Hej!
Gwiazda odpaliła po 5 latach Jest dobrze oprócz:
- po zapłonie brak czerwonej kontrolki od Ładowania oraz żółtych od oleju (sosjerka;P) i wody. Cała reszta działa!
- w samochodzie rozpinane były prawie wszystkie wtyczki, łącznie z dwiema dużymi od sterowników i dwóch przekaznikow za akumulatorem. Wszystko było czyszczone. Wszystko wydaje się być podpięte...
- alternator ładuje słabo, 13,3V, może to być wina jego samego, choć został przejrzany, ma nowy regulator i szczotki. odłączenie wtyczki od niego nie zmienia sytuacji.
- rozłączone wtyczki od konsoli centralnej (nawiewów, przyciksow)
- żaróewczek w zegarach nie sprawdzałem, czy działają, poki co (nie chce mi sie wierzyć że nagle 3 poszły)
- aktualnie grzebię za schematami by prześledzić drogę alternator-kontrolka na desce
pomóżcie, nakierujcie
2
[w124] m102 Brak kontrolek: Ładowania Oleju Wody
Rozpoczęty przez wicherWpolu, maj 16 2017 11:21
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 maja 2017 - 11:21
#2
Napisano 16 maja 2017 - 18:18
A nasz podswietlenie licznika?
#3
Napisano 16 maja 2017 - 20:35
Sprawdzę. A jeśli nie mam, na co to wskazuje? Będę mógł od razu zadziałać dzieki
#4
Napisano 17 maja 2017 - 06:44
Zimny lut w liczniku mialem podobnie w 300D wyciąg licznik i popatrz.
#5
Napisano 17 maja 2017 - 08:27
Zacznij od najprostszego, sprawdź ewentualnie wymień żaróweczki.
#6
Napisano 18 maja 2017 - 06:04
Zdejmij wtyczkę z alternatora, włącz zapłon i połącz cienki kabel z masą. Kontrolka powinna zaświecić.
Drugi sposób (bez ściągania wtyczki) - na dzwonie kolumny przedniego zawieszenia jest taka mała, prostokątna kostka. Są tam trzy śrubki - dwie z grubymi kablami, jedna z cienkim, niebieskim. Niebieski łączysz na próbę do masy - silnik nie pracuje, zapłon załączony. Kontrolka powinna zaświecić.
Jeżeli zaświeci, to uszkodzenie jest wewnątrz alternatora. W przypadkach długiego postoju dochodzi zazwyczaj do zaśniedzenia pierścieni ślizgowych wirnika lub zawieszenia szczotki w regulatorze napięcia. Objawiać się to będzie właśnie niepełną skutecznością ładowania lub jego całkowitym brakiem.
Drugi sposób (bez ściągania wtyczki) - na dzwonie kolumny przedniego zawieszenia jest taka mała, prostokątna kostka. Są tam trzy śrubki - dwie z grubymi kablami, jedna z cienkim, niebieskim. Niebieski łączysz na próbę do masy - silnik nie pracuje, zapłon załączony. Kontrolka powinna zaświecić.
Jeżeli zaświeci, to uszkodzenie jest wewnątrz alternatora. W przypadkach długiego postoju dochodzi zazwyczaj do zaśniedzenia pierścieni ślizgowych wirnika lub zawieszenia szczotki w regulatorze napięcia. Objawiać się to będzie właśnie niepełną skutecznością ładowania lub jego całkowitym brakiem.
#7
Napisano 18 maja 2017 - 13:55
Panie, wszystkie zaświeciły, jak na choince. Urwany mały kabel przy wtyczce alternatora, ale to nie on był przyczyną, a regulator napięcia. Nowy. Wyjęty i wsadzony raz jeszcze - działa! Regulator helli, za szerokie ma szczotki, regulatory po numerze OEM są proste a nie kątowe, więc walczę z doborem.
Jednym słowem - DZIĘ KU JĘ!
Jednym słowem - DZIĘ KU JĘ!
Użytkownik wicherWpolu edytował ten post 18 maja 2017 - 13:56
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|