Witam. Ostatnim czasem ogarnąłem troche silnik( wymiana uszkodzonych części i regulacja) i przymierzam sie do wstawienia 2 generacji ( mniejsze spalanie i lepsze osiagi)
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak sie reguluje taką instalacje ( wiem że ze pomocą interfejsu) Jakieś patenty?
Jakie wartości i gdzie wprowadzać żeby to miał ręce i nogi? Ewentualnie jakiś link do samouczka
Z góry dzięki każdemu za pomoc
0
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 czerwca 2014 - 20:45
#2
Napisano 28 czerwca 2014 - 20:52
Moderatora poproszę o przesunięcie tematu do właściwego działu.
Zakładam, że montaż masz ogarnięty, ew. wiesz co gdzie i jak popodłączać.
Najpierw oczywiście musisz się uzbroić w interfejs i program.
Konfigurujesz TPS, emulację sondy lambda, obroty - wszystko w menu "konfiguracja".
Następnie odpalasz silnik na benzynie i upewniasz się, że masz prawidłowe odczyty TPS, obrotów, sygnału sondy lambda oraz temperatury parownika.
Naciskasz przycisk "NAUKA". Program każe Ci zwiększyć obroty i tak trzymać.
I to właściwie już
Ale - dobrze wyregulowana instalacja powinna mieć nie więcej niż + - 30 kroków aktuatora na wysokich obrotach oraz + - 15-20 na biegu jałowym.
Kroki aktuatora ustawiasz w menu "opcje"
Jeżeli nie możesz dopasować pracy na biegu jałowym do wysokich obrotów (cały czas na jałowym jest za ubogo lub za bogato),
to ilość LPG na biegu jałowym korygujesz śrubą przy parowniku.
Ogólna zasada prawidłowych odczytów jest taka: na biegu jałowym oraz podczas jazdy ze stałym obciążeniem wskazania sondy lambda mają się zmieniać
od ubogiej do bogatej. Przy ostrym przyspieszaniu musi być przez cały czas bogato. Nie wiem czy K-Jet ma cut-off benzynowy - jeżeli tak,
to przy hamowaniu silnikiem powinno być ubogo.
W razie co - pytaj, będziemy doprecyzowywać
Zakładam, że montaż masz ogarnięty, ew. wiesz co gdzie i jak popodłączać.
Najpierw oczywiście musisz się uzbroić w interfejs i program.
Konfigurujesz TPS, emulację sondy lambda, obroty - wszystko w menu "konfiguracja".
Następnie odpalasz silnik na benzynie i upewniasz się, że masz prawidłowe odczyty TPS, obrotów, sygnału sondy lambda oraz temperatury parownika.
Naciskasz przycisk "NAUKA". Program każe Ci zwiększyć obroty i tak trzymać.
I to właściwie już
Ale - dobrze wyregulowana instalacja powinna mieć nie więcej niż + - 30 kroków aktuatora na wysokich obrotach oraz + - 15-20 na biegu jałowym.
Kroki aktuatora ustawiasz w menu "opcje"
Jeżeli nie możesz dopasować pracy na biegu jałowym do wysokich obrotów (cały czas na jałowym jest za ubogo lub za bogato),
to ilość LPG na biegu jałowym korygujesz śrubą przy parowniku.
Ogólna zasada prawidłowych odczytów jest taka: na biegu jałowym oraz podczas jazdy ze stałym obciążeniem wskazania sondy lambda mają się zmieniać
od ubogiej do bogatej. Przy ostrym przyspieszaniu musi być przez cały czas bogato. Nie wiem czy K-Jet ma cut-off benzynowy - jeżeli tak,
to przy hamowaniu silnikiem powinno być ubogo.
W razie co - pytaj, będziemy doprecyzowywać
Użytkownik tmajer edytował ten post 28 czerwca 2014 - 21:09
#3
Napisano 29 czerwca 2014 - 23:34
Tylko że tpsa nie ma, więc nie podłączy, i odcięcia gazu też nie będzie tak łatwo miał.
