Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


189 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 sierpień 2015 - 18:05

Ukaniu z mojego projektu wiele bys nie podpatrzyl sadzac po twojej pracy ale moj byl nisko funduszowy i przez to troche ddruciarsko to wyglada ale faktycznie po skonczeniu tez bylem zdziwiony co tu takiego trudnego ?! Bez problemu bez stresu chodzi! A tak mialo byc ciężko ?! Powodzonka!!

#42 Offline   mirasmerc


  • Postów: 238
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 09 sierpień 2015 - 11:15

Szkoda ze wg wbudowujesz w wydech... Ogólnie dosc fajnie Ci idzie ;)

#43 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:42

I jak idzie jak idzie? Bo też jestem bardzo ciekawy.

#44 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 sierpień 2015 - 09:30

Idzie słabo, mam 20 stopień zasilania w chęci po 22 a zwykle wtedy mam czas. Niestety roboty przy domu w tym okresie są zbyt ważne i zbyt pochłaniają siły.
Wczoraj jedynie przymierzyłem ostatnią rurę w kolektorze, dziś przypunktuje. Kupiłem złącze elastyczne na wyjście z w-g i sprawa wygląda ekwilibrystycznie ale optymistycznie. Może dziś wkleję foto całości.
Wysłałem ostateczny projekt flansz do wyceny ale nie tylko mnie widać za ciepło. Bo zwykle nie ma wyniku a jest zalecenie abym obliczył sobie całkę po powierzchni, przemnożył ją przez grubość i ciężar właściwy stali - a potem oszacował sobie ile mam zapłacić ;-)
Mnie się wydawało, że ja mam zlecić i płacić a wychodzi, że ja mam policzyć ile zapłacić no i pewnie dobrze by było zrobić bo za tyle ile policzyłem to pewnie nie wyda... Widać w okolicy Wa-wy to tylko same grube portfele i projekty z kosztami bez znaczenia, no nic będziemy szukać dalej w PL.
Czekam też na dostawę złącz z v-band na 89-90 mm bo znikły. No i nie moge nigdzie dostać sensownego złącza elastycznego do rynny wydechowej, tej średnicy nie ma w całości z nierdzewki i o peszlu w środku można pomarzyć. Złącze elastyczne trzeba gdzieś na spływie w dół dać bo inaczej krawężniczek czy kamyczek nie tylko zniszczą rure ale i połąmią resztę.

#45 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 sierpień 2015 - 15:56



Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 12 sierpień 2015 - 09:30 napisał

zrobilem ostateczny projekt flansz do wyceny ale nie tylko mnie widać za ciepło. Bo zwykle nie ma wyniku a jest zalecenie abym obliczył sobie całkę po powierzchni, przemnożył ją przez grubość i ciężar właściwy stali - a potem oszacował sobie ile mam zapłacić ;-)
Mnie się wydawało, że ja mam zlecić i płacić a wychodzi, że ja mam policzyć ile zapłacić no i pewnie dobrze by było zrobić bo za tyle ile policzyłem to pewnie nie wyda... Widać w okolicy Wa-wy to tylko same grube portfele i projekty z kosztami bez znaczenia, no nic będziemy szukać dalej w PL.

Ile ci wyszło za całość? Tzn materiały i robote? Jaka grubosc tego chcesz ?? U nas za flaszke zrobi blache tylko dac trza mam na wzor tylko zwykła stal i tak cie nie ratuje

#46 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 sierpień 2015 - 22:51

Flansze muszą być z nierdzewki, czarną mam w tej chwili i to nie jest dobry pomysł, słabo się spawa, zanim czarna się stopi nierdzewka dawno jest przegrzana. Nie otrzymałem jeszcze ani jednej sensownej z puntu widzenia klienta wyceny. Ale też i nie cisnę setką telefonów bo w robocie mam w tym okresie duży kocioł.
Muszę kupić jeszcze jeden reduktor aby pompować gaz osłonowy w rury.
Takie barany to jest upierdliwa robota ale daje dużo satysfakcji jak się ją potem ogląda. Najgorsze przymiarki i pasowania, tam gdzie potrzeba przekręcić dawałem opaskę zaciskową tam gdzie już trafiłem kleiłem taśmą papierową. A potem po kolei punktowałem złącza. Trochę niewielkich szpar zostało bo choć bym i sto miar brał to coś tam nie pasuje.
Po robocie prócz kolektora została mi umiejętność całkiem pasownego cięcia rur i kolanek szlifierką z ręki na oko.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Teraz przespawać toto z docelowymi flanszami, nie zniszczyć tej misternej konstrukcji przy okazji. No i dalej hopsa wydech, rury sitowe, wełny, blachy - ma być cicho! O ile cicho może być z rurą 90 mm :>

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 12 sierpień 2015 - 22:53


#47 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 sierpień 2015 - 00:33

:) do samego konca bd 90? No tak patrze na twoje prace i przypominam ze wydech tez mam do zrobienia ale ja mysle nad 2x50mm rurke puścić do tyłua najlepiej w progi przed tylne kolo ,tyle ze marzenia marzeniami ale dusi sie silnik na seryjnym wydechu i ale cicho to jest nieda sie ukryć :) działaj działaj ciekawe rzeczy rób :) miło inspiruj ludzi :) wracajac do flansz grubosc ? Jaka? Zapytam ile by za to skroili z materiałem

#48 Offline   w0jta5


  • Postów: 4848
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 sierpień 2015 - 08:52

Ukaniu, pytałeś może w el-tec'u?
http://www.el-tec.pl/pl/flansze.html
http://www.el-tec.pl/pl/index.html

#49 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 sierpień 2015 - 10:53

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 13 sierpień 2015 - 08:52 napisał

el-tec'u

Taaa najlepsiejsza firma w kraju. Za wycięcie katalizatora kasują po 300 zeta.

