Ameryki może nie ma, ale coś lepiej jest.

#23 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 listopada 2010 - 22:52

Nie prościej do starego łańcucha podpiąć nowy i go nakręcać, jak nowy przyjdzie do góry to go spiąć i gotowe.

#24 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2010 - 22:53

Czaro napisał:

do starego łańcucha podpiąć nowy i go nakręcać
tak wlasnie serwisowka mowi :)

#25 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2010 - 23:56

> Nie prościej do starego łańcucha podpiąć nowy i go nakręcać, jak nowy przyjdzie do góry to go spiąć i gotowe.

tak było, nie sądzicie chyba że rozbieraliśmy silnik :/ hehe,
ale w środku pracy zgubiliśmy synchron, bo krzywka wałka rozrządu przekręciła wałek. Tam są mocne sprężyny!

więc "nie prościej" byłoby raczej zrobić merca bez sprężyn zaworów - wtedy wszystko byłoby git! :hmm: ale czy by wtedy jeździł?? :D

#26 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2010 - 12:45

akwroclaw napisał:

krzywka wałka rozrządu przekręciła wałek
yyy, ale przeciez zdjecie klawiatury jest konieczne :E. Wtedy nie ma takiego problemu jaki Wam sie przytrafil.

#27 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2010 - 19:56

Cytat

yyy, ale przeciez zdjecie klawiatury jest konieczne .
Niekoniecznie,aczkolwiek zalecane :) .Na mnie też mechanik popatrzył z pobłażaniem, kiedy zerkając do wnętrza silnika stwierdziłem że, po kiego wszystko rozbierać żeby łańcuch wymienić.Teraz jestem mądrzejszy.Ale się da.

#28 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2011 - 19:10

Panowie to wiadomo czy jest jakiś przedział przebiegowy dla łańcucha, po którym na pewno trzeba się spodziewać że jest wyciągnięty?
I wiecie może czy po zakupie nowego napinacza trzeba go napełniać olejem czy jest już fabrycznie napełniony?

#29 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2011 - 20:32

Napinacz powinien być napełniony,niestety warunki przechowywania,w sklepie, hurtowni,przewozie, mogą spowodować że olej wycieknie.Więc lepiej napełnić.
Jeżeli idzie o łańcuch,chyba najskuteczniej określi to pompiarz.Idzie o jakieś wyprzedzenie czy opóżnienie stosunku zapłonu do wtrysku,który ma wynosić max.6' (stopni).
W zasadzie najpierw wymień napinacz,potem kombinuj z łańcuchem.U mnie łańcuch chodził około miliona kilometrów.
Polecam łańcuchy SACHSa.Są niedrogie,dobre jakościowo i robione w Niemczech.Kupiłem w Focie.

#30 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2011 - 21:13

sarbel napisał:

Napinacz powinien być napełniony,niestety warunki przechowywania,w sklepie, hurtowni,przewozie, mogą spowodować że olej wycieknie.

Jeżeli powinien być napełniony to chyba dalej jest bo torebka w której jest zapakowany jest szczelnie zamknięta a w środku jest może ćwierć łyżeczki oleju.

sarbel napisał:

W zasadzie najpierw wymień napinacz,potem kombinuj z łańcuchem

Tak też planuję wymienić na razie sam napinacz i zobaczyć czy metaliczny świst na zimnym silniku zniknie, bo tak czy inaczej jeżeli okaże się że jednak łańcuch jest do wymiany to tak czy siak razem z łańcuchem wymienił bym napinacz. Silnik w moim :smiech2: ma 100% pewny przebieg i na dzień dzisiejszy jest ok 430.000 km.
Czy przypadkiem łańcucha nie powinno być bardziej słychać na rozgrzanym silniku?

Czy ruchomy czpień napinacza można wcisnąć palcami czy powinien być bardzo sztywny i do jego wciśnięcia potrzebna jest duża siła?








Podobne tematy Zwiń