Skocz do zawartości




- - - - -

M102 szarpie, przerywa...



45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   seteman


  • Postów: 31
  • Na forum od: 01 maj 2010
  • Miejscowość: Wasilków
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD
  • Trzeci Mercedes:R230 SL500

Napisano 02 grudnia 2014 - 20:33

... dławi się. co prawda w G klasie ale silnik ten sam...

postaram sie opisać dokładnie problem.
1. wczoraj postanowiłem zmienić opaski na łączeniu zbiornika głównego z dodatkowym (13.5L). wstawiłem grube konkretne gdyż górna była skorodowana a dolna nie była zaciśnięta - podczas tankowania paliwo lało sie na zbiornik.
2. na dolocie powietrza w okolicy KJ od spodu jest czujnik:

Dołączona grafika

który wygląda tak:

Dołączona grafika

w związku z tym że był przytrzymywany przez tyrtyrki a ja tego nie zauważyłem wiec obciąłem tyrtyrki.

po tych zabiegach samochód po kilkuset metrach jazdy zaczyna sie dławić, dusić, przerywać i traci moc. po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu znowu kilkaset metrów jest ok. następnie silnik słabnie... i przerywa.
myślałem że winę ponosić może niedrożne odpowietrzenie korka wlewowego paliwa - z odkręconym korkiem jest to samo. i dziś zauważyłem że czujnik wypadł z dolotu powietrza i leży sobie... wsadziłem go na miejsce.

wygląda mi to na usterkę związaną z dostarczaniem paliwa lub z czujnikiem .

prosze o podowiedzi co moge sprawdzic, od czeggo zacząć...



#2 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 02 grudnia 2014 - 21:41

Ten czujnik nie wpływa znacznie na pracę silnika , szukaj nieszczelności i sprawdź układ paliwowy , pompkę filtr KE i filtr paliwa . Układ WN też należy sprawdzić .

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 02 grudnia 2014 - 21:48


#3 Offline   seteman


  • Postów: 31
  • Na forum od: 01 maj 2010
  • Miejscowość: Wasilków
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD
  • Trzeci Mercedes:R230 SL500

Napisano 02 grudnia 2014 - 22:22

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 02 grudnia 2014 - 21:41 napisał

Ten czujnik nie wpływa znacznie na pracę silnika , szukaj nieszczelności i sprawdź układ paliwowy , pompkę filtr KE i filtr paliwa . Układ WN też należy sprawdzić .

dzięki Piotrek... czytałem dużo twoich postów... zastosuje się... dziwi mnie że to się tak zbiegło z tymi moimi poprawko/naprawami

#4 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2014 - 08:52

Jak pisze kolega Piotrek sprawdź układ zapłonowy i paliwowy. Ale czujnik zasysanego powietrza też jest dość ważny więc umieść go jak należy na swoim miejscu.

#5 Offline   seteman


  • Postów: 31
  • Na forum od: 01 maj 2010
  • Miejscowość: Wasilków
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SD
  • Trzeci Mercedes:R230 SL500

Napisano 03 grudnia 2014 - 18:39

nie chcę zapeszać ale wymiana filtra paliwa chyba ozdrowiła auto :) dziękuję :)

#6 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 04 grudnia 2014 - 07:24

W takim razie przyjemniej jazdy z gwiazdą na masce życzę ;)

#7 Offline   tomeeek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: TSK
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2017 - 18:49

Witam,
Dosyć irytujące. Czasami, nie zawsze - szarpie, przerywa, dławi się podczas przyspieszania. Występuje do ok. 2000 rpm.
Powyżej tych obrotów OK, samochód przyspiesza i jedzie całkiem normalnie.

Nie ma i nigdy nie miał gazu.

190E, silnik 2.0 M102.962, rok produkcji 1988.

Dziękuję za ewentualne uwagi i pomoc.

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 07 listopada 2017 - 21:04

No dobrze, a jakaś diagnoza wtrysku paliwa była?

#9 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2017 - 23:25

Wkręca się normalnie na obroty? Trzymając między 2,5 - 3k obrotów chodzi jak trzeba?

#10 Offline   tomeeek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: TSK
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 08:06

Diagnozy wtrysku nie było, nie ma kto zrobić. Boją się tego w lokalnych warsztatach.

Gdy objaw występuje, przerywa i nie wkręca się na obroty, 'nie jedzie'. Objaw kończy się raptownie, powyżej ~ 2k rpm, samochód dostaje nagłego 'kopa'.

Trzymając między 2,5k a 3k rpm chodzi jak trzeba.

Są dni kiedy objaw występuje, a są takie gdzie nie występuje - loteria. Chyba po solidnym rozgrzaniu, dłuższej jeździe - takie subiektywne wrażenie - objaw znika.

Auto jest mało eksploatowane.
----------------------------------------------

Użytkownik tomeeek edytował ten post 08 listopada 2017 - 08:25









Podobne tematy Zwiń