Czy w naszym samochodzie należy wymieniac olej w konwerterze??
I jak to się robi??
No i jaki olej polecacie??
1
Wymiana oleju skrzynia automatyczna i jaki Olej??
Rozpoczęty przez rosssssa, paź 22 2010 21:47
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 października 2010 - 21:47
#2
Napisano 22 października 2010 - 22:22
Oczywiście że tak, skrzynia w SLu to taka sama skrzynia jak inna tylko pewnie masz 5 biegową
Z konwertera olej spuszcza się korkiem który znajduje się na nim samym-należy tylko odpowiednio pokręcić wałem żeby ów korek ukazał się w okienku pod konwerterem. Spuszczamy stary olej, lejemy świeży (Mobil ATF220 Dextron II albo III-trzeba się dowiedzieć na jakim auto z fabryki wyjechało bo jak masz świersze auto to może być Dextron III), odpalamy i przestawiamy wszystkie pozycje na lewarku-z P na R,czekamy chwilkę, później N i znów czekamy, później D i znów pauza itd. Kontrolujemy poziom czy aby nam skrzynia nie za dużo wypiła, dolewka i jedziemy się karnąć :mrgreen: TYLKO SPOKOJNIE żeby się wszystko odpowietrzyło!
Opisana przeze mnie procedura jest dla W124 ale jak już napisałem na 99% robi się to tak samo. Najlepiej niech sie ktoś jeszcze wypowie bo ASB to nie żarty.
P.S Oczywiście o spuszczeniu oleju z miski i wymianie filtra nie napisałem bo to jest oczywiste. Olej w konwerterze to ten sam olej który jest w misce olejowej skrzyni-to ten sam obieg wiec jak go nie spuścimy przy wymianie to wymiesza się z nowym i będziemy mieli nowy "trochę stary" olej w skrzyni :mrgreen:
Z konwertera olej spuszcza się korkiem który znajduje się na nim samym-należy tylko odpowiednio pokręcić wałem żeby ów korek ukazał się w okienku pod konwerterem. Spuszczamy stary olej, lejemy świeży (Mobil ATF220 Dextron II albo III-trzeba się dowiedzieć na jakim auto z fabryki wyjechało bo jak masz świersze auto to może być Dextron III), odpalamy i przestawiamy wszystkie pozycje na lewarku-z P na R,czekamy chwilkę, później N i znów czekamy, później D i znów pauza itd. Kontrolujemy poziom czy aby nam skrzynia nie za dużo wypiła, dolewka i jedziemy się karnąć :mrgreen: TYLKO SPOKOJNIE żeby się wszystko odpowietrzyło!
Opisana przeze mnie procedura jest dla W124 ale jak już napisałem na 99% robi się to tak samo. Najlepiej niech sie ktoś jeszcze wypowie bo ASB to nie żarty.
P.S Oczywiście o spuszczeniu oleju z miski i wymianie filtra nie napisałem bo to jest oczywiste. Olej w konwerterze to ten sam olej który jest w misce olejowej skrzyni-to ten sam obieg wiec jak go nie spuścimy przy wymianie to wymiesza się z nowym i będziemy mieli nowy "trochę stary" olej w skrzyni :mrgreen:
#3
Napisano 25 października 2010 - 10:05
Mam 4 biegową ale to chyba bez różnicy
No dobra, ale jak wlać potem olej do konwertera??
Czy on się sam tam wpompuje??
No i ile może mniej więcej wejść tego oleju??
No dobra, ale jak wlać potem olej do konwertera??
Czy on się sam tam wpompuje??
No i ile może mniej więcej wejść tego oleju??
#4
Napisano 25 października 2010 - 19:35
rosssssa, masz taką samą skrzynię jak ja więc możesz zrobić identycznie jak u mnie lub po swojemu
Ja mam skrzynię zalaną olejem Shell Dexron III.
Możesz kupić olej OEM ale jego koszt jest znacznie wyższy.
Tak jak powiedział piotrek.m5 musisz spuścić również olej z konwertera. Nie musisz go później jakoś specjalnie napuszczać, bo przy odpowietrzaniu sam się zapełni olejem. Koniecznie trzeba spuścić olej z konwertera, bo inaczej wymiana oleju nie ma sensu.
Oczywiście o właściwym nowym filtrze i uszczelce nie muszę chyba mówić. Ja kupuję zestaw Febi i z czystym sumieniem mogę polecić.
