Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] m102 Brak kontrolek: Ładowania Oleju Wody


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 16 maja 2017 - 11:21

Hej!
Gwiazda odpaliła po 5 latach ;) Jest dobrze oprócz:
- po zapłonie brak czerwonej kontrolki od Ładowania oraz żółtych od oleju (sosjerka;P) i wody. Cała reszta działa!
- w samochodzie rozpinane były prawie wszystkie wtyczki, łącznie z dwiema dużymi od sterowników i dwóch przekaznikow za akumulatorem. Wszystko było czyszczone. Wszystko wydaje się być podpięte...
- alternator ładuje słabo, 13,3V, może to być wina jego samego, choć został przejrzany, ma nowy regulator i szczotki. odłączenie wtyczki od niego nie zmienia sytuacji.
- rozłączone wtyczki od konsoli centralnej (nawiewów, przyciksow)
- żaróewczek w zegarach nie sprawdzałem, czy działają, poki co (nie chce mi sie wierzyć że nagle 3 poszły)
- aktualnie grzebię za schematami by prześledzić drogę alternator-kontrolka na desce

pomóżcie, nakierujcie :)



#2 Offline   Gnom


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 kwi 2017
  • Miejscowość: Cianowice
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D
  • Trzeci Mercedes:W201 1.8

Napisano 16 maja 2017 - 18:18

A nasz podswietlenie licznika?

#3 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 16 maja 2017 - 20:35

Sprawdzę. A jeśli nie mam, na co to wskazuje? Będę mógł od razu zadziałać ;) dzieki

#4 Offline   Gnom


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 kwi 2017
  • Miejscowość: Cianowice
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D
  • Trzeci Mercedes:W201 1.8

Napisano 17 maja 2017 - 06:44

Zimny lut w liczniku mialem podobnie w 300D wyciąg licznik i popatrz.

#5 Offline   Kiejarek


  • Postów: 19
  • Na forum od: 25 sty 2016
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Toyota Avensis

Napisano 17 maja 2017 - 08:27

Zacznij od najprostszego, sprawdź ewentualnie wymień żaróweczki.

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 maja 2017 - 06:04

Zdejmij wtyczkę z alternatora, włącz zapłon i połącz cienki kabel z masą. Kontrolka powinna zaświecić.
Drugi sposób (bez ściągania wtyczki) - na dzwonie kolumny przedniego zawieszenia jest taka mała, prostokątna kostka. Są tam trzy śrubki - dwie z grubymi kablami, jedna z cienkim, niebieskim. Niebieski łączysz na próbę do masy - silnik nie pracuje, zapłon załączony. Kontrolka powinna zaświecić.
Jeżeli zaświeci, to uszkodzenie jest wewnątrz alternatora. W przypadkach długiego postoju dochodzi zazwyczaj do zaśniedzenia pierścieni ślizgowych wirnika lub zawieszenia szczotki w regulatorze napięcia. Objawiać się to będzie właśnie niepełną skutecznością ładowania lub jego całkowitym brakiem.

#7 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 18 maja 2017 - 13:55

Panie, wszystkie zaświeciły, jak na choince. Urwany mały kabel przy wtyczce alternatora, ale to nie on był przyczyną, a regulator napięcia. Nowy. Wyjęty i wsadzony raz jeszcze - działa! Regulator helli, za szerokie ma szczotki, regulatory po numerze OEM są proste a nie kątowe, więc walczę z doborem.
Jednym słowem - DZIĘ KU JĘ!

Użytkownik wicherWpolu edytował ten post 18 maja 2017 - 13:56









Podobne tematy Zwiń