Witam
Dzis w koncu zabralem sie z mechanikiem za sprawdzenie lancucha. Zdjelismy pokrywe zaworow od storny pasazera. Koło pasowe ustawione na 45 stopni. Mechanik krecil wałem ąz na wałku wydechowym udało sie zablokować otwór 5.5mm sruba od pokrywy no i wyszlo 35 stopni na kole czyli 10 stopni rozciagniecia. Metoda ta jest niedokladna gdyz powinny byc wszystkie wałki zblokowane ale daje to jakeis rozeznanie. Gdzies na benzworld wyczytalem ze jezeli na prawym wałku jest powiedzmy dziesiec stopni luzu to na lewym (na drugiej głowicy) bedzie ok. połowa tego czyli jakies 5 stopni, co daje laczne wyciagniecie 7.5 stopnia. Czy prawidlowo mysle ? Rozumiem ze 7.5 stopnia w m119 to kategorycznie wymiana ?
Chcemy zdjac caly przod silnika obudowe rozrzadu itp. Rozumiem ze jak bedzie caly przod na wierzchu to wystarczy zblokowac 4 wałki ustawic koło na 45 stopni wymienic slizgi, zalozyc nowy lancuch i napinacz ? Czy szykowac sie na jakies niepsodzianki ? Co warto wymienic przy okazji ? Jakies uszczelki ?
Pozdrawiam
0
m119 wyciagniecie lancucha rozrzadu.
Rozpoczęty przez m00n, cze 04 2013 10:28
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 czerwca 2013 - 10:28
#2
Napisano 04 czerwca 2013 - 12:47
To, co napisałeś, trzyma się kupy, aczkolwiek, większe "wyciągnięcie" zawsze będziesz miał na głowicy "pasażera" - od strony ślizgu napinającego. Wynika to z tego, iż łańcuch między głowicami jest sporej długości.
W tym stanie - ja bym na pewno zmienił, jak robisz samochód pod siebie, zmień też ślizgi.
Zmień od razu przedni uszczelniacz wału korbowego i kup nowy klin koła pasowego. Pamiętaj o odpowiednim dokręceniu śruby centralnej - to bardzo ważne. Potem poszukam, z jaką siłą należy ją dokręcić.
W tym stanie - ja bym na pewno zmienił, jak robisz samochód pod siebie, zmień też ślizgi.
Zmień od razu przedni uszczelniacz wału korbowego i kup nowy klin koła pasowego. Pamiętaj o odpowiednim dokręceniu śruby centralnej - to bardzo ważne. Potem poszukam, z jaką siłą należy ją dokręcić.
#3
Napisano 04 czerwca 2013 - 13:01
, Jesli wiesz (albo amsz gdzies jakis opis czy schematy) jak dokłądnie ustawic rozrzad w silniku m119.970, łącznie z ustawieniem zmiennych faz to byłbym wdzięczny
#4
Napisano 04 czerwca 2013 - 13:14
Łapaj:
http://www.w124-zone...119/05-2230.pdf
Zębatki na wałkach ssących mają być przekręcone maksymalnie w prawo, patrząc od przodu silnika, zanim zaczniecie nawlekać łańcuch. Ma on być napięty, luźny może być tylko na łyżwie napinającej. Wykręćcie sobie świece zapłonowe, będzie lżej kręcić. Po zmontowaniu wszystkiego i zakuciu łańcucha, napnijcie go, wkręcając napinacz, albo np śrubokrętem, zróbcie dwa obroty wałem i sprawdźcie, czy znaki się zgadzają.
Przy tej robocie nie ma miejsca na wątpliwości i niejasności. Sprawdzać albo poprawiać do skutku, aż będziecie dali sobie ręce poucinać, że wszystko jest jak trzeba.
http://www.w124-zone...119/05-2230.pdf
Zębatki na wałkach ssących mają być przekręcone maksymalnie w prawo, patrząc od przodu silnika, zanim zaczniecie nawlekać łańcuch. Ma on być napięty, luźny może być tylko na łyżwie napinającej. Wykręćcie sobie świece zapłonowe, będzie lżej kręcić. Po zmontowaniu wszystkiego i zakuciu łańcucha, napnijcie go, wkręcając napinacz, albo np śrubokrętem, zróbcie dwa obroty wałem i sprawdźcie, czy znaki się zgadzają.
Przy tej robocie nie ma miejsca na wątpliwości i niejasności. Sprawdzać albo poprawiać do skutku, aż będziecie dali sobie ręce poucinać, że wszystko jest jak trzeba.
#5
Napisano 14 czerwca 2013 - 14:06
Pare pytan sie nasunelo
Czy krecenie wałem z wkreconymi siwecami falszuje w jakikolwiek wyniki czy nie ma to zadnego znaczenia ?
