Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Sztywne przewody hamulcowe - miedziane vs. stalowe


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 31 styczeń 2017 - 19:49

Wyświetl postUżytkownik wicherWpolu dnia 30 styczeń 2017 - 21:06 napisał

Miedziane nie nadają się z wielu względów. Generalnie na każdym szkoleniu z procesów technologicznych ukł. hamulcowych Producenci tacy jak ATE piszczą zawsze o dwie rzeczy:
- nie wkladac nieoryginalnych przewodow
- nie odpowietrzac/wymieniac plynu hamulcowego za pomocą pompowania pedalem.
Miedziane przewody nie wytrzymują ciśnienia, zwłaszcza w nowoczesnych układach, odkształcają się na łączeniach, są za miękkie, reagują z substancjami obecnymi pod podwoziem.
Z prawnego pkt widzenia to ingerencja w układ hamulcowy, więc jak kogos przejedziecie, to prokurator może wyciągnąć konsekwencje wobec was i diagnosty. Po zmianach na skp poza tym juz miedz nie przejdzie. Jesli juz musicie, to CuNiFe, czyli miedz z niklem i zelazem ale w pl jest niedostepny.
Odpowiadajac na kolejne pytanie: są to przewody Ate, czyli samego producenta. Dostepne w sieci Profiauto, sprawdzcie kto jest hurtownikiem w waszym miescie.
Są TANSZE!!! niz miedz. Dopoki cisnienie nie uksztaltuje rurek - sa miekkie i latwe do wyginania. Zakrety robię dwiema wyginarkami o roznej srednicy (oczko na rączce) za kilka zl sztuka (Yato). Polecam Wam serdecznie! NIe dajcie sie nabic w miedzianą butelkę, bo wszyscy tak robią...
Myślę, że naaczytałeś się ciut za dużo broszurek Ate, lub za dużo przebywałeś w obecności naganiacza z Ate.....
Snujesz opowieści dziwnej treści....miedź należy do metali szlachetnych więc jak ma reagować z podwoziem (substancjami :D) ?? :D BZDURA TOTALNA :D
Ciśnienie....a może napiszesz ile masz barów w układzie (z przodu :D ), a ile taka miedź MPa wytrzymuje na rozrywanie?? Sądzę, że nie masz o tym zielonego pojęcia :D
Ale kazanie prawisz :D :D

Miedziane wytrzymają więcej niżeli stalowe, które przerdzewieją :D
Rozumiem, w sporcie ekstremalnym to miedź, może nie być dopuszczona, ale proszę Cię, nie pisz mi tutaj o mercedesie który ma 97kW i standardowy układ hamulcowy...bo parskam śmiechem :D
Nic idę po wodę z lidla, do auta, może mi przejdzie :D

W sumie to można by rurki z nierdzewki wykonać :D Co Ty na to??? :D

Producenci forda zalecają kupowanie akumulatorów Forda, a Ci z mercedesa ztylko logiem mercedesa :D
A na "no name" auta też jadą :D :D

Użytkownik majsterus edytował ten post 31 styczeń 2017 - 19:51


#2 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 01 luty 2017 - 08:11

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 31 styczeń 2017 - 19:49 napisał

ale proszę Cię, nie pisz mi tutaj

No właśnie kolega może tutaj pisać sobie co chce, bo to jego temat, a Tobie jak się nie podoba, to nie zaglądaj i nie czytaj. Tyle.
Naprawdę męczy to Twoje czepianie się w każdym wątku, szczególnie gdzie ktoś robi coś fajnego.

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 luty 2017 - 08:31

No bo wypisuje bzdury :D

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3447
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 luty 2017 - 09:32

majsterus, ma racje ,każdy wymienia na miedziane bo jest łatwiej powyginać itd.,no chyba że jak kolega rozebrał całe auto to se ori strzelił ,i ok,ale polak to już tak ma że to co moje to najlepsze..

#5 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 01 luty 2017 - 11:15

Dla dyskutantów:
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 luty 2017 - 19:05

Nie stosuje miedzi...bo jest za droga. To tak samo jak układu wydechowego nie produkuje się seryjnie z nierdzewnej stali.

#7 Offline   carl00s


  • Postów: 1882
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 luty 2017 - 21:22

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 31 styczeń 2017 - 19:49 napisał

miedź należy do metali szlachetnych więc jak ma reagować z podwoziem (substancjami )

Miedź jest metalem półszlachetnym. Obniżenie tej "szlachetności" spowodowane jest reaktywnością miedzi większą niż innych metali z jej grupy - np. srebra.
Idź bądź głupi gdzieś indziej.

