Skocz do zawartości




- - - - -

Problemy po wymianie 2.5d na 3.0d


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   damian.975


  • Postów: 33
  • Na forum od: 24 lis 2010

Napisano 26 listopada 2010 - 08:18

Witam.
Mój problem jest dość złożony.W moim MB 250 padł silnik.Mechanik namówił mnie na wymianę z 2.5 na 3.0 disla.Ponoć miało wszystko pasować ale okazało się że tak nie jest.Największy problem jest z podłączeniem pompy wtryskowej :) gdyż w 2.5 pompa wtryskowa była sterowana podciśnieniem a w 3.0 jest elektrycznie.Czy ktoś wie jak należy podłączyć pompę ?????? Mnie już ręce opadły a mechanik obmył ręce i ma to teraz gdzieś.A może ktoś zna dobrego speca od MB w Łodzi lub okolicach który by się podjął takiego zadania.



#2 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 26 listopada 2010 - 10:27

damian.975, spróbuj tutaj :kot:

Swoją drogą - naprawdę są takie różnice między om602 a om603 :)

#3 Offline   damian.975


  • Postów: 33
  • Na forum od: 24 lis 2010

Napisano 26 listopada 2010 - 10:36

Różnice są następujące:
rura kolektora(portki)
sterownik świec żarowych
długość linki gazu
sterowanie pompą wtryskową
wentylator chłodnicy
chłodnicę można zostawić ale trzeba kombinować ze śmigłem wentylatora bo się nie mieści
recylkulator spalin nie pasuje
możejeszcze coś ale na razie tyle zauważyłem

#4 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 26 listopada 2010 - 12:03

damian.975 napisał:

.Mechanik namówił mnie na wymianę z 2.5 na 3.0 diesla.
Zabudowałeś silnik 603 czy 606?

#5 Offline   damian.975


  • Postów: 33
  • Na forum od: 24 lis 2010

Napisano 26 listopada 2010 - 13:11

romek,
Włożyłem 603

#6 Offline   damian.975


  • Postów: 33
  • Na forum od: 24 lis 2010

Napisano 26 listopada 2010 - 17:39

"lukaszstas"

Swoją drogą - naprawdę są takie różnice między om602 a om603 :smiech2:[/quote]
byłem u tego mechanika i klapa :czujnik: nie podejmuje się tej roboty.dał mi namiar na elektryka na ul.lublinek ale nie wie czy tamten się podejmie

#7 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 27 listopada 2010 - 11:11

Pewnie masz silnik z auta, które miało sterownik ARA, który służy do utrzymywania stałych obrotów przy zmiennym obciążeniu (NIVO, ASD, klima itd). Silnik ten, powinien pracować "na sucho", czyli bez podpiętego sterownika. Mój brat miał W201, gdzie było wywalone ASD, ABS i wszelakie udogodnienia przez poprzedniego właściciela. Także ten sterownik. Została mu wtyczka przy pompie. Ssanie jak i gaszenie w tym silniku było nadal na podciśnieniach, więc bez problemu wszystko działało. U Ciebie też powinno. Możesz tym autem normalnie jeździć?

#8 Offline   damian.975


  • Postów: 33
  • Na forum od: 24 lis 2010

Napisano 27 listopada 2010 - 11:47

Silnik pochodził z sedana więc NIVO odpada więcej wiadomości nie posiadam.Jeżdić można tylko że są duże problemy z odpaleniem no i ma za wolne obroty.Tutaj sterowanie pompy wtryskowej jest elektryczne.Pompa nie ma wejścia na podciśnienie tak jak to było w 2.5.Z tego co do tej pory się dowiedziałem to do sterowania nią jest potrzebny moduł który znajduje się za akumulatorem.I tutaj kolejny problem bo te moduły dobierane są indywidualnie do każdego auta pod względem wyposażenia.No i trzeba by jeszcze wiedzieć jak go podłączyć.

#9 Offline   paco


  • Postów: 229
  • Na forum od: 23 wrz 2010
  • Miejscowość: Gniezno

Napisano 27 listopada 2010 - 13:44

to poszukaj pompy od starszego 300d. W 1987 roku miały pompy sterowane podciśnieniem.

#10 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 27 listopada 2010 - 15:58

paco napisał:

to poszukaj pompy od starszego 300d. W 1987 roku miały pompy sterowane podciśnieniem.
a może nie trzeba całej pompy tylko tą puszkę z tyłu pompy? i wtedy tylko podciśnienie podepniesz i bedzie git








Podobne tematy Zwiń