Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Alternator, wymiana, jaki?



79 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 27 lipca 2007 - 18:51

A ja z BX-a http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/smiech2.gif
Widzę że znowu misja ;-)



#22 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lipca 2007 - 20:23

Cytat

Widzę że znowu misja ;-)
Tym razem kurs http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif

#23 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 31 lipca 2007 - 07:33

Pomyślę.
Mam BX-a, ale jak wytargam z niego szczotki to za bardzo nie będzie jeździł. :hmm:

#24 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 sierpnia 2007 - 01:22

spider napisał:

Mam BX-a, ale jak wytargam z niego szczotki to za bardzo nie będzie jeździł. :jump:
Bardziej tu chodzi o cenę regulatora do tych marek samochodów niż o szukanie dawcy :jump:

#25 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 01 sierpnia 2007 - 09:29

Dopadłem w miarę świeży alternator Boscha 120A, bez wiatraka na zewnątrz (koszowy).

W starym typie przewody podłączane są na wtyki: 2 duże i 1 mały - wszystko w jednej kostce. W nowym typie alternatora jest jeden mały wtyk (oznaczenie "W") i 2 zaciski śrubowe: mała śruba i duża - oznaczenia "D+" i "B+".

Zamierzam podłączyć go tak: oba duże wtyki z kostki dochodzącej do starego alternatora łączę i zakładam na największą śrubę nowego alternatora (chyba "B+"), a mały wtyk z kostki zakładam na małą śrubę ("D+"). Wtyk "W" w nowym alternatorze pozostawiam wolny.

Tak powinno to być, czy ktoś ma lepszy pomysł?

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 sierpnia 2007 - 11:31

spider napisał:

Dopadłem w miarę świeży alternator Boscha 120A,

Jeżeli nie masz zapotrzebowania na taką moc, to niepotrzebnie inwestujesz w taki agregat

#27 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 01 sierpnia 2007 - 11:43

Klima, radio, wzmak, wycieracza, ogrzewanie elektryczne - wszystko na raz.
A jak mi odwali i zachce mi się załozyć dodatkowe halogeny?

Regeneracja starego 70A to koszt około 200 PLN lub więcej.
Kupno używanego 120A to 300 PLN i mam dwa.

Stary zawszę mogę opchnąć za pół ceny lub zaryzykować wymianę szczotek (25 - 30 PLN) i opchnąć za 150 - 200 PLN.

W sumie wychodzi na jedno ale bryka może na okrągło jeździć - wymiana to jak dla anemika 2 godziny roboty. A tak, jedź do dziada, to ci powie" "przyjdź za tydzień bo jestem zajęty", a potem zostaw mu auto na cały dzień... A ile kasy skroi?

Poza tym nie lubię wracać 2 razy do tego samego tematu. Zrobić raz, a potem niech się wnuki martwią.

#28 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 sierpnia 2007 - 11:53

spider napisał:

Poza tym nie lubię wracać 2 razy do tego samego tematu. Zrobić raz, a potem niech się wnuki martwią.

I dlatego władowałeś używkę? A kto pozbywa sie dobrej części i jaka pewność że zakupiony alternator ładuje jak należy? Sprawdzali przy Tobie na stole próbnym lub zamontowany już w aucie?
Po drugie jeżeli fabryka dała alternator o określonej mocy, to pewnie ktoś to policzył, przebadał, sprawdził itd. Ale Twoje auto i Twoja decyzja. Według mnie lepiej było zregenerować stary i mieć pewność że kilka lat będzie działał poprawnie.

#29 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 01 sierpnia 2007 - 12:05

Taki jest urok 20-letnich samochodów. wymagają one przynajmniej jednej półki w garażu na części zamienne które można szybko wymienić: alternator, rozrusznik i inne drobiazgi.

Z uwagi na sporą odległość do jakiegokolwiek speca i konieczność (nałóg) siedzenia za kółkiem łatwiej mi coś zwyczajnie wymienić a potem na spokojnie naprawić niż latać z byle czym nie wiadomo gdzie i tracić czas.

Alternator był sprawdzany, chociaż nie na stole i nie na moich oczach. Sądzisz że powinienem na wszelki wypadek powybijać gościowi zęby i okna w chałupie?
No cóż, może w istocie jestem zbyt dobrotliwy.

#30 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 sierpnia 2007 - 12:11

spider napisał:

Sądzisz że powinienem na wszelki wypadek powybijać gościowi zęby i okna w chałupie?

Na pewno nie zaszkodzi postraszyć :)
Co do półki z częściami to się zgadzam, jeżeli wymieniasz stare na stare to nawet kilka półek się przyda :) Osobiście staram się wymieniać na nowe lub regenerować zepsute i montować z powrotem. Wtedy jest pewne że z tym elementem jest na jakiś czas spokój.








Podobne tematy Zwiń