Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Regeneracja zacisków hamulcowych


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 09 listopada 2011 - 22:05

Potrzebuję zregenerować kilka par zacisków hamulcowych.

Zna ktoś może jakąś godną polecenia firmę, która się tym trudni?

Ewentualnie jakieś źródło, z którego można pozyskać nowe tłoczki i uszczelnienia do zacisków?


Pozdrawiam!
Maciek



#2 Offline   Sharqy


  • Postów: 136
  • Na forum od: 01 sty 2009
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2011 - 23:02

Co do kupienia tloczkow czy uszczelek to jest duzo sklepow wszystko zalezy od zasobnosci portfela.

#3 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 09 listopada 2011 - 23:51

Cena na pewno nie przewyższy kosztu nowych zacisków, więc daj co masz :(

Póki co znalazłem tylko http://www.carix.pl/site/index.html i jutro będę tam dzwonił.

Potrzebuję tłoczków i pierścieni uszczelniających do 4-tłoczkowego zacisku ATE 27130004133 (trochę inny numer dla L/P).
Jest to zacisk współpracujący z tarczą 320mm. Nr MB zacisku 001-420-00/01-83.

Mam tylko problem z określeniem średnicy tłoczków. WIS twierdzi, że tłoczki mają 40/44mm, EPC pokazuje zestaw naprawczy dla 38/42mm, a ja mierzę te tłoczki i wychodzi mi, że mają 34/38mm :hmm: Może ten wymiar mierzy się jakoś inaczej?

Oprócz tego przydałoby się dobre źródło tłoczków i uszczelnień do standardowych zacisków W124 przód i tył.

Gumki przeciwpyłowe można dostać w ASO, a nawet jakieś badziewia z IC czy FOTY, więc to mnie nie interesuje.

O dziwo do dużego auta tłoczki dostałem bez problemu :D

#4 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2011 - 07:39

Pordzewiałe aż tak że trzeba je wymienić?
Jeśli tłoczki całe, nie pordzewiałe, odpowietrzniki da się odkręcić, to nie wystarczy rozebrać zacisku, wycisnąć tłoczków kompresorem, wyczyścić wszystko od środka, dać nowe uszczelniacze i osłonki,poskładać na "spec- paście"?

#5 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 10 listopada 2011 - 12:36

Tłoczki mają pordzewiałe powierzchnie, którymi przylegają do klocków. Myślałem ewentualnie o oczyszczeniu ich metodą elektrolityczną.

Nie jestem pewien, czy zestaw naprawczy zacisku z ASO zawiera uszczelki tłoczków, czy tylko uszczelki przeciwpyłowe (tak jest np. w przypadku zacisków Brembo w 500E czy 600SL).
Cena za same gumki nie jest przyjazna - prawie 200 zł za stronę, ale jeżeli są tam uszczelki to trudno - trzeba będzie brać.

Zacisk jest w porządku, ale chciałbym dać mu nową powłokę cynkową i stąd te wszystkie "ceregiele". ;)

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2016 - 07:40

Panowie, polecacie jakiś zakład zajmujący się regeneracją zacisków hamulcowych? Kogoś z doświadczeniem.

Mam zaciski tylne z w202 i potrzebuję oddać do kompleksowej naprawy, czyli piaskowanie, lakierowanie i wymiana uszczelnień.

#7 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2016 - 08:48

Wyświetl postUżytkownik MaxMatt dnia 10 listopada 2011 - 12:36 napisał

Tłoczki mają pordzewiałe powierzchnie, którymi przylegają do klocków.
A w czym to przeszkadza przecież nawet jak kupisz nowe tłoczki to po jakimś czasie zardzewieją w tych miejscach.

#8 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 21 kwietnia 2016 - 19:19

Mnie robili jakieś trzy lata temu i było OK.
http://www.autodomasz.pl/regeneracja

#9 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2019 - 19:01

Witam macie jakieś pomysły jak dobrze pomalować zaciski oczywiście będą piaskowane








Podobne tematy Zwiń