Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] m111 zmiana miksera na blos


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 kwietnia 2015 - 19:32

Nie ma sensnu wstawiać registra ponieważ przy Blosie trzeba wywalić wszelkie regulacje na połaczeniu Blos-Reduktor a Reduktor otwieramy na max. Stad moje pytanie o usunięcie trzpienia.

Doradzi ktoś w sprawie Reduktora?

Cytat

Mam jeszcze dodatkowe pytanie związane z reduktorem.
Posiadam obecnie Elpigaz Cometa Super ze zintegrowanym filtrem i skończył on swój żywot i chciałbym go wymienić na: R50 Zavoli GEX 190KM lub Lovato R9 Super 190KM, którego z nich byście polecali?
Rozumiem, że przed nowym reduktorem będe musiał zamontować filtr fazy ciekłej np. TEN i to wszystko?




#22 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 17 kwietnia 2015 - 22:54

Między reduktorem, a blosem, żadnych registrów czy krokowców..

Reduktor polecam BRC AT90E
Druty 8fi, żadnych przejść z 6 do 8..
Filtr zewnętrzny też 8fi.
Bynajmniej ja tak zrobiłem, tylko że miałem spory zapas, bo wersja reduktora 170kw (możesz kupić słabszą), planowo miał być swap na m103/m104, ale do tego nie doszło.
Zestaw czeka na drugiego mercedesa :)

#23 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwietnia 2015 - 00:09

Niezły parownik, czytałem o nim co nieco ale niestety cena :( szukam czegoś w okolicach 2 stówek bo i Blos swoje kosztuje. Dlatego podałem takie a nie inne przykłady a do tego instalacje mam na fi 6. Skłaniał bym się na Zavoli Gex ale może ktoś ma lepsze propozycje.

#24 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 18 kwietnia 2015 - 00:20

Na szóstkach też będzie dobrze. Co do parownika, no to niestety brc kosztuje trzy stówki, ale odwdzięcza się jak tylko może.
Może wstrzymaj się i dozbieraj na brc ?

Jak mówię, ja robiłem spory zapas.

#25 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2015 - 14:59

JuR czy możesz mi powiedzieć czy instalacja tak mocnego parownika na przewodzie 6mm nie mija się z celem?

#26 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 20 kwietnia 2015 - 16:35

Wyświetl postUżytkownik tinOFbeer dnia 20 kwietnia 2015 - 14:59 napisał

JuR czy możesz mi powiedzieć czy instalacja tak mocnego parownika na przewodzie 6mm nie mija się z celem?
at90e 140 kW poleci na 6mm i nie mija się to z celem. Widziałem przypadek tego 170 kW reduktora, z przejściem z 6mm na 8mm i jeździło, ale to już raczej mijało się z celem w 3.0.

#27 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 kwietnia 2015 - 10:14

A co powiesz na temat dokładania elektrozaworu do tego parownika? Myślałem, że wystarczy filtr ale dostałem taką odp. ze sklepu:

Cytat

TEORETYCZNIE może Pan zastosować np:

http://www.phjacus.p...-F701-p751.html

ale praktycznie należy zastosować zawór gazowy, ponieważ całe ciśnienie utrzymuje się na zaworze reduktora co może skutkować  po pewnym czasie przepuszczaniem gazu. 

Pozdrawiam,


#28 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 21 kwietnia 2015 - 16:37

http://allegro.pl/lo...5269104409.html

Link do aukcji przypadkowy, nie mam na celu reklamować nikogo.

Coś podobnego dodawałem do swojego at90e tylko że 8mm.
Miejsce montażu było niedaleko reduktora, także kable tam też wpiąłem.

Cytat

ale praktycznie należy zastosować zawór gazowy, ponieważ całe ciśnienie utrzymuje się na zaworze reduktora co może skutkować po pewnym czasie przepuszczaniem gazu.
Tym się nie przejmuj w sklepie zawsze lubią se pogadać :)
Całe ciśnienie, to trzyma wielozawór na butli, nawet bez pozostałych zaworów utrzyma spokojnie ciśnienie (no chyba, że już ma kilka ładnych lat :D)
Bezpieczeństwa nigdy dość, także można sobie położyć taki dodatkowy zawór z filtrem, tym bardziej że to tylko 40 zł, a w bardzo mało prawdopodobnej
sytuacji w której otworzy się wielozawór na butli, gaz będzie miał po drodze jeszcze dwa zawory.

Można, ale nie trzeba i czy będzie czy nie, to Twój wybór :)

#29 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 kwietnia 2015 - 23:29

Nie lepiej to jakimś nypelkiem bezpośrednio z reduktorem podłączyć?

ps. Powiedz jeszcze w sprawie tego odpowietrzania silnika, to tak jak pisałem wcześniej, u mnie ta rurka delikatnie zasysa powietrze, jak ją wyprowadze gdzieś w dół bez niczego to bedzie wsysać kurz.

Użytkownik tinOFbeer edytował ten post 21 kwietnia 2015 - 23:35


#30 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 21 kwietnia 2015 - 23:53

Wyświetl postUżytkownik tinOFbeer dnia 21 kwietnia 2015 - 23:29 napisał

Nie lepiej to jakimś nypelkiem bezpośrednio z reduktorem podłączyć?
Jeżeli reduktor nie posiada wbudowanego filtra gazu, to nie. Drobinki metalu z butli i inne śmieci, będą przedostawać się dalej.

Wyświetl postUżytkownik tinOFbeer dnia 21 kwietnia 2015 - 23:29 napisał

Powiedz jeszcze w sprawie tego odpowietrzania silnika, to tak jak pisałem wcześniej, u mnie ta rurka delikatnie zasysa powietrze, jak ją wyprowadze gdzieś w dół bez niczego to bedzie wsysać kurz.
Jeżeli chodzi o kurz, to tak czy siak stożek nie filtruje kurzu ani pyłu.
Najlepiej będzie to podłączyć do dolotu, a jak nie, to spuścić rurkę w dół. To delikatnie zassysa na jałowych, a jak obroty wzrastają to powinno dmuchać wyczuwalnie, chociaż u mnie dmuchało już od jałowych hmm. Na upartego możesz dać rurkę i filterek, ale raczej nic to nie zmieni, bo rurka tak czy siak zaraz będzie od środka cała w oleju i cały syf będzie się przyklejał, a podczas jazdy będzie to wydmuchiwać.








Podobne tematy Zwiń