#8 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 luty 2017 - 08:03

Zaorane.

#9 Offline   GregJozefow


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 sie 2015
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corsiarka

Napisano 02 luty 2017 - 15:21

Wyświetl postUżytkownik wicherWpolu dnia 01 luty 2017 - 11:15 napisał

Dla dyskutantów:
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D

Witam wszystkich,
wcisnę swoje 3 grosze w dyskusję,
jeśli chodzi o przewody miedziane , miedziano-niklowe i stalowe powlekane np. produkowane przez http://www.wotkta.pw...o&#38;amp;f=rwz i dystrybuowane przez największe hurtownie motoryzacyjne w naszym kraju posiadają certyfikat bezpieczeństwa i mogą być bezpiecznie montowane w pojazdach !!!
Nie mam zamiaru nikogo reklamować tylko napisać parę słów wyjaśnienia pochodzącego z mojego doświadczenia.
Sam prowadzę serwis samochodów od wielu lat i wiedzę posiadam z własnej praktyki, studiów oraz szkoleń którą weryfikuje w trakcie codziennej pracy.
1. Jeśli przewody miedziane byłyby tak dobre to producenci montowaliby je na pierwszym montażu a tak nie jest.
2. Producenci montują przewody stalowe powlekane ale są one montowane w trakcie produkcji na etapie gdy nie ma jeszcze zamontowanego zawieszenia !!!
Jeśli chodzi o przewody miedziane to są dopuszczone do montażu i fakt zaletą ich jest łatwość uformowania ale mają też wady którymi są utlenianie powierzchni co objawia się zielonkawym nalotem - patyną oraz powstanie ogniwa elektrochemicznego przy połączeniu stali z miedzią ... W związku z tymi wadami i czasem dokręceniem z za dużą siłą jest problem z ponownym ich demontażem.
Pewnym rozwiązanie są przewody miedziano-niklowe w których dwa opisane powyżej zjawiska są ograniczone do minimum, natomiast jeśli chodzi o kształtowanie to są podobnie sztywne jak stalowe.
U siebie jak tylko mam możliwość staram się montować przewody stalowe, natomiast czasem zdarza mi się montować przewody miedziane z racji ewentualnych kosztów dla klientów mogących wystąpić w trakcie naprawy, np. problemy z demontażem zawieszenia, zbiornika paliwa, układu wydechowego itp. elementów.
Dostępność wszystkich jest bezproblemowa natomiast zgodzę się autorem tematu stalowe są najtańsze ... i zgodne tym co zamontował producent.
W swoim C124 z tyłu wszystkie założyłem stalowe natomiast z ułożeniem na samochodzie z założonym zawieszeniem miałem trochę gimnastyki.

Użytkownik GregJozefow edytował ten post 02 luty 2017 - 15:28


#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 luty 2017 - 15:59

I co "chłopcy" na w/w post??

#11 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 luty 2017 - 19:34

Prawdę napisał.
A co Ty na w/w post?

#12 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 luty 2017 - 21:42

Trzymam się swojego, miedź jest za droga, w produkcji taśmowej "wychodzi" zbyt drogo w każdym elemencie zastosowanym w pojeździe.
Dlatego stosuje się stal i jej stopy.
A w częściach części zamiennych stosuje się się takie elementy, ponieważ potencjalny użytkownik nie odczuje różnicy czy zapłaci 10zł czy 20zł za metr przewodu hamulcowego, a kupi i tak ten droższy, czyli miedziany ze względu na łatwość obróbki.
Jednakże, w przypadku producenta, koszty wzrastają diametralnie.
Wyjaśniłem?
Kiedyś się produkowało listy ze stali i pokrywało się chromem, dziś są plasitkowe i pokryte chromem.
No prościej już nie potrafię.

