Skocz do zawartości




- - - - -

MB 190E 2.0 Spalanie lpg 18-20l


79 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 22 czerwca 2014 - 13:21

Na benzynie śmiga jak szalony :D



#62 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 22 czerwca 2014 - 16:06

Na parowniku nic nie regulowałem właśnie.Tak myślałem o tym wychyleniu membran ale nie wiem którą śrubą i jak to ogarnąć...

#63 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 26 czerwca 2014 - 21:28

Podpowiecie jeszcze coś?

#64 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 27 czerwca 2014 - 01:42

no wiesz.. zadaje Ci kilka pytań, a ty odpowiadasz na jedno.. jak dasz sobie rękę uciąć że niema lewego powietrza to podskocz na regulacje na analizatorze spalin.. jak nie chcesz to możesz próbować sam regulować reduktor.

Masz tam jedną plastikową śrubę, grzejesz silnik, póki co nie dotykasz się registra na przewodzie.
Jak go zagrzejesz to kręcisz śrubą na reduktorze i szukasz zakresu jego pracy ...
Powoli lecisz w lewo - zwiększasz ciśnienie - jak zaczniesz przekraczać lambda =0,7 silnik będzie przygasał, potem kręcisz w prawo licząc obroty zmniejszająć ciśnienie dojdziesz do granicy ok lambda =1,3.. w obu przypadkach po przekroczeniu granicy silnik zacznie inaczej pracować, dławić się..
śrube ustawiasz po środku między bogato a ubogo, z minimalnym wychyleniem w prawo - 1/10 obrotu.

reszte trzeba już dostroić na registrze.. długa prosta, drugi i trzeci bieg do prawie odcinki.. jest ok ? zakręcasz 1/4 obrotu, no to powtórka.. krecisz silnikiem wysoko i do tych 6 tys ma chodzic dobrze.. jak po zakręceniu dalej jest ok, to zakręcasz.. jak po zakręceniu masz zapas obrotów a silnik już nie ciągnie to trzeba odkręcić.. na registrze wtedy już są to bardzo wąskie granice między dobrze a nie dobrze.

jak Ci się nie chce to jedź do gaziarza, powiedz że byłeś u mechanika i kręcił Ci reduktorem, a teraz chcesz żeby Ci na analizatorze spalin ustawił reduktor i mieszanke.. jak nie powiesz o reduktorze jakiejś bajki to pewnie nim nie ruszy...
koszt 50 zł.

jestem przeszło 2000km od twojego auta i nie wiem co tam siedzi w środku na 100% .. ja Ci tylko podpowiadam co masz zrobić, a czy ty robisz wszytsko dobrze, czy w ogóle w aucie jest wszystko dobrze - tego nie wie nikt.

#65 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 lipca 2014 - 09:41

Ja u siebie wyjalem krokowac i zastapilem sruby , Co do lewego powietrza sciagnaem po zakupie obudowe filtra powietrza tak ze mialem widoczny caly wtrysk . i sie okazalo ze rurka gumowa ktorwa wychodz z filtra powietrza i wchodzi pozniej do obudowy zaworow i pozniej trijnikime do zaworu powietrza dodatkowego (sinik krokowy) to wlasnie przy owym zaworze byla sparciala i ssalo lewe powietrze przez co silnik chodzil nie rowno i pyrkal w wydech po uszczelneniu tego i wyregulowaniu instalacji gazowej zero jakich kowiek rzutow silnikiem . pracuje rowno cicho i trzyma wolne obroty przy czym spalanie 12lpg na miescie to wynik wrecz idealny pozdrawiam

#66 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 06 lipca 2014 - 20:02

U mnie była pęknięta w miejscu gdzie wchodzi do pokrywy zaworów to ją pokleiłem

#67 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 lipca 2014 - 10:00

no to jak byla peknieta to ssalo tamtedy lewe powietrze . u mnie peknieta byla troszke dalej i tez to zrobilem i jest ok trzyma wolne obroty i spalanie w granicach 12-13 litrow lpg po miescie takze niezle i juz nizej sie nei da zejsc . i nie uwierze nigdy ze silnik 2.0 spali po miescie 10 litrów. To jest 2.0 starej konstrukcji 8 zaworowy silnik ktory nie spali mniej. zreszta silniki 1.6 tez zraz po 10-12 litrow wiec i tak spalanie jest eleganckie

#68 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 lipca 2014 - 17:12

Witam, mi wychodzi spalanie ok 12L, czasem nawet 11,5l LPG w mieście. Biegi zmieniam przy 2700-3000 obr. Jeżdze dynamicznie ale nie strzelam ze sprzegła itd. Mieszanka niejest może zbyt uboga? Na jałowym jak załącze dmuchawę na max i światła to nie utrzymuje obrotów(ok 600) i telepie silnikiem. Wydaje mi się ze trzeba delikatnie wzbogacić? Miasto Olsztyn także korki są, światła itd.

#69 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lipca 2014 - 08:06

wyregulowac wolne obroty na parowniku .a wiadomo ze jak sie nawlancza urzadzen to alternator jest obciazany i obroty silnika spadaja

#70 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lipca 2014 - 14:33

U mnie na benzie dmuchawa max, swiatła, grzanie szyb, radio i obroty nie spadają tylko ekonomizer się mocno wychyla. W reduktorze wzbogaca się wykręcając czy wkręcając? A tak żeby ogólnie wzbogacić to odkręcić registrem ciutke czy na parowniku?








Podobne tematy Zwiń