Jaka nowa instalacja do 3.0 124 Coupe
#21
Napisano 18 czerwca 2015 - 13:08
To takie moje rozmyślania, logika tu jakaś będzie, ale ciężko coś powiedzieć tu na pewno, bo to już wyższa technika. .
#22
Napisano 18 czerwca 2015 - 13:10
Elektroniczna jednostka sterująca:ZENIT PRO
Reduktor: black Gurtner
Wtryskiwacze: Hercules
co o tym myślicie?
#23
Napisano 18 czerwca 2015 - 16:08
Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 18 czerwca 2015 - 13:08 napisał
To takie moje rozmyślania, logika tu jakaś będzie, ale ciężko coś powiedzieć tu na pewno, bo to już wyższa technika. .
Ale czy w M102 jest czujnik przy rozdzielaczu zapłonu? Wydaje mi się, że nie...
Użytkownik wielebny dnia 18 czerwca 2015 - 13:10 napisał
Elektroniczna jednostka sterująca:ZENIT PRO
Reduktor: black Gurtner
Wtryskiwacze: Hercules
co o tym myślicie?
Przyznam szczerze, że nie jestem obeznany w Zenit Pro i nie jestem pewny czy będzie działać przy ograniczeniach wtrysku mechanicznego... Musi się wypowiedzieć ktoś bardziej kompetentny.
#24
Napisano 18 czerwca 2015 - 20:25
Co do braku informacji o suwie pracy, instalka nie ma skąd wiedzieć, który jest suw, prawdopodobnie przyjmuje pierwszy sygnał za pierwszy cylinder, wiec jak po odpaleniu pierwszy dostanie iskrę pierwszy cylinder to uznaje że to pierwszy, jak czwarty to wtedy czwarty jest dla niej pierwszy (wow 6x pierwszy w jednym zdaniu). Powoduje to że wtryski są sekwencyjnie, ale przesunięte w fazie.
Ktoś mi kiedyś mówił że czas podania dawki paliwa nie ma dużego znaczenia, nie w tym radzaju wtrysku, we wtrysku bezpośrednim, jak najbardziej, tam mamy dawkę inicjacyjną i dawkę główną, ale tu, liczy się by gaz był podawany przed/na otwarcie zaworu, a jak będzie później? To gaz poczeka, nic mu się niestanie, w najgorszym wypadku będzie to 120 ms na jałowych ;]
Dajcie mi dwa tygodnie obgonie swoja robotę to sprawdzę to na oscyloskopie i porównam z sygnałem z CKP albo ze strobem. ;]
#25
Napisano 18 czerwca 2015 - 23:11
Użytkownik PanzerIV dnia 18 czerwca 2015 - 20:25 napisał
Co do braku informacji o suwie pracy, instalka nie ma skąd wiedzieć, który jest suw, prawdopodobnie przyjmuje pierwszy sygnał za pierwszy cylinder, wiec jak po odpaleniu pierwszy dostanie iskrę pierwszy cylinder to uznaje że to pierwszy, jak czwarty to wtedy czwarty jest dla niej pierwszy (wow 6x pierwszy w jednym zdaniu). Powoduje to że wtryski są sekwencyjnie, ale przesunięte w fazie.
Ktoś mi kiedyś mówił że czas podania dawki paliwa nie ma dużego znaczenia, nie w tym radzaju wtrysku, we wtrysku bezpośrednim, jak najbardziej, tam mamy dawkę inicjacyjną i dawkę główną, ale tu, liczy się by gaz był podawany przed/na otwarcie zaworu, a jak będzie później? To gaz poczeka, nic mu się niestanie, w najgorszym wypadku będzie to 120 ms na jałowych ;]
Dajcie mi dwa tygodnie obgonie swoja robotę to sprawdzę to na oscyloskopie i porównam z sygnałem z CKP albo ze strobem. ;]
No to może w takim razie zamontować aparat z TSZ do nowego silnika i wykorzystać tylko czujnik pierwszego zapłonu? Wtedy centralka będzie bardzo dokładnie wiedziała gdzie jest pierwszy suw pracy
#26
Napisano 19 czerwca 2015 - 00:29
1. Czy centralka zrozumie sygnał z aparatu, poza tym w aparatach montowany jest chyba czujnik Hall'a, który jest czujnikiem aktywnym - wymaga zasilania. Obawiam się że zwykłe +12 może nie być odpowiednie, raczej będzie to +5 V. Nie wiem czy znajdziemy w którymś obwodzie samochodu, taki z którego bezkarnie można będzie zaiwanić napięcie +5V. Jeżeli nie, wtedy trzeba będzie zastosować prosty układzik stabilizatora napięcia np. na scalaczku LM7805.