#13 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 04 luty 2017 - 20:59

Miałem nie dyskutować i w sumie przyjmijmy, że tego nie czynię. Odezwę się jedynie dla tych, którzy będą czytać ten wątek i może jednak zdecydują się sami zbadać kilka aspektów:
- zbadajcie zatem, iż miedź silnie reaguje choćby z paliwem, które jest pod podwoziem, reaguje nawet z płynem hamulcowym, odsyłam do ekspertów, badań, instytutów... dobitnie komuś zasugerował nieszlachetność carl00s, ale co by tam tego.... pewnie!
- zbadajcie iż NIE, nikt nigdy nie dopuścił miedzianych przewodów do montażu w samochodzie. To, że producent takich przewodzikow tak uwaza, ze zrobil sobie jakiś certyfikat, wprowadził do obiegu w hurtowni - to nie jest argument! pokażcie mi podstawę prawną takiego dopuszczenia. ja zaś mam podstawę prawną i rozporządzenia, ktore mówią, ze zamontowanie miedzi jest ingerencją w układ i nie może być przepuszczane przez diagnostów w czasie badania. Ciekawe jak, nie życzę nikomu, będzie się to miało do prokuratora czy biegłych sądowych... myślicie ze nie ma takich przypadkow? to jesteście w błedzie...
- miedz jest krucha, pęka i łamie się, sczegolnie przy spęczeniach. Myślicie, że nie ma takich przypadków? jesteście w błędzie. używanie argumentu: wolno chodzić po linie bez zabezpieczenia - ja chodziłem, nie spadłem, wolno! jest infantylne, sorry. To, że wsadziliście sobie miedz i jeszcze się wam nic nie stało, nie pękła lub jej reakcja nie zjadła - to zupełnie nie jest rzeczowy argument.
- czy naprawde, do cholery, chodzi o to, zeby cos zrobic piec minut krocej albo zeby te przewody wytrzymaly dluzej? NIe...
ktos wspomnial o pomalowaniu stalowych przewodow zeby wytrzymaly...NIe! jest na to paragraf, nie wolno ich malowac, pod farbą nie będzie widać korozji!!! chocby przez sol na srogach koroduja nie tylko przewody, ale i podwozie, zawieszenie, Caaaly samochod koroduje, sorry. Argument: wsadzmy miedz, wytrzyma 40% dluzej - jest jak slyszany od troglodyty.

życzę wszystkim używania tego, czego chcą. tylko, jeśli im już żyłka lub przewód pęknie na drodze - niech w przypływie empatii po prostu wjadą w drzewo a nie w samochód, w którym moglbym jechać ja lub ktoś z moich bliskich. skoro tak im się nie chciało jednej śruby odkręcic więcej, zeby ten tanszy stalowy przewód wcisnąć w podwozie...

wszystkim innym życzę szerokiej i bezpiecznej drogi :)
kto chce dalej infantylnie dyskutować - niech poprosi admina o wydzielenie dyskusji do innego wątki, nie spamować ;P

Użytkownik wicherWpolu edytował ten post 04 luty 2017 - 21:09


#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3470
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 04 luty 2017 - 21:31

Troszkę się zagalopowales bo wyczyszczenie i ponowne pomalowanie nie jest ingerencja w przewody , a jedynie zapopiegniecie ich dalszemu niszczeniu

Na resztę można na napisać - na tym forum ledy są w światłach promowane, a Ty PAnie czepiasz się przewodów



#15 Offline   melfio1


  • Postów: 3447
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 luty 2017 - 22:11

Rozmowa o timi tumie..

#16 Offline   Krystek


  • Postów: 203
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 luty 2017 - 22:49

A wódka to ile ma procent?

#17 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 05 luty 2017 - 11:13

Wg polskiej normy 40% :D
A powiedz mi dlaczego oryginalne przewody są malowane?
Z tą miedzią popłynąłeś......jak surówka w tylgu :D

#18 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 05 luty 2017 - 11:19

Witam

Ja również u siebie w warsztacie stosuję przewody stalowe od jakiegoś już czasu.
Nie będę się wypowiadał bo koledzy wcześniej wyczerpali temat.
Dorzucę jeszcze filmik. I tak wiem takie ciśnienia nie występują w codziennym użytkowaniu ale daje to jakiś obraz zachowania się przewodu.
https://www.youtube....h?v=xAGm3LhSaZQ

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3447
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 luty 2017 - 11:45

Miedziane wytrzymują o wiele więcej niż powinny ,co tu dyskutować ,można by powiedzieć kup sobie auto z poduszkami kurtynami itd,bo tym starym gratem to się zabijesz..jak dojdzie do wypadku.

#20 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 05 luty 2017 - 12:44

Po prostu, twórca źle rozpoczął temat, od stwierdzenia, że miedziane rurki są beee :D