Sam zrób diagnozę. Jest instrukcja w FAQ. Albo poproś kogoś z forum o pomoc. Wtedy się wyjaśni co jest nie tak.
3
45 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 08 listopada 2017 - 11:37
#12
Napisano 08 listopada 2017 - 12:06
Ok.
Ale może ktoś borykał się z tym problemem i go rozwiązał.
Ale może ktoś borykał się z tym problemem i go rozwiązał.
#13
Napisano 08 listopada 2017 - 12:14
Każdy kto ma silnik M102 Tylko przyczyn jest więcej niż jedna, dlatego trzeba niestety posprawdzać.
#14
Napisano 08 listopada 2017 - 13:41
Nie wiem, czy będzie, ja na to trafiłem w audi 80 w dieslu - czujnik niskich i wysokich obrotów. Na niskich szedł jak trzeba, na wysokich nie chciał. Wyszło, że kabelek od czujnika wysokich spróchniał przy samej wtyczce, wystarczyło kikut naostrzyć i zakleszczyć z wsuwką. Może też masz coś takiego
#15
Napisano 08 listopada 2017 - 14:42
Nie ma, on ma nastawnik obrotów, EHA, potencjometr, stycznik jałowych, talerz spiętrzający i tak dalej. Wszystko musi działać jak trzeba. Nic tylko przetestować, potrzeba czasu i zebrać się na odwagę kilku pomiarów.
#16
Napisano 08 listopada 2017 - 15:06
Ja to bym zaczął od lektury o układzie, jego budowie, komponentach i zasadzie działania przede wszystkim. Ale co ja się tam znam...
#17
Napisano 08 listopada 2017 - 15:07
Użytkownik Sawyer dnia 08 listopada 2017 - 14:42 napisał
Nic tylko przetestować, potrzeba czasu i zebrać się na
Sam tego nie ogarnę. Niestety.
Kwestia znalezienia odpowiedniego mechanika, który zechce w ogóle zerknąć. Mechanicy teraz zajęci są wymianą rozrządu w Golfach.
Na widok starszego MB z KE-Jet., mówią, że nie maja czasu albo nie znają się.
#18
Napisano 08 listopada 2017 - 15:20
To nie jest nic dziwnego - mechanicy "umiejący" KE już dawno poodchodzili albo z tego świata albo na emerytury. A młodzi jak nie ma OBD to umieją tylko rozłożyć rączki.
W kraju masz dosłownie kilku szpeniów robiących robotę z głową - zarówno profesjonalistów jak i amatorów. U pierwszych zostawiasz majątek, drugich ciężko wyłapać.
Także albo szykuj się na wycieczki po PL, albo przysiądź fałdów do nauki.
W kraju masz dosłownie kilku szpeniów robiących robotę z głową - zarówno profesjonalistów jak i amatorów. U pierwszych zostawiasz majątek, drugich ciężko wyłapać.
Także albo szykuj się na wycieczki po PL, albo przysiądź fałdów do nauki.
#19
Napisano 08 listopada 2017 - 15:35
Szukam jeszcze lokalnie. Niemniej jednak rady, porady mile widziane
ps. Znalazłem info n/t czujnika temperatury silnika jako jednej z możliwości.
"Poradnik serwisowy 2005 rok, Układ wtryskowy KE-Jetronic, Diagnostyka" mówi:
Zakłócenia w pracy silnika podczas zmiany obciązenia lub przyspieszenia:
- Nieszczelny układ dolotowy,
- Niewłaściwe położenie tarczy spiętrzającej,
- ciśnienie w komorach dolnych rozdzielacza paliwa poza tol.,
- nierównomierne dawkowanie,
- nieprawidłowy sygnał biegu jałowego z czujnika przepustnicy,
- wzbogacanie w fazie nagrzewania poza tolerancją - podczas przyspieszania - przy pełnym obciążeniu,
- uszkodzony sterownik,
- wadliwe przewody lub ich połączenia.
ps. Znalazłem info n/t czujnika temperatury silnika jako jednej z możliwości.
"Poradnik serwisowy 2005 rok, Układ wtryskowy KE-Jetronic, Diagnostyka" mówi:
Zakłócenia w pracy silnika podczas zmiany obciązenia lub przyspieszenia:
- Nieszczelny układ dolotowy,
- Niewłaściwe położenie tarczy spiętrzającej,
- ciśnienie w komorach dolnych rozdzielacza paliwa poza tol.,
- nierównomierne dawkowanie,
- nieprawidłowy sygnał biegu jałowego z czujnika przepustnicy,
- wzbogacanie w fazie nagrzewania poza tolerancją - podczas przyspieszania - przy pełnym obciążeniu,
- uszkodzony sterownik,
- wadliwe przewody lub ich połączenia.
Użytkownik tomeeek edytował ten post 08 listopada 2017 - 15:45
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|