2. Sygnał z czujnika jest generowany w momencie gdy ma zostać podana iskra, a więc pod koniec suwu sprężania, tak więc o jakieś 360 OWK za wcześnie/za późno. Innymi słowy sygnał ten będzie mówił nam kiedy w cyklu ssania (a dokładnie pod koniec suwu wydechu) będzie czwarty cylinder (dla kolejności pracy 1-2-4-3). Można to obejść przestawiając "zapłon" o 360 stopni lub poprzez odpowiednią zamianę wtyczek wtryskiwaczy i kolejności pracy cylindrów (chyba).
Się napisałem i mnie olśniło... przecież czujnik w aparacie zapłonowym daje sygnał dla wszystkich cylindrów czyli 4x na pełen cykl pracy, a o kolejności podawania iskry na cylindry decyduje aktualne położenia palca rozdzielacza...
Cytując klasyka: "i cały misterny plan w pi...."
#27
Napisano 19 czerwca 2015 - 17:02
Użytkownik PanzerIV dnia 19 czerwca 2015 - 00:29 napisał
1. Czy centralka zrozumie sygnał z aparatu, poza tym w aparatach montowany jest chyba czujnik Hall'a, który jest czujnikiem aktywnym - wymaga zasilania. Obawiam się że zwykłe +12 może nie być odpowiednie, raczej będzie to +5 V. Nie wiem czy znajdziemy w którymś obwodzie samochodu, taki z którego bezkarnie można będzie zaiwanić napięcie +5V. Jeżeli nie, wtedy trzeba będzie zastosować prosty układzik stabilizatora napięcia np. na scalaczku LM7805.
2. Sygnał z czujnika jest generowany w momencie gdy ma zostać podana iskra, a więc pod koniec suwu sprężania, tak więc o jakieś 360 OWK za wcześnie/za późno. Innymi słowy sygnał ten będzie mówił nam kiedy w cyklu ssania (a dokładnie pod koniec suwu wydechu) będzie czwarty cylinder (dla kolejności pracy 1-2-4-3). Można to obejść przestawiając "zapłon" o 360 stopni lub poprzez odpowiednią zamianę wtyczek wtryskiwaczy i kolejności pracy cylindrów (chyba).
Się napisałem i mnie olśniło... przecież czujnik w aparacie zapłonowym daje sygnał dla wszystkich cylindrów czyli 4x na pełen cykl pracy, a o kolejności podawania iskry na cylindry decyduje aktualne położenia palca rozdzielacza...
Cytując klasyka: "i cały misterny plan w pi...."
W aparacie zapłonowym (do kupienia na znanym portalu aukcyjnym już od 50PLN) na pewno nie ma czujnika halla - jego końcówka jest dokładnie taka sama jak w czujniku EZL - czyli dwupinowa jest to czujnik najprawdopodobniej indukcyjny
Niemniej jednak pamiętajcie, że aparat zapłonowy można obracać a co za tym idzie można go bez szkody dla zapłonu EZL ustawić tak aby reagował tuż przed cyklem ssania cylindra i odpowiednio ustawić centralkę wtrysku
#28
Napisano 20 czerwca 2015 - 08:58
Co nie zmienia faktu, że tak czy siak dostajemy sygnał o tej samej częstotliwości i prawie tej samej fazie co sygnał z cewki zapłonowej czyli 4 impulsy na dwa obroty wału. Jako że sygnał możemy przesuwać w fazie około 180 stopni, a ma on okres 180 stopni to obrót aparatu praktycznie nic nam nie daje ;/ .
Poza tym nie wszystkie M102 mają zapłon EZL więc nawet gdyby to zadziałało nie dało by się wykorzystać tego dla wszystkich M102.
#29
Napisano 21 czerwca 2015 - 09:51
Czy w sterowniku do gazu jest możliwość regulacji ręcznej czasu przesunięcia wtrysku gazu względem sygnału z czujnika?
#30
Napisano 21 czerwca 2015 - 18:19
Użytkownik k0niu86 dnia 21 czerwca 2015 - 09:51 napisał
Użytkownik k0niu86 dnia 21 czerwca 2015 - 09:51 napisał
Cytat
Tak czy siak, ja bym się bał sprawdzić metodą "a może zadziała"... raz już ten sterownik spaliłem
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|