witam chciałbym spytać które śruby odkręcamy przy wymianie klocków z przodu czy te na klucz 19 czy te na klucz 13 dodam tylko że ani jednej ani drugiej ruszyć nie mogę
2
[w201/w124] Klocki hamulcowe - wymiana
Rozpoczęty przez majkel, cze 08 2007 14:39
67 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 02 kwietnia 2011 - 17:56
#42
Napisano 02 kwietnia 2011 - 18:52
Te na klucz 19...jak nie możesz ruszyć to załóż dobrze klucz oczkowy i użyj impulsatora siły(młotka), uważaj tylko na przewody.
#43
Napisano 02 kwietnia 2011 - 19:14
ok jak napisałeś tak zrobię dzięki a powiedz mi jeszcze do czego są te śruby na klucz 13 jeśli oczywiście wiesz
#44
Napisano 02 kwietnia 2011 - 19:56
Śruby na klucz 13 są, o ile myślę o tych samych co Ty, od prowadnic zacisku. No właśnie, jeszcze kwestia, czy masz zacisk pływający czy zwykły, bo w niepływającym to nie wiem od czego mogą być te śruby. Przy wymianie klocków nie ma potrzeby ich ruszać, bo jak wyjmiesz stare klocki to część pływająca zacisku powinna lekko zejść z tych prowadnic. Przy okazji możesz sprawdzić w jakim stanie są osłony gumowe tych prowadnic oraz same prowadnice. Możesz je też przesmarować.
#45
Napisano 02 kwietnia 2011 - 20:17
ok dzięki bardzo teraz już wszystko wiem z tylnymi nie miałem problemu ale przód strasznie zapieczony może dlatego że klocki wypadły i tarł metal o metal swoją drogą dziwne że czujnik nie zadziałał
#46
Napisano 02 kwietnia 2011 - 21:58
Do wymiany klocków wykręcamy sam zacisk, czyli śruby na klucz 13 (a tak naprawdę wystarczy tylko górną i odchylić zacisk). Przy okazji sprawdzamy stan prowadnic zacisku i ich osłonek i smarujemy je smarem grafitowym (powinny lekko przesuwać się). Na prowadnice klocków nakładamy cieniutką warstwę smaru miedzianego.
Nie ma potrzeby wykręcać całego jarzma. Jarzmo wykręcamy do wymiany tarcz.
Nie ma potrzeby wykręcać całego jarzma. Jarzmo wykręcamy do wymiany tarcz.
#47
Napisano 02 kwietnia 2011 - 23:21
Faktycznie nie trzeba całego zacisku zdejmować. Ja odkręcałem dzisiaj cały zacisk, bo musiałem i tarcze wymienić, dlatego nie skojarzyłem...
#48
Napisano 03 kwietnia 2011 - 01:52
Czaro napisał:
(a tak naprawdę wystarczy tylko górną i odchylić zacisk)
W "Sam naprawiam" i innych poradach tez tak pisało. Tylko jak chciałem tak zrobić to przewód elastyczny od zacisku byl na tyle krótki że nie dało się zacisku odchylić do końca i wyjąć klocków. Dla świętego spokoju warto odkręcić obie te śruby i przesmarować prowadnice.
#49
Napisano 04 kwietnia 2011 - 10:42
Właśnie się będę za to zabierał dziękuję wszystkim za pomoc
#50
Napisano 04 kwietnia 2011 - 15:33
Już po wymianie poszło szybko i sprawnie dzięki wszystkim za pomoc
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|