Procedura nalewania oleju jest taka: nalewasz około 4l oleju i odpalasz silnik. Wrzucasz R potem N, D, 3, 2, B. Odczekujesz chwilę na każdym położeniu. Potem dolewasz kolejne 2 litry i robisz to samo. Procedurę powtarzasz, aż do prawidłowego poziomu oleju na bagnecie. Jakbyś zalał za dużo oleju na raz, to najprawdopodobniej skrzynia sporą część "wyrzuci". Do pustej skrzyni wchodzi 8l oleju, więc przy wymianie z reguły wychodzi 7,5l - 8l.
Jak będziesz zdejmował miskę to sprawdź czy nie ma opiłków na dnie. Taka informacja może ci dużo powiedzieć o stanie skrzyni biegów.
Ja mam skrzynię zalaną olejem Shell Dexron III.
Możesz kupić olej OEM ale jego koszt jest znacznie wyższy.
Tak jak powiedział piotrek.m5 musisz spuścić również olej z konwertera. Nie musisz go później jakoś specjalnie napuszczać, bo przy odpowietrzaniu sam się zapełni olejem. Koniecznie trzeba spuścić olej z konwertera, bo inaczej wymiana oleju nie ma sensu.
Oczywiście o właściwym nowym filtrze i uszczelce nie muszę chyba mówić. Ja kupuję zestaw Febi i z czystym sumieniem mogę polecić.
Procedura nalewania oleju jest taka: nalewasz około 4l oleju i odpalasz silnik. Wrzucasz R potem N, D, 3, 2, B. Odczekujesz chwilę na każdym położeniu. Potem dolewasz kolejne 2 litry i robisz to samo. Procedurę powtarzasz, aż do prawidłowego poziomu oleju na bagnecie. Jakbyś zalał za dużo oleju na raz, to najprawdopodobniej skrzynia sporą część "wyrzuci". Do pustej skrzyni wchodzi 8l oleju, więc przy wymianie z reguły wychodzi 7,5l - 8l.
Jak będziesz zdejmował miskę to sprawdź czy nie ma opiłków na dnie. Taka informacja może ci dużo powiedzieć o stanie skrzyni biegów.
#5
Napisano 28 grudnia 2013 - 12:50
Pytanie następujące. Gdzie w Krakowie wymienię olej w skrzyni? Dzwonilem do Bastek Service, robi zawsze przy samochodzie, ale oleju w skrzynie nie wymienia. Ktoś pomoże?
#6
Napisano 13 maja 2015 - 22:36
Witam
Mam pare pytan odnosnie wymiany oleju w skrzyni:
1. Jak sprawdzic czy skrzynia byla zalana Dextronem II a nie III?
2. Czy stanie sie cos jesli byla np zalana Dextronem III a ja wleje Dextrona II?
3. Czym sie rozni filtr do skrzyni, h 1914/2 od h 1914/2 KIT i skad mam wiedziec ktory pasuje do mojej skrzyni?
4. Gdzie kupujecie uszczelki od korka wlewowego i spustowego bo z tego co sie orientowalem to nie ma ich w zestawie z filtrem
Mam pare pytan odnosnie wymiany oleju w skrzyni:
1. Jak sprawdzic czy skrzynia byla zalana Dextronem II a nie III?
2. Czy stanie sie cos jesli byla np zalana Dextronem III a ja wleje Dextrona II?
3. Czym sie rozni filtr do skrzyni, h 1914/2 od h 1914/2 KIT i skad mam wiedziec ktory pasuje do mojej skrzyni?
4. Gdzie kupujecie uszczelki od korka wlewowego i spustowego bo z tego co sie orientowalem to nie ma ich w zestawie z filtrem
#7
Napisano 14 maja 2015 - 07:12
Użytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał
1. Jak sprawdzic czy skrzynia byla zalana Dextronem II a nie III?
Nie sprawdzisz
Użytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał
2. Czy stanie sie cos jesli byla np zalana Dextronem III a ja wleje Dextrona II?
Nic. Robiłem w paru skrzyniach przejścia z dex2 na dex 3 i na odwrót w skrzyniach 722.3 i 722.5 i nic się nie działo - lata mijają, skrzynie jeżdżą.
Użytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał
3. Czym sie rozni filtr do skrzyni, h 1914/2 od h 1914/2 KIT i skad mam wiedziec ktory pasuje do mojej skrzyni?
Tym, że KIT to zestaw z uszczelką. Osobiście wolę kupować uszczelkę oddzielnie - Febi albo OE.
Użytkownik Brabus1989 dnia 13 maja 2015 - 22:36 napisał
4. Gdzie kupujecie uszczelki od korka wlewowego i spustowego bo z tego co sie orientowalem to nie ma ich w zestawie z filtrem
ASO. koszt parę zł.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|