Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Koło pasowe m119 s500


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Tori


  • Postów: 63
  • Na forum od: 09 cze 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SE

Napisano 23 lipca 2016 - 23:09

Witam, mam pytanie odnośnie koła pasowego wału korbowego na którym są napisane stopnie, jak sprawdzić czy koło pasowe jest dobrze założone i ustawione odpowiednio?



#2 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 24 lipca 2016 - 09:09

Na wale korbowym od strony chłodnicy jest klin ktory pozwala zamontować koło pasowe tylko w jednej/właściwej pozycji. Nie da sie inaczej koła zamontować no chyba ze nie ma klina bo np spadł komuś do miski olejowej

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2016 - 09:53

Z tego co widziałem i słyszałem, w 119 klin jest wspólny dla zębatki rozrządu i koła pasowego, więc nie ma szans, żeby wpadł do miski.

#4 Offline   Tori


  • Postów: 63
  • Na forum od: 09 cze 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SE

Napisano 24 lipca 2016 - 12:20

no tak zgadza się, klin jest dla zębatki rozrządu i koła pasowego jeden, ale koło pasowe składa się z 3 części, z mocowania które jest obsadzone na wale i da się ustawić tylko w jednej pozycji,bo jest klin, oraz tłumik drgań i koło pasowe które jest przykręcone na około 6 chyba śrub fi=8, i ten tłumik drgań można obracać na tym mocowaniu w każdą stronę nawet 360 stopni można obrócić a wał będzie w miejscu, na tym tłumiku są napisane stopnie, ten tłumik to takie gumowe koło, i chodzi mi jak to poprawie ustawić, bo z tego koła jakiś czujnik pobiera dane.

Dokładnie chodzi mi o to koło

https://www.google.p...469445580820083

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2016 - 12:26

Śrub jest 6, ale nie są one rozmieszczone symetrycznie - są minimalnie poprzesuwane - koło jak i tłumik pasują do piasty tylko w jednej pozycji. Pięć śrub wkręcisz, w szóstej otwory nie będą się pokrywały. Tak samo jest z kółkiem pompy wody i podstawy wisko. Jak pierwszy raz to składałem i nie wiedziałem o tym, to myślałem, że z nerwów wyjdę z ciebie - ot pasowało a teraz nie chce.
Ten czujnik służy tylko do diagnostyki - nie ma wpływu na pracę silnika.

#6 Offline   Tori


  • Postów: 63
  • Na forum od: 09 cze 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SE

Napisano 24 lipca 2016 - 22:04

dzięki ;) poleciało pomógł ;) temat do zamknięcia ;)








Podobne tematy Zwiń