Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Klocki hamulcowe - wymiana


67 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 05 kwietnia 2011 - 08:01

Dziku napisał:

Faktycznie nie trzeba całego zacisku zdejmować. Ja odkręcałem dzisiaj cały zacisk, bo musiałem i tarcze wymienić, dlatego nie skojarzyłem...

Z tym się akurat nie zgodzę. Przy wymianie okładzin co prawda nie ma takiej potrzeby, ale moim zdaniem jest to konieczne z jednego bardzo istotnego powodu. Zacisk zbiera mnóstwo syfu w postaci pyłu z okładzin i brudu jaki dostaje się podczas jazdy. Wyczyszczenie wnętrza zacisku, kontrola uszczelnienia tłoczka, jego ewentualne rozruszanie są niezbędne to właściwego działa zacisku. Każdy mechanik, który zna się na robocie zrobi to przy wymianie okładzin oraz tarcz.



#52 Offline   mimi


  • Postów: 36
  • Na forum od: 25 lis 2009
  • Miejscowość: Radom

Napisano 05 kwietnia 2011 - 08:23

tak myślę że masz racje ja odkręciłem i dolnąi górną nasmarowałem tłoczek trochę nim poruszałem poczyściłem założyłem klocki i poskręcałem i po robocie

#53 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 05 kwietnia 2011 - 08:32

mimi napisał:

tak myślę że masz racje ja odkręciłem i dolnąi górną nasmarowałem tłoczek trochę nim poruszałem poczyściłem założyłem klocki i poskręcałem i po robocie

Nieczyszczenie zacisku doprowadzi do jego uszkodzenia, w najlepszym razie przestanie odpuszczać i wszystko zacznie się grzać, a auto będzie ściągać.

#54 Offline   pietax


  • Postów: 90
  • Na forum od: 21 lip 2011
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 września 2011 - 11:17

Witam, potrzebuję przywrócić temat klocków hamulcowych. Od tygodnia podczas hamowania zaświeca mi się kontrolka o zużyciu klocków. Teraz po umyciu samochodu i felg zaświeca się bardzo rzadko. Postanawiam więc wymienić klocki hamulcowe i po rozejrzeniu się w zasobach stron internetowych znalazłem stronę internetową " http://e-autoparts.pl/uklad-hamulcowy-k ... d_typu=319 " gdzie są bardzo niskie ceny. Zastanawiam się teraz jakiej firmy wybrać . Czy na tylną oś Bosch w cenie 46zł Brembo 52zł Ate 54zł Ferodo 53zł ceny są zbliżone bardzo do siebie i mam problem. Jeśli chodzi o przednią oś to wybieram po miedzy Bosch 61zł Brembo 75zł Ferodo za 75zł. Wymiary w szerokościach i wysokościach różnią się o kilka mm ale to chyba niestanowi problemu?
Jeśli chodzi o tylną oś mogę wymienić same klocki hamulcowe nie wymieniając ręcznego hamulca ?
Oraz o co chodzi system hamulcowy : lucas albo Ate ?
Z góry dzięki za pomoc. Pozdrowionka :D.

#55 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2011 - 06:40

Klocki to załóż jakie Tobie pasują bo każde z tych wymienionych firm są według mnie :smiech2: . A jeśli chodzi o tylną oś to jeśli ręczny masz :ok: to możesz wymienić tylko klocki hamulcowe nie ruszając hamulca ręcznego.

#56 Offline   Hubertos


  • Postów: 19
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Kościan
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2012 - 14:30

Witam. Piszę bo może ktoś miał podobny problem.
Zamierzałem wymienić klocki hamulcowe z tyłu ale okazało się, że mam jakiś nieoryginalny zacisk (Bendix). Zamienniki klocków do 124 nie pasują mi do zacisku. Wymiarem blaszki dociskającej są ok ale mają za grubą warstwę ścierną i gdy włożę 2 klocki do zacisku nie ma już kompletnie miejsca żeby wcisnąć tam tarcz :/
Nie mogę znaleźć nic w necie na temat "cieńszych" klocków, w sklepie motoryzacyjnym w katalogu też nic nie mogli znaleźć.
Auto uziemione bo jeden zacisk już wymontowałem i stare klocki musiałem potraktować ucinarką tak było wszystko zapieczone.
Ostatecznością będzie wymiana zacisków.

#57 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2012 - 14:46

Jakie klocki kupiłeś ? Firma i numer katalogowy podaj. I jeszcze jedno podaj Vin auta to sprawdzę jakie być powinny zamontowane w Twoim aucie. Dodam że są chyba trzy rodzaje klocków do 124 na tył

#58 Offline   Hubertos


  • Postów: 19
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Kościan
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2012 - 08:57

Dziękuje za fatygę ale już sobie poradziłem ;) Najprostszym i najszybszym sposobem była wymiana zacisków na oryginalne bo mam dostęp do rozebranej 124. Pozdrawiam

#59 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 15 maja 2014 - 19:22

Witam,

Dziś odebrałem autko z serwisu. Wymieniali mi klocki hamulcowe z przodu i tyłu + płyn hamulcowy. Jakie pierwsze wrażenia po wymianie: Nie piszczy podczas hamowania, nie piszczy przy braniu zakrętów, tylko pedał stał się jakby o wiele ,, miększy" niż wcześniej. tzn muszę nogą dalej wcisnąć żeby zaczął dobrze hamować. Stąd mam takie pytanie, czy to normalny objaw, czy klocki muszą się ,, dotrzeć " co by później lepiej i szybciej łapały? Czy może nie do końca odpowietrzyli przy wymianie płynu? Proszę o podpowiedź...
Pozdrawiam

#60 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 maja 2014 - 19:33

Wyświetl postUżytkownik Mike69 dnia 15 maja 2014 - 19:22 napisał

tylko pedał stał się jakby o wiele ,, miększy" niż wcześniej

Źle odpowietrzone.








Podobne tematy Zwiń