Skocz do zawartości




- - - - -

MB w124 i LPG


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kuczynior


  • Postów: 4
  • Na forum od: 27 sty 2014
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2014 - 20:29

Witam. Mam do dyspozycji 9000 zł i chciałbym kupić MB w124 z LPG. Chciałbym żeby samochód miał 160 KM albo i więcej. Interesują mnie samochody z manualną skrzynią biegówNie znam się kompletnie na silnikach, ale wiem że nie wszystkie silniki MB tolerują gaz. Czytałem forum lecz ilość i jakość odp. nie dała mi tych konkretnych informacji. Jakie silnik MB możecie polecić jeśli chodzi gaz? I czy ma to jakiś sens pakować gaz albo kupować gotowca?.

Proszę o wyrozumiałość jeśli chodzi o odpowiedzi. Mogę popełniać wiele błędów podstawowych jeśli chodzi o mechanikę pojazdu. Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)



#2 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 czerwca 2014 - 21:31

Szczerze Tobie napisz że wcale nie szukałeś niczego na forum a nawet w google. Nawet allegro czy otomoto nie przejrzałeś.

#3 Offline   yasieq


  • Postów: 29
  • Na forum od: 16 wrz 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:volvo 240

Napisano 24 czerwca 2014 - 22:13

Nie warto z gazem toto dziala slabo i pali 60% gazu wiecej niz benzyny..Silnik M111 wbrew opiniom ludzi ktorzy sie nie znaja zle chodzi na gazie. Mam e220 i nie idzie tego nigdzie naprawic wyregulowac gaz byl zalozony nowy i od montazu tylko problemy.Na dowod moge w kazdej chwili pokazac swoj egzemplarz ktorego NIKT literalnie nikt nie umie naprawic. Reasumujac ; duzy problem kiepsciutki efekt!!!

#4 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 25 czerwca 2014 - 01:08

Jeżeli w124 z LPG to ja polecam w124 z m103 w wersji 2.6. Miał katalogowo 160km z manualną skrzynią - kilka jest na al...o.
Kupujesz takiego od razu z wbitym lpg - zapłacisz około 5kpln. następnie udajesz się do warsztatu i mówisz że chcesz pozbyć się całkowicie ke-jetronic'a. W to miejsce ma się pojawić blos, mają wymontować całkowicie zbiornik paliwa i w to miejsce wstawić zbiornik walcowy fi360 o pojemności około 80L. Wlew mają zamontowac w oryginalnym otworze(pełnowymiarowy). Do tego że chcesz parownik podciśnieniowy typu omvl r90(wersja do 350km). Do tego jeszcze airbox(wystarczy simota 130x130) kilka kolanek, rura aluminiowa 76.
Parownik ma być wpięty pod korek rewizyjny w bloku silnika pod kolektorem wydechowym i powrót bezpośrednio przed pompą wody.
Za tą operację zapłacisz około 2kpln.
Czyli zostanie Ci jeszcze 2kpln żeby zatankować i wybrać się z drugą połową do poznania na lody.
Taki zestawik będzie działał idealnie w tym aucie i nie będziesz miał nigdy wiecej jakichkolwiek problemów z zasilaniem benzyną w tym aucie.

W ramach prac hobbistycznych podepniesz sobie czujnik poziomu pod wskaźnik rezerwy i będziesz wiedział kiedy trzeba poszukać stacji.

Użytkownik szymtro edytował ten post 25 czerwca 2014 - 01:10


#5 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 czerwca 2014 - 07:27

za to ja mam gaz w silniku z wtryskiem mechanicznym wbrew opiniom, przekonaniom i dogmatom mi działa :D hula jak złe :D nie pali jak smok :D
Wszystko zależy od podejścia. :D

#6 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 25 czerwca 2014 - 09:04

kup auto z elektronicznym wtryskiem i gazem sekwencyjnym. Jak będzie to dobrze zrobione to będzie dobrze działać i palić podobnie do benzyny. To że ktoś komuś odjebał kaszane, a potem ten ktoś wchodzi w internet i na wszystkich forach zaczyna pier*olić jaki gaz jest zły i nikt na świecie nie jest w stanie tego dobrze zrobić - to są bzdury.....

wejdz sobie kolego w faq i szukaj tematu spis silników czy jakoś tak.. tam szukaj wtrysk : elektroniczny i będziesz miał wybór pojemności/mocy - te silniki będą tolerować lpg.

szmytro - takie pytanie .. masz tak zrobione u Siebie ? bo wiesz.. jak czytam pomysły tego typu, to zastanawia mnie ile czasu zajmuje odpalenie auta przy -20. po za tym jak już robić takie mody, to wolałbym wsadzieć webera pomiędzy tego blosa...
jakoś mi się nie chce wierzyć w to że ludzie przy -20 odpalają auto w 3 sekundy na gazie, potem noga na gaz i wszystko idealnie .. nawet jak po kilku próbach odpalisz, to pewnie szarpie pierwsze 10 minut - o ile w ogóle odpalisz .. taka loteria.

