Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Blos Lpg problem z ustawieniem , duże spalanie


53 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Negocjator007


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lip 2014
  • Miejscowość: Oława
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2014 - 07:47

yamaha00, najlepiej wymontowac i sprawdzić kalosz i odme, przy okazji przemyj ZDP , bo moim zdaniem to objaw typowego przycinania się czy wariacji ZDP. Jakby łapał lewe powietrze na odmie też mogły by być podobne skutki , z tym że na gazie pojawiały by się zapewne strzały.

Co do mojego problemu , to już go rozwiązałem. A rozwiązanie było jedno i słuszne , mianowicie sprzedałem samochód.
Teraz jezdze audi a6 2.8 v6 , jest 3x szybsze od mercedesa, pali 4-5 l mniej, i do tego komfort wiekszy.
Temat póki co wolałbym, by nie był zamkniety, innym posiadaczom mogę jeszcze pomóc, bo dużo się nasiedziałem nad mercedesem , i dużo teorii było testowane.

Użytkownik Negocjator007 edytował ten post 12 sierpnia 2014 - 07:50




#42 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 sierpnia 2014 - 16:45

Chciałem zapytać czy tak odma może być podłączona? Chodzi czy przez odmę nie dostaje się za dużo powietrza jak silnik pracuje.
http://www.fotosik.p...f4c28b70cf.html

#43 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 sierpnia 2014 - 20:28

dzis wyjalem caly rozdzielacz i dostalem sie do kalosza niczego nie pokojacego tam nie zauwazylem kalosz nie sparcaly ladny jeszcze orginalny mercedesa wszystko wymylem zlozylem i odziwo wszystko dziala poprawilem wszystkie odmy od kalosza do zpd i od zpd w strone kolektora ssacego klawiatury i filtra powietrza niby nie faluje chodzi dobrze takze chyba zrobilem.

#44 Offline   Negocjator007


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lip 2014
  • Miejscowość: Oława
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 sierpnia 2014 - 06:21

yamaha00,Czyli albo łapał lewe powietrze, zapewne gdzieś na odmach jak kalosz cały , albo ZDP zaczelo chwilowo normalnie pracować.
Ja ze swoim ZDP też miałem kabaret, załóżmy 3 dni chodził ok poźniej 2 dni świrował, własnie gaśniecie przy dojezdzania do skrzyzowania , tzn jak wrzucałem jałowy albo wciskałem sprzegło, utrzymywał dziwne obroty, raz były za małe , raz za dużę , a raz falowały z małych na duże tzn gdzies z 500-1200rpm, a dodam że przy rozruchu np na zimnym silniku z rana wogole nie uruchamiało sie ssanie i chodził na bardzo małych obrotach 500-600, także dla tych co maja podobne objawy , pierwsze co zwracał bym uwagę na tego nieszczęsnego ZDP, bo dużo czytałem na forach, ludzie szukają problemów w całym kajecie wymieniaja go jezdza na regulacje a na koniec okazuje się ze to głupie zdp.

, tak ta odma może być. Bardzo zaciekawiło mnie twoje zdjęcie, bo rozkminiam tą instalacje, Zalożyleś sekwencje do m102?

#45 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 sierpnia 2014 - 15:10

to jest 3 generacja gazu która była krótko stosowana, zauważ też na rurkach paliwowych odcinam benzyne;)

#46 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 14 sierpnia 2014 - 22:52

dobijam się do tematu blosa..
Kolektor rozebrany, wypucowany od środka, poskładane na silikonie olejo odpornym, poskręcane mocno, rozdzielacz wywalony, kolano na przepustnice,
potem blos i stożek, od stożka jest kąt 45 st blos potem kąt 90 st, rury 70mm, rury gazu 8fi, blos nówka gwizdek chyba D, świece nowe bosch, kable nowe do lpg, palec nowy beru, kopułka w bd stanie, cewka chyba dobra (na benzynie dobrze ciągnął), reduktor BRC 220 albo 250 nowy - wszystkie części mniej niż 500km przebiegu, silnik 2,3 m102 - układ sprawdzony - szczelny - gdzie się da tam silikon. Na benzynie śmigał, równe obroty, nie gubił zapłonu..
Teraz problem : auto ciągnie jak 80-90 koni, po odpuszczeniu gazu strzela w wydechu, rzadkie tendencje do kichnięcia ale czasem są.
Jak zwiększe ilość lpg to gorzej mu wejść na obroty i muł, jak zmniejsze to idzie kapke lepiej ale dalej lipa. tendencje do kangurzenia przy stałej prędkosci na 2 tys obr na każdym biegu. podcisnienie zapłonu sprawdzone, czujnik temp od zapłonu sprawdzony, korektor w różnych pozycjach - aktualnie na 1. a auto dalej muł.