#4
Napisano 30 czerwca 2014 - 19:57
Użytkownik Mastur dnia 29 czerwca 2014 - 23:34 napisał
Tylko że tpsa nie ma, więc nie podłączy, i odcięcia gazu też nie będzie tak łatwo miał.
A M102 to gaźnik czy już K-Jet ?
Wydaje mi się (podkreślam wydaje) że powinien być, jezeli nie jako potencjometr, to chociaż jako przełącznik.
#5
Napisano 01 lipca 2014 - 05:32
przeciez to 1.8 czyli tylko i wyłącznie ke-jet w europie.
tps jest trzystanowy: Zwarte do masy jedno wyjście tzn że puszczony gaz. Zwarte do masy drugie wyjście tzn że wciśnięte na maks. Jak nie ma ani jednego ani drugiego to przepustnica gdzieś pomiędzy.
Taki tps też jest w bingo.
tps jest trzystanowy: Zwarte do masy jedno wyjście tzn że puszczony gaz. Zwarte do masy drugie wyjście tzn że wciśnięte na maks. Jak nie ma ani jednego ani drugiego to przepustnica gdzieś pomiędzy.
Taki tps też jest w bingo.
#6
Napisano 01 lipca 2014 - 22:17
można też jako tps domontować map sensor i zaadoptować do bingo jako TPS. To jest dobry patent. Ale i tak najlepszy BLOS i to nie tylko do Mercedesa ale do każdego auta gdzie nie da się założyć sekwencji.
#7
Napisano 02 lipca 2014 - 04:10
To lepiej chyba podpiąć sygnał z potencjometru klapy.
Były kiedyś sekwencje lpg które były tzw standalone. Już takich nie sprzedają.
Były kiedyś sekwencje lpg które były tzw standalone. Już takich nie sprzedają.
#8
Napisano 02 lipca 2014 - 21:07
Użytkownik szymtro dnia 02 lipca 2014 - 04:10 napisał
Były kiedyś sekwencje lpg które były tzw standalone. Już takich nie sprzedają.
Zgadza się. Były. Teraz też są. Tylko są to intalacje do Diesla, ale producent twierdzi, że bez problemu ogarną K-Jeta.
Tematu niestety nie sprawdzałem w praktyce, ponieważ żadne z moich aut nie ma wtrysku mechanicznego.
#9
Napisano 18 lipca 2014 - 11:44
Witam potrzebuje paru informacji do skonfigurowania instalacji.
Typ sondy lambda (jaki zakres wybrać)
Punkt neutralny sondy (od 0,4 do 0,6V)
Czas opóźnienia odczytu sondy lambda
Typ emulacji sondy lambda (przebieg, masa czy odłączone)
Czas emulacji stanu ,,H" (od 0,025 do 6,375)
Czas emulacji stanu ,,L" (od 0,025 do 6,375)
Typ czujnika TPS
Bezwładnośc TPS na biegu jałowym (od 0,04 do 0,4)
Instalacja Bingo S
Z góry dziękuję za pomoc
Typ sondy lambda (jaki zakres wybrać)
Punkt neutralny sondy (od 0,4 do 0,6V)
Czas opóźnienia odczytu sondy lambda
Typ emulacji sondy lambda (przebieg, masa czy odłączone)
Czas emulacji stanu ,,H" (od 0,025 do 6,375)
Czas emulacji stanu ,,L" (od 0,025 do 6,375)
Typ czujnika TPS
Bezwładnośc TPS na biegu jałowym (od 0,04 do 0,4)
Instalacja Bingo S
Z góry dziękuję za pomoc
#10
Napisano 18 lipca 2014 - 19:30
Tobie to się widzę w ogóle nie chce samemu nic poszukać...
Sonda 0-1, punkt obojętnie, opóźnienie najdłuższe, przebieg, bez tps, to h i l nie wiem, niechcę zgadywać.
Sonda 0-1, punkt obojętnie, opóźnienie najdłuższe, przebieg, bez tps, to h i l nie wiem, niechcę zgadywać.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|
||
W124 2.0 m111 Pojemność butli a ilosc tankowanego lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
w201 PB + LPG. Nie odpala na PB na LPG odpala w miarę dobrze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Guldan |
|