Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Klocki hamulcowe - wymiana


67 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Wojtaszeczek


  • Postów: 73
  • Na forum od: 21 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwietnia 2010 - 17:35

pytanie odnosnie klockow z tylu w 190 e wystarczy wybic bolce czy trzeba wykrecic 4 sruby trzymajace zaciski, dodam ze do 2 srob u gory nei mam dostepnu kluczem (11) bo nei wejdzie tam



#22 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2010 - 17:42

Wojtaszeczek napisał:

wystarczy wybic bolce czy trzeba wykrecic 4 sruby trzymajace zaciski

Wybić bolce, zdjąć blaszkę i wyjąć klocki.

#23 Offline   neonlight


  • Postów: 369
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kozienice

Napisano 18 kwietnia 2010 - 22:30

zdejmujesz koło.odkręcasz zaciski(z tego co pamietam to 12.ale moge sie mylic)i dostep musi byc..wybijasz trzpienie(bolce) sprezyne(w postaci blaszki)odkrecasz odpowietrznik.(taka sruba z giumową nakladka(jezeli jest)) wyjujesz klocki.wciskasz do srodka tloki zacisku(przez odpwietrznik powinien spydalac plyn hamulcowy)zakladasz nowe klocki trzpienie i sprezyne.zakladasz zacisk i gotowe.ja Ci nowe klocki nie wchodza warto przeczyscic malm pilnikiem zaciski.ja u siebie mialem tak.nie weim czy takie klocki czy co czy jak ale musialem na papieprze sciernym zedrzec troche nowych klocków bo za chorere nie miescil sie.pozdro.ja mam diesla ale w E powinno byc tak samo.

#24 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 kwietnia 2010 - 23:49

neonlight, Do wymiany samych klocków nie potrzeba odkręcać zacisku. Nie potrzeba również odkręcać odpowietrznika, a płyn hamulcowy cofnie się do zbiorniczka (pilnować, co by się nie przelał).

#25 Offline   neonlight


  • Postów: 369
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kozienice

Napisano 19 kwietnia 2010 - 10:23

:czujnik: :-| ;-) :grin: a no faktycznie :zeby:

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 11:23 ]
ale zaraz do jakiego zbiorniczka?

#26 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2010 - 10:33

Cytat

ale zaraz do jakiego zbiorniczka?

Do zbiorniczka płynu hamulcowego pod maską.

#27 Offline   neonlight


  • Postów: 369
  • Na forum od: 07 sty 2009
  • Miejscowość: Kozienice

Napisano 19 kwietnia 2010 - 12:13

jestes pewien ze masz tyle siły w łapach zeby cofnąc tłok na tyle zeby plyn wrocil do zbiorniczka?mi sie wydaje ze bez odkrecania odpowietrznika tłoczek ani drgnie ale pewien nie jestem

#28 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2010 - 12:19

neonlight napisał:

masz tyle siły w łapach

A po co jest "dźwignia" :?: Trzeba sobie radzić - trzonek młotka wystarcza do tej operacji.

#29 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 19 kwietnia 2010 - 12:31

Można też użyć takiej jakby żaby która wepchnie tłoczek do środka :smiech2:

#30 Offline   grzech


  • Postów: 356
  • Na forum od: 28 maj 2009
  • Miejscowość: Białystok C-c
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord Vtec :)

Napisano 19 kwietnia 2010 - 14:30

jackie01 napisał:

A po co jest "dźwignia" :?: Trzeba sobie radzić - trzonek młotka wystarcza do tej operacji.

Tak samo właśnie robię, albo kluczem płaskim jak młotka nie ma pod ręką ;-)








Podobne tematy Zwiń