Skocz do zawartości




- - - - -

Co to za elementy ? Dyferencjał.


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ozzyijsthee


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 paź 2016
  • Miejscowość: Chrzanowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 123 , 240D 1981 r 72 km

Napisano 27 września 2018 - 17:25

Witam forumowiczów.

Od momentu zakupu mojego balerona czułem bicie przy zmianie biegów czy przy puszczeniu gazu. Ewidentnie dochodziło ono z tyłu pojazdu przy dyferencjale. I tutaj rodzi się problem.
Mechanik wymienił mi poduszkę skrzyni biegów i chciał rozwiązać mój problem z dyferencjałem ale nie może znaleźć w sklepach motoryzacyjnych elementów na zdjęciu.
Z tego co mówi to z tyłu jest bardzo luźno bo elementy na zdjęciu poruszają się do woli. Guma się wykruszyła niemalże kompletnie.

Dołączona grafika


Proszę was o pomoc, oddaje auto do renowacji blacharskiej i chciałbym przy okazji to rozwiązać. Szukałem na forum i w internecie ale bez nazwy elementu ciężko mi coś znaleźć.



#2 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 28 września 2018 - 05:39

Tuleja, poduszka dyferencjału.

#3 Offline   ozzyijsthee


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 paź 2016
  • Miejscowość: Chrzanowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 123 , 240D 1981 r 72 km

Napisano 28 września 2018 - 09:36

Akurat te dwa elementy mogę znaleźć ale np. na tej stronie mam schemat elementów zawieszenia http://mercedesczesc...342-p-1870.html
Z tego co się orientuję to musiałbym też kupić nowe śruby element mocowania z numerem 20 na schemacie ze strony i inne. Mógłby mnie ktoś poratować nazwami tych elementów ? W książce sam naprawiam nie znalazłem tego co potrzebuję.

#4 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2018 - 11:21

Co ten dyferencjał taki tłusty? To raczej tym należałoby się zająć w pierwszej kolejności, bo wygląda, jakby ciekł.

#5 Offline   ozzyijsthee


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 paź 2016
  • Miejscowość: Chrzanowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 123 , 240D 1981 r 72 km

Napisano 28 września 2018 - 11:52

Od momentu kupna wygląda na to ,że jest nieszczelny i z niego cieknie. Dyferencjał będzie wymontowany,żeby go obejrzeć i przy okazji trzeba by wymienić elementy mocowania jak pisałem wyżej. Śruby są mocno skorodowane do tego te elementy metalowe także, szukam po sklepach internetowych ale nigdzie tych elementów nie widzę. Auto idzie do zrobienia progów, podłogi, kielichów amortyzatora,wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych, pozbyciu się korozji potem do konserwacji podwozia. Wszystko mam już ustalone tylko te mocowanie dyfra jest problemem.

#6 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 września 2018 - 09:18

To nie są czasem te tulejki dyfra z tej aukcji? https://allegro.pl/l...7525659885.html

#7 Offline   ozzyijsthee


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 paź 2016
  • Miejscowość: Chrzanowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 123 , 240D 1981 r 72 km

Napisano 30 września 2018 - 17:44

Jak wyżej pisałem tulejki znaleźć łatwo, chodzi mi o resztę części.

#8 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2018 - 18:44

U mnie np. wcale nie ma tego elementu nr 20. Śruby trzymające główkę mostu wchodzą bezpośrednio w te tulejki. W twoim przypadku gdy tego nie odkręcałeś to nie wiesz w jakim jest stanie. Może wystarczy oczyścić z rdzy, pomalować i założyć z powrotem. Gdyby ten element zgnił całkowicie to przecież można dorobić coś podobnego z kawałka szerszego płaskownika lub wyciąć np. cnc z grubszej blachy.

Użytkownik rzel edytował ten post 30 września 2018 - 18:47


#9 Offline   ozzyijsthee


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 paź 2016
  • Miejscowość: Chrzanowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 123 , 240D 1981 r 72 km

Napisano 02 października 2018 - 17:08

Masz rację nie rozmontowałem jeszcze i nie wiem w jakim jest stanie jednak chciałem mieć jakieś rozeznanie ile kosztuje taki element. Chciałem kompletnej renowacji i konserwacji a nie kombinatoryki.

#10 Offline   124bordo


  • Postów: 36
  • Na forum od: 02 lut 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2020 - 23:01

Odświeżę temat... Jak to jest z tymi poduszkami/talerzykami dyfra? Chodzi mi o te płaskie poduszki w których śruba przychodzi pionowo. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć... Na schemacie jest dolna i górna. Dolna jest tylko przykręcona, a górna jest wprasowana. Do kupienia znalazłem tylko górną... Czy one są takie same? Jeszcze jej nie wyprasowałem... Ma ktoś wiedzę w tym temacie ?








Podobne tematy Zwiń