#7 Offline   yasieq


  • Postów: 29
  • Na forum od: 16 wrz 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:volvo 240

Napisano 25 czerwca 2014 - 09:41

Nie obrazaj drugiego skoro malo wiesz o autach a zwlaszcza instalacjach LPG. Instalacje mam nowa uznanej firmy na najlepszych wtryskiwaczach dostepnych na rynku. Przeglad byl robiony w autoryzowanym fabrycznym punkcie KME w Zgierzu ktory nie znalazl JAKICHKOLWIEK niedorobek. wiec glupie komentarze o "kaszanach" sobie oszczedz. Prawda jest taka , ze pomimo duzych kosztow, pracy serwisow, tzw fachowcow , ekspertow itd NIE ISTNIEJE mozliwosc poprawnego wyregulowania gazu sekwencyjnego w silniku M111 poniewaz ten silnik sie NIE NADAJE do gazu . ZROZUMIANO?? Jezeli komus dziala poprawnie to jest to przypadek a nie zadna regula (na zasadzie ze raz w roku nawet kogut potrafi zniesc jajko )

#8 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 czerwca 2014 - 10:22

no więc kolego albo masz nagrzebane w sterowaniu silnika, albo uszkodzona centrala sterująca. Jesteś tylko użytkownikiem i nie wnikasz co jak działa, przyjmujesz to co mówią mechanicy, a oni nie mają czasu na bawienie się z pierdołką, której odszukanie zajmie im dwa dni i co wezmą 50zł?? Nie... Wolą zbyć klienta wmówić mu że ten typ tak ma.
Nie spotkałem się z opinią że silniki 16- zaworowe mercedesa nie współpracują z gazem....jesteś pierwszy...masz do sprawdzenia cały osprzęt silnika.

Piszesz, ze pali Ci 10/100 a co chcialeś?? 5/100 samochód waży 1500kg, silnik 2,2 to jest 24zł na 100km, dużo? nie wydaje mi się. Nigdy nie będzie palił 20% więcej chyba, ze na bardzo ubogiej mieszance. Ile ma twój silnik przejechane, w jakiej jest kondycji? jakie sprężanie, tego nie piszesz...

Pod jakim kątem nie nadaje się do gazu?? bo to zbyt ogólnie jak dla mnie. Jest to wtrysk wielopunktowy jakich wiele w autach, nie posiadasz wynalazku o technologii nasa. Inni jeżdżą a Ty nie... nie zastanawia Cię to?? Tylko potrafisz przytoczyć wypowiedzi " fachowców" a autoryzowane serwisy to wymieniacze skoro tego nie wiesz jeszcze....

Użytkownik majsterus edytował ten post 25 czerwca 2014 - 10:27


#9 Offline   yasieq


  • Postów: 29
  • Na forum od: 16 wrz 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:volvo 240

Napisano 25 czerwca 2014 - 10:31

 Użytkownik majsterus dnia 25 czerwca 2014 - 10:22 napisał

no więc kolego albo masz nagrzebane w sterowaniu silnika, albo uszkodzona centrala sterująca. Jesteś tylko użytkownikiem i nie wnikasz co jak działa, przyjmujesz to co mówią mechanicy, a oni nie mają czasu na bawienie się z pierdołką, której odszukanie zajmie im dwa dni i co wezmą 50zł?? Nie... Wolą zbyć klienta wmówić mu że ten typ tak ma.
Nie spotkałem się z opinią że silniki 16- zaworowe mercedesa nie współpracują z gazem....jesteś pierwszy...masz do sprawdzenia cały osprzęt silnika.

Piszesz, ze pali Ci 10/100 a co chcialeś?? 5/100 samochód waży 1500kg, silnik 2,2 to jest 24zł na 100km, dużo? nie wydaje mi się. Nigdy nie będzie palił 20% więcej chyba, ze na bardzo ubogiej mieszance. Ile ma twój silnik przejechane, w jakiej jest kondycji? jakie sprężanie, tego nie piszesz...

Pod jakim kątem nie nadaje się do gazu?? bo to zbyt ogólnie jak dla mnie. Jest to wtrysk wielopunktowy jakich wiele w autach, nie posiadasz wynalazku o technologii nasa. Inni jeżdżą a Ty nie... nie zastanawia Cię to?? Tylko potrafisz przytoczyć wypowiedzi " fachowców" a autoryzowane serwisy to wymieniacze skoro tego nie wiesz jeszcze....


#10 Offline   yasieq


  • Postów: 29
  • Na forum od: 16 wrz 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:volvo 240

Napisano 25 czerwca 2014 - 10:37

Ujme to inaczej . Ustawienie jest mozliwe jesli "sprawdzi sie" caly osprzet silnika metoda wymiany na nowy..No i wystarczy kompletna wiedza o wtryskach elektronice mechanice diagnostyce LPG sterownikach problemach i 10 letnie doswiadczenie w naprawie i kupa czasu + warsztat duzo szczescia i juz po klopocie..Lepsze z pewnoscia bedzie auto z OBD i nieawaryjna elektronika nieparciejacymi kablami i przede wszystkim nie starsze od wegla jak w124








Podobne tematy Zwiń