[W124] Silnik gaśnie podczas jazdy
#1
Napisano 31 października 2017 - 21:26
Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic co by pomogło zdiagnozować mój problem.
Na początku dodam że nie mam Ke-Jet tylko silnik zrobiony na EFI +LPG, Nie mam problemów z odpalaniem usterka występuje i na LPG i na Benzynie .
Odnośnie samego problemu to od jakiegoś tygodnia zauważyłem dziwne objawy, podczas jazdy szarpnęło kilka razy autem ( podczas szarpania wskazówka obrotomierza falowała +- 1k obr i więcej) później jechało już normalnie. Usterka pojawiała się raz na kilkadziesiąt km, im bliżej dzisiejszego dnia tym występowało to coraz częściej. Dzisiaj to już skumulowało się do tego stopnia że silnik gasł co kilka km ( jako że jechałem jak to w trasie ok 90km/h ) to silnik po zgaśnięciu odpalał od samej prędkości (czasami natychmiast czasami nie reagował wgl na gaz przez kilka sekund). Podczas szarpania zauważyłem że na obrotomierzu podczas gdy powinno być 4k obrotów pokazywało 0 obr. nagle szarpnęło kilka razy (wskazówka od obrotów zaczęła falować) i znów zaczęło jechać i pokazywać poprawne obroty.
PS. Podczas jazdy na granitowym moście (drgania) obroty falowały od 0obr. do 2k czy akurat w tym momencie tak wypadło czy jest to spowodowane drganiami nie jestem w stanie na dzień dzisiejszy powiedzieć.
Podejrzewam czujnik Halla, innym winowajcą może być rozdzielacz z palem i przewodami.
Może ktoś ma jakieś pomysły jak wykluczyć czujnik halla lub dojść do tego co jest nie tak ?
#2
Napisano 01 listopada 2017 - 18:12
#3
Napisano 03 listopada 2017 - 21:53
#4
Napisano 04 listopada 2017 - 11:10
Oczywiście mowa o M102.
Użytkownik jasiu edytował ten post 04 listopada 2017 - 11:11
#5
Napisano 05 listopada 2017 - 15:58
#6
Napisano 06 listopada 2017 - 15:27
#7
Napisano 06 listopada 2017 - 17:04
W wszystkich poradnikach "jak rozebrać srebrny przekaźnik" nie widziałem żeby były zaklejane, po prostu były wkładane luzem do obudowy. U mnie musiałem wypchnąć czarną osłonkę od góry która była zasylikonowana wraz z przekaźnikiem w obudowę. Po zdjęciu osłonki wydłubałem cały sylikon i dopiero przekaźnik zszedł luzem.
Styki wyglądały tak, zeskrobałem brązowy nalot i przelutowałem wszystko.
Na razie przejechałem ok 15km i wszystko jest ok. Jutro jadę w dłuższą trasę i zobaczymy czy usterka znikła czy będę musiał szukać dalej.
#8
Napisano 06 listopada 2017 - 20:34
Użytkownik RaQu dnia 06 listopada 2017 - 15:27 napisał
Dziwna jest u Ciebie obudowa srebrnego. Pancerna. Dziwne.
#9
Napisano 07 listopada 2017 - 07:38
Użytkownik w0jta5 dnia 06 listopada 2017 - 20:34 napisał
Dziwna jest u Ciebie obudowa srebrnego. Pancerna. Dziwne.
Fakt mój błąd wiedziałem że wyprzedzeniem steruje moduł zapłonowy ale myślałem że następnie idzie jeszcze do sterownika. Wymienienie rozdzielacza, palca, przewodów WN, świec nie dało nic, więc dzisiaj okaże się czy muszę wyjąć Halla i dalej męczyć się z problemem czy to jednak była wina srebrnego przekaźnika.
#10
Napisano 09 listopada 2017 - 11:25
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|