Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Silnik gaśnie podczas jazdy


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 października 2017 - 21:26

Witam

Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic co by pomogło zdiagnozować mój problem.

Na początku dodam że nie mam Ke-Jet tylko silnik zrobiony na EFI +LPG, Nie mam problemów z odpalaniem usterka występuje i na LPG i na Benzynie .

Odnośnie samego problemu to od jakiegoś tygodnia zauważyłem dziwne objawy, podczas jazdy szarpnęło kilka razy autem ( podczas szarpania wskazówka obrotomierza falowała +- 1k obr i więcej) później jechało już normalnie. Usterka pojawiała się raz na kilkadziesiąt km, im bliżej dzisiejszego dnia tym występowało to coraz częściej. Dzisiaj to już skumulowało się do tego stopnia że silnik gasł co kilka km ( jako że jechałem jak to w trasie ok 90km/h ) to silnik po zgaśnięciu odpalał od samej prędkości (czasami natychmiast czasami nie reagował wgl na gaz przez kilka sekund). Podczas szarpania zauważyłem że na obrotomierzu podczas gdy powinno być 4k obrotów pokazywało 0 obr. nagle szarpnęło kilka razy (wskazówka od obrotów zaczęła falować) i znów zaczęło jechać i pokazywać poprawne obroty.

PS. Podczas jazdy na granitowym moście (drgania) obroty falowały od 0obr. do 2k czy akurat w tym momencie tak wypadło czy jest to spowodowane drganiami nie jestem w stanie na dzień dzisiejszy powiedzieć.

Podejrzewam czujnik Halla, innym winowajcą może być rozdzielacz z palem i przewodami.

Może ktoś ma jakieś pomysły jak wykluczyć czujnik halla lub dojść do tego co jest nie tak ?



#2 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 18:12

Jak wykluczyć halla? Odepnij, przejedź się. Jeśli się nie pogorszy, to właśnie on. Ale przed jazdą sprawdź, czy do halla dochodzi prąd. Jak tak, to czujnik do wymiany, jak nie, to szukać po kablach, gdzie prąd zanika

#3 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 listopada 2017 - 21:53

Em bez Halla wgl nie odpali bo daje impuls na moduł zapłonowy i dopiero wtedy silnik wie że ma podać napięcie dalej na rozdzielacz itp. Dzisiaj zgasł i nie chciał odpalić sprawdziłem nie było iskry. Przeczyściłem styki na rozdzielaczu iskra się pojawiła ale nie odpalił. Wypiąłem wtyczkę od halla i sprawdziłem rezystancję pokazało jakieś 827 Ohm włożyłem wtyczkę i odpaliłem. Czekam na kopułkę, palec, kable i świece. Wymienię i się zobaczy czy halla do wymiany.

#4 Offline   jasiu


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 kwi 2013
  • Miejscowość: poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2017 - 11:10

Kiedyś miałem podobnie ale silnik bez LPG i pomogło przelutowanie tzw. srebrnego przekaźnika
Oczywiście mowa o M102.

Użytkownik jasiu edytował ten post 04 listopada 2017 - 11:11


#5 Offline   kamillo520


  • Postów: 4
  • Na forum od: 05 lis 2017
  • Miejscowość: Zielonka
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Ford focus 1.8tddi 90

Napisano 05 listopada 2017 - 15:58

Witam czytam wasz temat i myślę sobie że warto sprawdzić masę na silniku. Aczkolwiek czujnik Halla wydaje się najbardziej prawdopodobny. Lecz spotkałem się kiedyś z ,,zimnym lutem'' w sterowniku wtrysku. Ale tam był problem z uruchamianiem silnika.

#6 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 listopada 2017 - 15:27

Męczę się z srebrnym przekaźnikiem nie mogę go wydrzeć ze środka chociaż odgiąłem dookoła blaszki :/. Co do masy silnika mój nie jest na KE-Jet i z oryginalnego sterownika bierze tylko wyprzedzenie zapłonu.

#7 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 listopada 2017 - 17:04

Po pół godziny udało mi się dojść jak otworzyć ten przekaźnik.

W wszystkich poradnikach "jak rozebrać srebrny przekaźnik" nie widziałem żeby były zaklejane, po prostu były wkładane luzem do obudowy. U mnie musiałem wypchnąć czarną osłonkę od góry która była zasylikonowana wraz z przekaźnikiem w obudowę. Po zdjęciu osłonki wydłubałem cały sylikon i dopiero przekaźnik zszedł luzem.

Dołączona grafika

Styki wyglądały tak, zeskrobałem brązowy nalot i przelutowałem wszystko.

Dołączona grafika

Na razie przejechałem ok 15km i wszystko jest ok. Jutro jadę w dłuższą trasę i zobaczymy czy usterka znikła czy będę musiał szukać dalej.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 listopada 2017 - 20:34

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 06 listopada 2017 - 15:27 napisał

Co do masy silnika mój nie jest na KE-Jet i z oryginalnego sterownika bierze tylko wyprzedzenie zapłonu.
No nie do końca. Wyprzedzenie zapłonu nie struje sterownik KE-Jetronic, tylko moduł EZL (patrząc na rocznik powinien być EZL) poprzez podciśnienie w dolocie i korektor oktanowy (w dużym uproszczeniu, bo sygnałów jest więcej).

Dziwna jest u Ciebie obudowa srebrnego. Pancerna. Dziwne.

#9 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 listopada 2017 - 07:38

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 06 listopada 2017 - 20:34 napisał

No nie do końca. Wyprzedzenie zapłonu nie struje sterownik KE-Jetronic, tylko moduł EZL (patrząc na rocznik powinien być EZL) poprzez podciśnienie w dolocie i korektor oktanowy (w dużym uproszczeniu, bo sygnałów jest więcej).

Dziwna jest u Ciebie obudowa srebrnego. Pancerna. Dziwne.

Fakt mój błąd wiedziałem że wyprzedzeniem steruje moduł zapłonowy ale myślałem że następnie idzie jeszcze do sterownika. Wymienienie rozdzielacza, palca, przewodów WN, świec nie dało nic, więc dzisiaj okaże się czy muszę wyjąć Halla i dalej męczyć się z problemem czy to jednak była wina srebrnego przekaźnika.

#10 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2017 - 11:25

Usterka ustąpiła już przejechałem ok 100km i nie występuje tak że mam nadzieje że to była wina tego przekaźnika. Dzięki za pomoc wszystkim którzy się udzielili :)








Podobne tematy Zwiń