Skocz do zawartości




- - - - -

Register zamiast zaworu powietrza dodatkowego


48 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 18 listopada 2011 - 13:12

lukaszstas napisał:

wuujek napisał:

12000 wolne obroty
Jeździsz wiertarką? :coto:
Dooobreeee... :ok:

A tak dla ludzi z tego tematu - wy tak ogólnie wiecie jaka to jest różnica "dla ogółu" układu wtryskowego/dolotu? Bo ja tak czytam te ostatnie posty i muszę stwierdzić że chyba nie za bardzo. Mam nawet takie dziwne wrażenie że taki sam efekt byście uzyskali tylko odpinając wtyczkę sterowania zaworem powietrza dodatkowego (to tak przykładowo najbliżej), tylko że bez możliwości regulacji wolnych obrotów śrubą... ;)



#22 Offline   wuujek


  • Postów: 25
  • Na forum od: 15 kwi 2011
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 listopada 2011 - 13:28

no niestety tak. czasami spadają do 1000 :roll: Większość co jeżdżę to trasa, tak że znacząco mi to nie przeszkadza.

#23 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 18 listopada 2011 - 13:39

wuujek napisał:

12000 wolne obroty

wuujek napisał:

no niestety tak. czasami spadają do 1000
Dwanaście tysięcy, a tysiąc dwieście to różnica, jednej cyfry, ale zawsze :pig: A amplituda obrotów jak widzę zacna bo aż 11.000 obr/min. Ciekawe ile jest po depnięciu na gaz :ok: W każdym razie pozazdrościć, mój silnik przy 10 tys. by się rozleciał... W wysokoobrotowych japońcach też ;)

#24 Offline   wuujek


  • Postów: 25
  • Na forum od: 15 kwi 2011
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 listopada 2011 - 13:56

sry :ok: jedno zero za dużo :D przeoczenie ;)

#25 Offline   kris86


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 18 listopada 2011 - 15:12

Mam ok 900 obr. na zimno i 1000 obr. na ciepło :D.Śrubą można sobie i niżej ustawić ;) Ogólnie teraz stał się grzeczny,gdyż u mnie obroty na lpg stoją sztywno na 1000 obr.,nawet na resztkach gazu nie gaśnie :ok:

#26 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 18 listopada 2011 - 17:58

u mojego ojca tez takie są około 1200. I przynajmniej nie gaśnie

#27 Offline   wuujek


  • Postów: 25
  • Na forum od: 15 kwi 2011
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 listopada 2011 - 18:06

A jak jeździ na benzynie? Zimą staram się pierwsze kilometry nie wrzucać na gazorra.

#28 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 18 listopada 2011 - 18:33

Łojeju, temat jakby chodziło o co najmniej kosmiczną przeróbkę typu "zasilanie na zubożony uran" :ok:

A fakty są takie Panowie, że wasze silniki działają bez sterowania elektronicznego na samej mechanice (stąd brak "ssania"; można powiedzieć że efekt uboczny odłączenia zaworu pow. dod.). Sam stopień otwarcia registra można porównać do uchylenia przepustnicy, czyli mniej więcej to samo co "podciągnięcie linki gazu/gaz ręczny"... Więc nie wiem skąd tu temat na dwie strony...?

Jak już napisałem wcześniej - ktoś chce to sprawdzić u siebie to odłącza w jakikolwiek znany ludzkości sposób elektronikę KE, i pomijając trudne odpalenie zimnego będzie miał po rozgrzaniu silnika obroty jak w katalogu 800 (+-50) dla M102 i chyba 650 (+-50) dla M103. I tak, działa to identyczne na gazie i benzynie, co można wywnioskować z opisu "przeróbki". :pig:

P.S.
Jeżeli wasze silniki działają lepiej po takiej modyfikacji oznacza to że macie skopany jakiś czujnik lub element wykonawczy wtrysku, a raczej jego części elektronicznej. Auto na serio po czymś takim nie będzie chodzić lepiej niż oryginalne w pełni sprawne.

#29 Offline   wuujek


  • Postów: 25
  • Na forum od: 15 kwi 2011
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 listopada 2011 - 16:33

Odłączyłem zasilanie od zaworu i jest lepiej. Największa bolączka jaka była, to gaśnięcie na benzynce. Czasami zawieszały się obroty. Jeszcze na zimnym nie odpalałem dopiero rano będzie wiadomo czy się uruchomi.

#30 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 19 listopada 2011 - 17:14

Uruchomi się normalnie ale bedzie miał mniejsze obroty. (około 500-700)








Podobne tematy Zwiń