Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] m102 dławi sie


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mike201


  • Postów: 6
  • Na forum od: 23 lis 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwietnia 2012 - 09:28

Witam koledzy, mam nastepujacy problem z moją 190.
Jest to auto z 91 roku motor 2.3 automat prawdopodobnie nigdy nie widzial gazu.
Dzieje sie tak : zapala super zimny i goracy, chodzi rowno. Mozna jezdzic tym autem spokojnie i nic sie nie dzieje, mozna cisnac od 0 do np 150 i tez jest przewaznie. ok. Natomiast przyspieszajac tak na pol - 2/3 gazu (od np 2 tys obrotow) w okolicach 3 tyś obrotòw silnik zaczyna sie dusic bardzo szybko to przechodzi i znowu ok 4 tys sie dusi, na 3 biegu jest to wlasciwie tylko te dwa razy na 4 niestety częsciej sie dusi czasem mniej czasem bardziej, ale zawsze zaczyna dopiero od 3 tys obrotow. Na 1 biegu nie da sie tego zauwazyc na dwojce jest tez praktycznie ok.
Auto kupilem juz ta usterka - skrzynia juz chodzi super jest zregenerowana wiec jest to napewno wina silnika. Zrobilem juz sporo przy tym silniku, ale moze ktos wie co to moze byc konkretnie tak na 99 % ?czy moze to byc pompa paliwa??. Z gory dzieki za pomoc, na forum, jest sporo podbnych tematow ale ja mam jakis specyficzny przypadek.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwietnia 2012 - 12:42

Pompa to nie jest, bo by dławił się przy mocniejszym dodaniu gazu. Tym mocniej by się dławił, im więcej gazu.

#3 Offline   mike201


  • Postów: 6
  • Na forum od: 23 lis 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2012 - 13:00

Ok, zakładam że to pompa nie jest, ale spróbuje wam opisac dokładniej co sie dzieje i doradzcie cos bo auto jest ogólnie w dobrym stanie a ta usterka zaczyna mnie coraz bardziej wkurzac.
Powiedzmy że są 3 sytuacje (style) jazdy:
1. jade spokojnie, rozpędzam sie, ale tak żeby silnik nie przekroczył 3 tyś obrotów - można tak jezdzic cały czas i wszystko jest ok nic sie złego nie dzieje.
2. Znowu ropędzam sie ale tym razem tak żeby z dwójki na trójke przeszedł w okolicach 60 a z 3 na 4 w okolicach 90. Wiadomo, ze wtedy musze przekroczyć te 3 tys obrotów i dzieje sie tak - na dwójce przydusi sie raz ok 55 km/h póżniej troche sie jeszcze rozpędzam wskoczy 3 jade i przy 70 dławi sie pożniej znowu jedzie dławi sie drugi raz oko. 85 km/h pózniej wskakuje 4 i jedzie aż do 105 km/h i znowu sie dławi jeszcze ze dwa, trzy razy.
3. startuje z gazem do podłogi od 0 do 160, więc obroty są cały czas powyżej powiedzmy 3700-3900 i wtedy praktycznie nic złego sie nie dzieje.
Tak samo żeby sprawnie wyprzedzic to albo od ok 60 gaz na kick-down na dwójce aż do oporu i trójka i dalej jest ok, albo przy 90 gaz do dechy na 3 i do opuru idzie normalnie.
Podsumowując - wszytko jest ok jeżeli sie unika obrotów od ok 3 tyś do ok 3800.

#4 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 29 kwietnia 2012 - 14:43

Sprawdź potencjometr, czy dobrze ustawiony, oraz najlepiej oscyloskopem czy nie ma trzasków(przetarte ścieżki).
Sprawdź czujnik przepustnicy(zamknięta, otwarta, otwarta na maks)
O sprawności wszelkich podciśnień i przewodów gumowych nie piszę ,bo to podstawa.

Jeżeli wszystko posprawdzasz to zostaje spróbować przestawić wypełnienie magicznym imbusem w "kominie", ale to zostaw na sam koniec, bo można sobie narobić problemów i wracać do pierwotnego ustawienia ze 3 dni :E

A skoro piszesz, że już tak kupiłeś to jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś już tym kręcił :spokoj:

#5 Offline   mike201


  • Postów: 6
  • Na forum od: 23 lis 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2012 - 18:46

możliwe że potencjometr jest przetarty, czy w takim razie nie warto by go odrazu wymienić? tylko gdzie kupić coś sensownego???
ale czy te moje objawy rzeczywiście wskazują na potencjometr? - fakt jest ze go nie wymieniałem ani porządnie nie sprawdzałem.
nie bardzo wiem o co chodzi z tym czujnikiem? ale tak jak pisałem wcześniej - silnik zapala i chodzi na wolnych super (żadnego kręcenia czy falowania), w ogóle chodzi dobrze nie licząc przedziału 3-4 tys obrotów.

#6 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 30 kwietnia 2012 - 20:54

Podjedź do jakiegoś elektronika który ma oscyloskop i przedłużacz :mrgreen:
Ściągniesz filtr podepniecie oscyloskop (niech ustawi na 0-5V lub 0-10V) pod piny 1 - 2 jak dobrze pamiętam i na włączonej stacyjce a nie zapalonym silniku wciskając powoli klapę palcem patrz na oscyloskop czy nie ma trzasków.
Dasz mu na piwo i będziesz wiedział na 100% czy to potencjometr, o sprawdzaniu miernikiem zapomnij bo Ci nie pokaże.
Zresztą jak wytłumaczysz elektronikowi o co chodzi to Ci sam sprawdzi. :E

#7 Offline   mike201


  • Postów: 6
  • Na forum od: 23 lis 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 maja 2012 - 17:41

Ok, wiem już że potencjometr jest przerysowany (widać gołym okiem) więc zkładam że nadaje sie jedynie do wymiany. Gdzie w takim razie najlepiej kupić coś sensownego? czy zamienniki z aledrogo wchodzą w gre?

#8 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 03 maja 2012 - 19:30

Z allegro niby są ok i wytrzymują około roku.

#9 Offline   mike201


  • Postów: 6
  • Na forum od: 23 lis 2011
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2012 - 16:07

witam, auto jest wreszcie od 2 tygodni zrobione. Okazało sie, że była to wina wyłącznie modułu zapłonowego. Szkoda tylko, ze wczesniej nikt mi tego nie podpowiedział.








Podobne tematy Zwiń