Skocz do zawartości




- - - - -

M102 szarpie, przerywa...



45 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 listopada 2017 - 11:37

Sam zrób diagnozę. Jest instrukcja w FAQ. Albo poproś kogoś z forum o pomoc. Wtedy się wyjaśni co jest nie tak.



#12 Offline   tomeeek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: TSK
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 12:06

Ok.
Ale może ktoś borykał się z tym problemem i go rozwiązał.

#13 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 listopada 2017 - 12:14

Każdy kto ma silnik M102 :E Tylko przyczyn jest więcej niż jedna, dlatego trzeba niestety posprawdzać.

#14 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 13:41

Nie wiem, czy będzie, ja na to trafiłem w audi 80 w dieslu - czujnik niskich i wysokich obrotów. Na niskich szedł jak trzeba, na wysokich nie chciał. Wyszło, że kabelek od czujnika wysokich spróchniał przy samej wtyczce, wystarczyło kikut naostrzyć i zakleszczyć z wsuwką. Może też masz coś takiego

#15 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 listopada 2017 - 14:42

Nie ma, on ma nastawnik obrotów, EHA, potencjometr, stycznik jałowych, talerz spiętrzający i tak dalej. Wszystko musi działać jak trzeba. Nic tylko przetestować, potrzeba czasu i zebrać się na odwagę kilku pomiarów.

#16 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 15:06

Ja to bym zaczął od lektury o układzie, jego budowie, komponentach i zasadzie działania przede wszystkim. Ale co ja się tam znam...

:E

#17 Offline   tomeeek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: TSK
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 15:07

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 08 listopada 2017 - 14:42 napisał

Nic tylko przetestować, potrzeba czasu i zebrać się na

Sam tego nie ogarnę. Niestety.

Kwestia znalezienia odpowiedniego mechanika, który zechce w ogóle zerknąć. Mechanicy teraz zajęci są wymianą rozrządu w Golfach.
Na widok starszego MB z KE-Jet., mówią, że nie maja czasu albo nie znają się.

#18 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 15:20

To nie jest nic dziwnego - mechanicy "umiejący" KE już dawno poodchodzili albo z tego świata albo na emerytury. A młodzi jak nie ma OBD to umieją tylko rozłożyć rączki.
W kraju masz dosłownie kilku szpeniów robiących robotę z głową - zarówno profesjonalistów jak i amatorów. U pierwszych zostawiasz majątek, drugich ciężko wyłapać.
Także albo szykuj się na wycieczki po PL, albo przysiądź fałdów do nauki.

#19 Offline   tomeeek


  • Postów: 17
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: TSK
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 15:35

Szukam jeszcze lokalnie. Niemniej jednak rady, porady mile widziane :)

ps. Znalazłem info n/t czujnika temperatury silnika jako jednej z możliwości.

"Poradnik serwisowy 2005 rok, Układ wtryskowy KE-Jetronic, Diagnostyka" mówi:

Zakłócenia w pracy silnika podczas zmiany obciązenia lub przyspieszenia:

- Nieszczelny układ dolotowy,
- Niewłaściwe położenie tarczy spiętrzającej,
- ciśnienie w komorach dolnych rozdzielacza paliwa poza tol.,
- nierównomierne dawkowanie,
- nieprawidłowy sygnał biegu jałowego z czujnika przepustnicy,
- wzbogacanie w fazie nagrzewania poza tolerancją - podczas przyspieszania - przy pełnym obciążeniu,
- uszkodzony sterownik,
- wadliwe przewody lub ich połączenia.

Użytkownik tomeeek edytował ten post 08 listopada 2017 - 15:45


#20 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2017 - 16:40

tomeeek, jesteś w stanie stwierdzić czy ta czkawka, to problem z wypadaniem zapłonów (układ zapłonowy) czy zalewaniem/brakiem paliwa (układ wtryskowy)?








Podobne tematy Zwiń