Od dłuższego czasu chodzi za mną tempomat do mojej 140-tki, jeżdżąc w długie trasy (ok.1000 km w jedna strone) staje się trochę uciążliwy brak tempomatu. Teraz pytanie, czy w moim silniku m104 na Ke-Jetronicu 92r w ogóle był taki bajer montowany. Jeśli tak to co bym potrzebował do przeróbki? Napewno manetka, sterownik, i ustrojstwo do przepustnicy? Może jest gotowa instalacja gdzieś to tego poprowadzona?
0
[W140] 92r m104 - tempomat
Rozpoczęty przez NooFear, maj 22 2016 19:22
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 maja 2016 - 19:22
#2
Napisano 22 maja 2016 - 19:40
W w140 nie było wtrysku KE. Był za to silnik, który był łudząco podobny do montowanego w modelu 124 z wtryskiem KE - stąd pewnie ta pomyłka. U ciebie to pewnie m104.990, wyposażony we wtrysk LH. Jeśli posiadasz system ASR, powinno się go dać "dołożyć". Jeśli go nie masz, przeróbki zapewne takie same, jak w m104 na wtrysku HFM - wymiana przepustnicy, instalacji elektrycznej, sterownika silnika (albo przekodowanie) i dołożenie sterownika EGAS
#3
Napisano 23 maja 2016 - 20:41
To stare M104 24V nie jest na Ke?
#4
Napisano 23 maja 2016 - 23:29
W w140 jest na LH.
#5
Napisano 24 maja 2016 - 07:12
KE
LH
Ten silnik to troszkę taka wydumka. Średnicę i skok tłoka (więc i zapewne cały blok) ma taką, jak późniejszy silnik 3.2 na wtrysku HFM, głowica jest od starszego silnika, zapłon pozostał EZL, zaś wtrysk to sekwencyjny LH, znany chociażby z silnika m119. Został zastąpiony w czerwcu 1993 roku "normalnym" silnikiem 104.994 (3.2) na wtrysku HFM.
Silnik w sumie jak każdy inny, kłopot jest tylko z dostępnością części do układu wtryskowego - przepustnica, przepływomierz.
LH
Ten silnik to troszkę taka wydumka. Średnicę i skok tłoka (więc i zapewne cały blok) ma taką, jak późniejszy silnik 3.2 na wtrysku HFM, głowica jest od starszego silnika, zapłon pozostał EZL, zaś wtrysk to sekwencyjny LH, znany chociażby z silnika m119. Został zastąpiony w czerwcu 1993 roku "normalnym" silnikiem 104.994 (3.2) na wtrysku HFM.
Silnik w sumie jak każdy inny, kłopot jest tylko z dostępnością części do układu wtryskowego - przepustnica, przepływomierz.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|