Witam
Ostatnio silnik mojego mercedesa (2.0 D) zaczął szarpać przy przyspieszaniu i był "zamulony".
Pojechałem do mechanika (polecanego zresztą na tym forum) i usłyszałem następująca diagnozę:
Silnik jest z EGR. To powoduje jak wiadomo wprowadzanie spalin do kolektora dolotowego i silnika.
Efektem jest zasyfienie kolektora i silnika co powoduje spadek mocy itd.
Zdaniem mechanika trzeba po prostu wyczyścić wszystko.
Wszystko - to znaczy kolektor dolotowy, głowicę, zawory - co skutkuje koniecznością zdejmowania głowicy.
Moje pytanie - czy ktoś już robił takie czyszczenie silnika i z jakim efektem ?
Jakie jest prawdopodobieństwo, że czyszczenie samego kolektora dolotowego nie wystarczy ?
Czy faktycznie gniazda zaworów mogą być tak zawalone nagarem żeby trzeba było demontować głowicę i zawory i wszystko czyścić ??
Proszę o wasze opinie....
0
Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?
Rozpoczęty przez wojtekw77, cze 02 2010 21:20
241 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 czerwca 2010 - 21:20
#2 Gość__
Napisano 02 czerwca 2010 - 21:37
Ktoś tu chce Cię wyrzeźbić...Na próbę możesz wypiąć EGR, odpowiadający faktycznie za ponowne dopalenie niektórych związków poprzez ich ponowne wepchnięcie silnikowi w gardło...Taki połyk własnej...eee...no wiadomo czego :?
Odizolowanie układu EGR(postrzeganego często jako część struktury oszczędzania katalizatora) od współpracy z silnikiem było już na forum opisywane. Kilka(naście?) osób stwierdziło poprawę po wywaleniu tego zjadacza...no wiadomo czego
Oczywistym jest, że radość silnika nie jest radością planety(czy jak tam zieloni by napisali). Silnik lubi świeże, czyste powietrze, a nie jakieś opary z wydechu, czy z odmy...a biedroneczki, paprotki, puszcza i chmurki chcą niestety tego samego -więc coś się musi wydarzyć, aby wyziewy silnika ich tak szybko nie wymordowały. Stąd zmierzch gaźnika(oprócz mojego hehe), EGR-y, katalizatory i inne wynalazki.
A jak praca wtryskiwaczy? Czy silnik przykopca ostatnio bardziej/mniej? Dźwięk mu się zmienił? Co lejesz weń -zmieniałeś mu rodzaj paliwa na jakieś np. rolnicze? Co z np. filtrami? Czy w ON nie ma wody(spuścić z filtra raz, czy kilka i postawić w przezroczystym do odstania).
Szarpanie i mulenie silnika diesla to dość szerokie zagadnienie -raczej bym się nie pchał w dziwne teorie typu "EGR go zapchał".
Katalizator jak jest -ten to się zatkać potrafi, zwłaszcza, że paliwa w Polsce ciągle....każdy wie co i jak.
Odizolowanie układu EGR(postrzeganego często jako część struktury oszczędzania katalizatora) od współpracy z silnikiem było już na forum opisywane. Kilka(naście?) osób stwierdziło poprawę po wywaleniu tego zjadacza...no wiadomo czego
Oczywistym jest, że radość silnika nie jest radością planety(czy jak tam zieloni by napisali). Silnik lubi świeże, czyste powietrze, a nie jakieś opary z wydechu, czy z odmy...a biedroneczki, paprotki, puszcza i chmurki chcą niestety tego samego -więc coś się musi wydarzyć, aby wyziewy silnika ich tak szybko nie wymordowały. Stąd zmierzch gaźnika(oprócz mojego hehe), EGR-y, katalizatory i inne wynalazki.
A jak praca wtryskiwaczy? Czy silnik przykopca ostatnio bardziej/mniej? Dźwięk mu się zmienił? Co lejesz weń -zmieniałeś mu rodzaj paliwa na jakieś np. rolnicze? Co z np. filtrami? Czy w ON nie ma wody(spuścić z filtra raz, czy kilka i postawić w przezroczystym do odstania).
Szarpanie i mulenie silnika diesla to dość szerokie zagadnienie -raczej bym się nie pchał w dziwne teorie typu "EGR go zapchał".
Katalizator jak jest -ten to się zatkać potrafi, zwłaszcza, że paliwa w Polsce ciągle....każdy wie co i jak.
#3
Napisano 02 czerwca 2010 - 22:18
Przed napisaniem tego posta poczytałem forum odnośnie zmulania i szarpania silnika.
Filtry paliwa wymienione - wstępny i główny. Silnik nie kopci. Od ostatniej wymiany oleju przejechałem jakieś 4 tys. km - ubytków oleju nie stwierdziłem.