#50 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 sierpień 2015 - 14:15

Pytałem max grubosc flanszy 7mm a ty tam chciales z tego co pamietam 1cm? Kumpel mysli nad cena wieczor moze bd wiedziec

#51 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 14 sierpień 2015 - 08:34

Wyświetl postUżytkownik Rokus124ce dnia 13 sierpień 2015 - 00:33 napisał

:) do samego konca bd 90?
Tak do końca 90 - a co! ;-) Zastanawiałem się czy zmniejszać średnicę ale to nie wielka różnica w kosztach. Dać dwie rurki co by sumarycznie wyszedł taki sam przekrój to będzie drożej i 2x tyle roboty. Problem tylko, że rura trochę wystaje z dołu i będzie narażona na uszkodzenia. Nawet nie ma co myśleć o niskim zawiasie :-(. Jak z tym będzie problem to może kiedyś zmienię na dwie.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 13 sierpień 2015 - 08:52 napisał

pytałeś może w el-tec'u?
Nie, jeszcze nie, ale jeśli nie są pierwszą ręką w cięciu to pewnie nie będzie ekonomicznie.

Wyświetl postUżytkownik Rokus124ce dnia 13 sierpień 2015 - 14:15 napisał

Pytałem max grubosc flanszy 7mm a ty tam chciales z tego co pamietam 1cm? Kumpel mysli nad cena wieczor moze bd wiedziec

Najlepiej było by dać 12 a może i faktycznie to 15, bo ze 3mm wejdzie rury w flansze - otwory są o średnicy zew rury, do tego przy obróbce płaszczyzn zjedzą trochę.

#52 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 19 sierpień 2015 - 11:12

Panowie - przyznawać się kto siedzi w częściach do ciężarówek!
Potrzebny mieszek łącznik wydechu - długość ok 100-120 średnica pasująca na rurę 89 do wspawania.
Znalazłem jedno źródło ale cena w okolicach 350 netto. Jak mus to mus ale może coś taniej? Widuję całe skomplikowane łączniki z flanszami za połowę tej ceny ale nie podają wymiarów i czy się nada do mojego celu.

#53 Offline   Yaro


  • Postów: 45
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: Lubań, Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3 1.9Q

Napisano 22 sierpień 2015 - 00:20

Podaj dokładnie na pw o co chodzi to przekażę bratu bo on siedzi w częściach do ciężarówek może coś poradzi.

#54 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 26 sierpień 2015 - 22:12

Po wielu bojach flansze nierdzewne mam już w garażu.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#55 Offline   Igi


  • Postów: 35
  • Na forum od: 13 kwi 2015
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 3.0 24V Turbo Diesel DAWCA

Napisano 27 sierpień 2015 - 15:59

Ukaniu, to co wyrabiasz wygląda niesamowicie! Mam nadzieję, że moje prace również będą tak dopracowane ;)

#56 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 10 wrzesień 2015 - 22:58

Post bez fot to nie post ale już dziś nie mam siły a jutro skończę główne spawanie kolektora to wkleję co nieco.
Chciałem jednak dziś powiedzieć jedno - Błogosławione elektrody OK 61.30. Tig tigiem, ale... Ale nie wszędzie palnik wejdzie a jak się okazało spaw elektrodą jest naprawdę wyśmienity. Średnica 1,6 prąd ze 40-50A i jedzie się rurki aż miło. Jak się dobrze prąd ustawi to z drugiej strony nie potrzeba dmuchać argonem bo nie ma kalafiorów. Lico błyszczące. Matko - uratowały mi życie. To było najlepiej wydane dwie stówy w mojej "karierze" spawalniczej. Przetop elektrodą wychodzi trochę mniejszy ale źle nie jest.
Wracając do meritum - ileż ja przekleństw w tą nierdzewke wstawiłem to moje. Gdybym miał wolną głowice na stole i przykręcił flansze... A tak to można sobie wyprodukować faworek czy chińskie pisane dzień dobry. Gnie i paczy, więcej albo mniej ale gnie i paczy.
No i nie wygląda jak laska na porno filmie a jak żona na emeryturze - to tak btw. tych pięknych spawanych wprawną ręką kolektorów o równych szklistych spoinach...

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 23:01


#57 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 wrzesień 2015 - 08:30

Oj tam! Szczelne ma byc nie koniecznie szkliste :)

A tak sie zapytam z czego najlepiej dopasowac przepustnice z pelnym wskazaniem tps bo w koncu musze sie za to zabrac :( ???

#58 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 11 wrzesień 2015 - 09:20

Musisz sobie kupić przepustnice z M104 z KE ale zdaje się z 5-biegowym automatem albo z kontrolą trakcji. Wtedy ona ma fabryczny TPS. Kupiłem dwie i dwa TPSy były wyheblowane... to najprościej ale trzeba uważać.
Suma sumarum problem rozwiązałem tak:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

TPS jest typowy od poldka czy jakiegoś GMa, nówka fabryka po 30 zł.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 11 wrzesień 2015 - 09:24


#59 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 14 wrzesień 2015 - 07:38

Czy ktoś może kojarzy od czego pochodzą takie fajki świec?
Znalazłem takie zdjęcie wklejone przez RBYCC na benzworld:
Dołączona grafika

#60 Offline   mirasmerc


  • Postów: 238
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 15 wrzesień 2015 - 00:09

Miło sie patrzy na Twoje dokonania :) Ja jestem juz po odpaleniu m102 turbo i sciagaj głowice póki masz dostep fajny. Rob kanapke lub chociaz nowa uszczelke jesli jest ori i ma cwierc wieku