Pisales w FAQ temat na temat uszczelek pod rozrzadem U w m104 czy w m119 rowniez takie uszczelki wystepuja ? Czy jest tam cos do uszczelnienia czy nie ma mozliewosci zeby wyciekal stamtad olej ? (pomijajac wtyczki wariatorow i simmeringi na walkach wydechowych)
Czy krecenie wałem z wkreconymi siwecami falszuje w jakikolwiek wyniki czy nie ma to zadnego znaczenia ?
Pisales w FAQ temat na temat uszczelek pod rozrzadem U w m104 czy w m119 rowniez takie uszczelki wystepuja ? Czy jest tam cos do uszczelnienia czy nie ma mozliewosci zeby wyciekal stamtad olej ? (pomijajac wtyczki wariatorow i simmeringi na walkach wydechowych)
#6
Napisano 14 czerwca 2013 - 16:33
Nie ma wpływu, tyle tylko, że trudniej będzie się kręciło wałem - kompresja.
W m119 nie ma tych przeklętych uszczelek - jest to dużo lepiej rozwiązane - głowica styka się z dolną obudową rozrządu - łączenie uszczelnia uszczelka podgłowicowa, są też "dekle" mocowane do "czoła" głowicy:
W m119 nie ma tych przeklętych uszczelek - jest to dużo lepiej rozwiązane - głowica styka się z dolną obudową rozrządu - łączenie uszczelnia uszczelka podgłowicowa, są też "dekle" mocowane do "czoła" głowicy:
#7
Napisano 14 czerwca 2013 - 18:24
Czyli rozumiem ze w m119 nie ma mozliwosci ucieczki oleju spod rozrzadu, no chyba ze walnieta uszczelak glowicy ? Gdzies czytalem z ktos mial wyciek spod sruby jednego ze slizgow ale nie rozumiem ktoredy wtedy to mialoby uciekac ?
#8
Napisano 05 lipca 2013 - 07:31
Wczoraj udalo nam sie zrzucic cala przednia obudowe rozrzadu, takze wszystko jest na wierzchu. Mam pare pytan:
1) Nie udalo sie zablokowac wszystkich walkow przy kole ustawionym na 45 z powodu rozciagnietego lancucha. Walki zblokowaly sie przy kole ustawionym na ok 38 stopni, czyli lancuch mial ok 7stopni wyciagniecia. Czy jezeli wal jest ustawiony teraz na 38 stopni to mozemy bezkolizyjnie krecic walkami ?
2)Czy jezeli nalozymy nowy lancuch na zblokowane walki, to rozrzad bedzie dalej przestawiony o te 7 stopni i trzeba go bedzie ustawiac krecac walkami przy zalozonym lancuchu ?
3)Czy da rade krecic walem bez zalozonego kola pasowego zeby ustawic 45 stopni po zalozeniu nowego lancucha ?
4)Czy wymienic tez lancuch pompy oleju, ewentualnie jak sprawdzic czy kwalifikuje sie do wymiany ?
5) CO jeszcze warto sprawdzic/wymienic w takim stanie ? Obie miski zdjete, przednia obudowa zdjeta.
Pozdrawiam
1) Nie udalo sie zablokowac wszystkich walkow przy kole ustawionym na 45 z powodu rozciagnietego lancucha. Walki zblokowaly sie przy kole ustawionym na ok 38 stopni, czyli lancuch mial ok 7stopni wyciagniecia. Czy jezeli wal jest ustawiony teraz na 38 stopni to mozemy bezkolizyjnie krecic walkami ?
2)Czy jezeli nalozymy nowy lancuch na zblokowane walki, to rozrzad bedzie dalej przestawiony o te 7 stopni i trzeba go bedzie ustawiac krecac walkami przy zalozonym lancuchu ?
3)Czy da rade krecic walem bez zalozonego kola pasowego zeby ustawic 45 stopni po zalozeniu nowego lancucha ?
4)Czy wymienic tez lancuch pompy oleju, ewentualnie jak sprawdzic czy kwalifikuje sie do wymiany ?
5) CO jeszcze warto sprawdzic/wymienic w takim stanie ? Obie miski zdjete, przednia obudowa zdjeta.
Pozdrawiam
#9
Napisano 06 lipca 2013 - 11:01
Kolego m00n. Wrzuć proszę, jak możesz jakieś fotki. Czytam z zaciekawieniem to wszystko, chciałbym również zobaczyć. Czeka mnie to samo, łącznie z głowicami, celem wymiany uszczelniaczy i kontroli głowic. Pozdrawiam i powodzenia.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|
|
Sl 500 r129 m119 problem z zapłonem |
Mercedes SL, SLK | Sl500r129 |
|
||
[m119]kanały olejowe |
Mercedes S, CL i SEC | m00n |
|
|
|
[M119]ASR/Check Engine - odcięcie paliwa - ciekawy problem |
Mercedes S, CL i SEC | Uhlenhaut |
|
||
[R129] Przepustnica MB R129 M119 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pieczara71 |
|