W "dźwięku" silnika nie zauważyłem żadnych zmian . Po prostu zaczęło nim od jakiegoś czasu szarpać.
Machanik u którego byłem stwierdził, że jeździł wieloma mercedesami, ale w takim mułowatym już dawno nie siedział.
Co do katalizatora - zdaniem mechanika jest również do wywalenia bo będzie zatkany brudem.
Filtry paliwa wymienione - wstępny i główny. Silnik nie kopci. Od ostatniej wymiany oleju przejechałem jakieś 4 tys. km - ubytków oleju nie stwierdziłem.
W "dźwięku" silnika nie zauważyłem żadnych zmian . Po prostu zaczęło nim od jakiegoś czasu szarpać.
Machanik u którego byłem stwierdził, że jeździł wieloma mercedesami, ale w takim mułowatym już dawno nie siedział.
Co do katalizatora - zdaniem mechanika jest również do wywalenia bo będzie zatkany brudem.
#4 Gość__
Napisano 02 czerwca 2010 - 22:27
A to szarpanie, mulenie zaczęło się nagle, czy po prostu ktoś powiedział -ale on zamulony, a Ty nie poczułeś tego, gdyż proces był powolny? Katalizator...wszem -są z nimi problemy ale nie zatyka się raczej w chwilę. Jeżeli go wytniecie, wstawicie atrapę to koniecznie weź stary -ich się nie wyrzuca :wink: . Możesz spróbować ocenić, czy silnik ma zdrowy wypierd z rury wydechowej. To taki organoleptyczny, wymagający doświadczenia sposób i niezbyt obiektywny. Jak jednak przegazowany ledwo dycha z wydechu to katalizator może być rzeczywiście mało "przejrzysty". Ale jak wali aż trawa fruwa i chrabąszcze mdleją to możesz nie trafić w cel.
#5
Napisano 02 czerwca 2010 - 22:29
A próbowałeś zatankować Vervę/Ultimate i przegonić go co najmniej kilkadziesiąt kilometrów po autostradzie nie schodząc poniżej 3000obr/minute?
#6
Napisano 02 czerwca 2010 - 22:36
mbaszyns napisał:
A próbowałeś zatankować Vervę/Ultimate i przegonić go co najmniej kilkadziesiąt kilometrów po autostradzie nie schodząc poniżej 3000obr/minute?
Takiego eksperymentu nie próbowałem
Co do pojawienia się szarpania - jestem posiadaczem tego auta od pół roku.
Problem pojawił się o dziwo po zmianie opon na letnie (szersze niż zimówki) jakieś dwa miesiące temu. Ale to raczej nie ma związku (tak mi się wydaje).
Paliwo tankuję zawsze na tej samej stacji i jakoś nie było do tej pory problemów (jedna ze stacji typu samoobsługa).
Co do wydechu - raczej dmucha dosyć żwawo - to znaczy spaliny "wychodzą" raczej w sposób zdecydowany, że się tak wyrażę
#7
Napisano 03 czerwca 2010 - 21:53
według licznika auto ma 200 tys. - na ile prawdziwe - trudno powiedzieć, ale wydaje mi się, że przy liczniku nie było grzebane.
Plan mam taki - wyczyszczę kolektor dolotowy i zaślepię przewód którym spaliny wracają do silnika. Zobaczymy jaki będzie efekt....
Plan mam taki - wyczyszczę kolektor dolotowy i zaślepię przewód którym spaliny wracają do silnika. Zobaczymy jaki będzie efekt....
#8
Napisano 03 czerwca 2010 - 22:49
roxa, to jak to jest wkońcu z tym EGR-em? Jak się zaślepi podciśnienie to auto może mulić? Dlaczego? Ja u siebie zaślepiłem rurę łączącą kolektory i przewód podcisnienia do siłownika. Róznica w dynamice silnika jest znikoma ale zauważalna. Spalanie spadło mi może o 0,5l
#9 Gość__
Napisano 09 czerwca 2010 - 14:37
Hmmm, wydaje mi się, że zapominacie Panowie o jednej ważnej sprawie. Otóż chodzi mi o dopływ powietrza do silnika. Jeśli zaślepimy/odłączymy EGR, a nie odłączymy "przepustnicy", to ona nadal się będzie zamykać w pewnych zakresach obrotów (wtedy, kiedy by się otwierał EGR). Skoro jednocześnie spaliny doprowadzane nie będą (zaślepienie/odłączenie EGR lub też uszkodzenie jego instalacji podciśnieniowej albo elektrycznej), to w momencie zamknięcia przepustnicy silnik nie będzie miał dostępu powietrza i będzie się mulić Być może właśnie do takiej awarii układu EGR doszło u Ciebie (przepustnica pracuje, a EGR nie)
#10
Napisano 09 czerwca 2010 - 14:40
Dennis, ale ja mam diesla chyba że nie do mnie to napisałeś
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|