Skocz do zawartości




- - - - -

W124 Kombi tylna wycieraczka


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 19 maja 2013 - 23:12

Witam, mam pytanie odnośnie tylnej wycieraczki, czy posiada ona przekaźnik jakiś czy coś? Pytam dlatego ponieważ poprostu wycieraczka nie startuje, do samego pstryczka prąd dochodzi lecz zero reakcji. Tak samo na trybie spryskiwaczy, chodz po spęciu na krotko spryskiwacz zadziałał a wycieraczka stoi.



#2 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 20 maja 2013 - 11:59

Czy przekaźnik o numerach 124 821 00 63 odpowiada za pracę wycieraczek? i w jaki sposób można go sprawdzić?

#3 Offline   macius_krzan


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 lis 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2013 - 14:39

Ja miałem również miałem problem z tylną wycieraczką. Po rozebraniu całego silniczka(tak ogólnie to jest on nierozbieralny:)) okazało się, że jedna szczotka zapiekła się od iskrzenia. Wystarczyło usunąć z niej nagromadzony osad i wycieraczka śmiga teraz bez problemu. Oczywiście nie musi to być przyczyną awarii u ciebie. Sprawdz multimetrem czy na zaciskach silniczka jest napięcie. Jeżeli jest, to usterki należy szukać w silniczku.

Pozdrawiam

#4 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 20 maja 2013 - 16:17

Prąd podany do kostki przed silniczkiem uruchamia go. Również do samego przekaźnika prąd dochodzi w dwóch różnych pinach zapala się próbowka w zależności od położenia przełacznika. Jak mogę sprawdzić czy przekaźnik jes ok? Moze jest jakaś możliwość ominięcia przekaźnika na krótko aby sprawdzić czy dalej prąd idzie?

#5 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 23 maja 2013 - 00:53

Wycieraczka zatarła się. Najprawdopodobniej zrobiła się nieszczelność w osłonie (ta która przechodzi przez szybę) i lejąca się woda utleniła aluminium. Cała zespół do demontażu i porządne zalanie płynem penetrującym. Jest szansa że jeszcze się da uratować. Jednak bardzo nikła. Żeby wszystko przeczyścić trzeba zdemontować górny dekiel silniczka. Jak jest zastany ciężko to uczynić żeby go nie uszkodzić.








Podobne tematy Zwiń