blos głowna sruba wykrecona na 3/4 obr, małą sruba na 1,5 obr

reduktor nie ruszany, obejscien jalowych zakrecone.

zachowuje się jak by gubił zapłon, aczkolwiek cały nowy..

rozdzielacz rozebrany i suchy

Użytkownik JuR edytował ten post 14 sierpnia 2014 - 23:05


#47 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2014 - 23:37

Mierzyłeś co podaje sonda bo nieco z mocą parownika przesadziłeś chyba.

#48 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 15 sierpnia 2014 - 00:17

nie mierzyłem, parownik przygotowany pod m103 3.0.
skręcony jest fabrycznie. na butli jest przejście z fi6 na fi8 także za dużo gazu chyba nie podaje ?
ani w ubogo ani w bogato.. cały czas muł... wody nie bierze, oleju też nie.. zrobiłbym kompresję, ale na pb w sumie szedł..
i to znacznie lepiej.

ps. rozdzielacz zapłonu - kopułka - rozebrana i sucha

edit.
auto załapało troche wody i gubił się całkiem zapłon i strzelał.. po wysuszeniu i wyczyszczeniu chodzi tak jak wcześniej.. znaczy się jeździ, obroty jałowe trzyma równe i stabilne ale dalej podskakuje ze jak jade ze stałą prędkoscią.

reduktor przy pompie abs, przewód fazy lotnej do blosa ma ok. 40 cm i jest cały gorący .. powiedziałbym bardzo gorący..
nie przypominam sobie aby w jakimkolwiek moim samochodze przewód reduktor-mixer był w tak dużym stopniu nagrzany.

czy przypadkiem ten zapłon nie bierze sygnału z potencjometru klapy ? nie zwróciłem dokładnie uwagi, ale chyba jeden z kabli od modułu idzie do wtyczki potencjometra - ale moge sie mylic nie oglądałem szczegółowo..

Użytkownik JuR edytował ten post 15 sierpnia 2014 - 00:35


#49 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 15 sierpnia 2014 - 21:59

Nie - ezl czyta tylko stan zamknięty przepustnicy - to jest jedyny punkt styku z cis'em.
Niektóre instalacje mają jeszcze wspólny czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Inne sygnały nie są konieczne do ezl.

Sprawdź ten sygnał z sondy. Skontroluj też czy zasuwa w blosie porusza się naprawde luźno oraz czy napewno jest zamontowana poprawnie - ma być nacięciami w plastiku w stronę przepustnicy głównej silnika.
Najlepiej było by zobaczyć w jakiej dokładnie pozycji jest podczas problemów.

Obstawiam jednak parownik - za sztywny.

P.S.
Obejście do zpd ma być za blosem, odpowietrzenie odmy przed blosem albo wpięte oddzielnie w sam stożek.

#50 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 16 sierpnia 2014 - 09:22

jesteś pewny co do czujnika przepustnicy ? zalutowałem styk 2&3, od pedału gazu jest bez przejscia.
przeleciałem troszke elektryki, znalazłem jakieś stare mufy, czujnik "węglowy" i czujnik jednopinowy temperatury były zamienione wtyczkami.. szopy dużo.... ale ? auto z 90 koni zrobiło sie 120 teraz powiedziałbym buta ma. i albo ja jestem zbyt oporny na w124 i ona ma tak jechać, albo jeszcze czegoś brakuje ..
gilotyna w blosie oczywiście chodzi luźno.. po wyjęciu sprężyny sama się otwiera i zamyka pod wpływem grawitacji.

zpd, a raczej register w jego miejscu bo ke jeta nie ma xd jest tak zapięty że spokojnie rusze na jedynce czy dwójce bez sprzęgła.
odma narazie wystaje z głowicy .

Odmy raczej bym nie chciał podłączać, bo w naszych durnych kolektorach z m102 zaraz narobi sie 3mm oleju i syfu (w pierwszej komorze tej z przepustnicą) albo zasmarka mi całego blosa.

doszukiwałem się przez całę trzy dni no i fura ruszyła .. pytanie tylko czy potrafi więcej ? bo nie idzie to chyba jak 2.3 :)

Nie gubi iskry, nie kangurzy, wkręca się do 6 tyś bez oporów.








Podobne tematy Zwiń