Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wyciek oleju z tylnego dyferencjału



46 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 15 lutego 2014 - 22:06

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 15 lutego 2014 - 21:58 napisał

czujnik ABS wyjąć z dyfra jeśli masz
Proponowałbym nie ruszać czujnika w dyfrze a wypiąć z wtyczki pod kanapą ;)
Dlaczego?Może być jeszcze gorzej jak ze śrubą imbusową od oleju :mrgreen:

Użytkownik aarmir edytował ten post 15 lutego 2014 - 22:06




#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 lutego 2014 - 22:12

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 15 lutego 2014 - 22:02 napisał

na wymianę nowych tulei /dwie z tyłu i 2 płaskie z przodu/

Dyfer jest do wózka przymocowany na 3 tulejach. 2 z tyłu dyfra, jedna od góry.

#23 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 lutego 2014 - 22:16

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 15 lutego 2014 - 22:06 napisał

Proponowałbym nie ruszać czujnika w dyfrze a wypiąć z wtyczki pod kanapą
Dlaczego?Może być jeszcze gorzej jak ze śrubą imbusową od oleju

Odkręcałem to i nie było problemu, Trzeba dokładnie oczyścić gniazdo i głęboko imbusa włożyć.

#24 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 15 lutego 2014 - 22:34

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 15 lutego 2014 - 22:16 napisał

Odkręcałem to i nie było problemu, Trzeba dokładnie oczyścić gniazdo i głęboko imbusa włożyć.
Ja też odkręcałem.Ale to co z czujnika zostało, jak jakiś paprak na chama, ukręcił a potem zdziwienie,że ABSu nie ma i kontrolka się pali :E

#25 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 16 lutego 2014 - 10:56

to na początek zrobie tak jak aarmir mówi, to jest delikatnie brudne, więć napewno nie leje się cały czas, wymienie olej i zobaczymy jak będzię, no chyba że na praktykach nie będzie klientów to zrobie całość

#26 Offline   mariuszk90


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 gru 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2015 - 19:41

Witam!
Odkopuję stary temat by nie zakładać nowego.
Po wymianie poduszek tylnej belki cieknie mi dość mocno z czujnika ABS w dyfrze.
Jak zwykle mój największy problem polega na tym, że nie mam własnego garażu z kanałem i jestem zdany na łaskę znajomych lub mechaników, a że wolę to pierwsze, konsekwencją tego jest brak nieograniczonego czasu na grzebanie. Wpadam, robię co trzeba i wyjazd.
Do rzeczy: Na jakiej zasadzie uszczelniony jest czujnik? Jest tam jakiś oring? Szukam od kilku dni w internecie i nic nie mogę znaleźć, Może ktoś zna wymiary tej uszczelki lub oringu, żebym nie musiał wybebeszać tego, potem latać komunikacją miejską po sklepach, po czym niczego nie dostać i składać auto żeby nie zawalać komuś garażu..
Z góry dziękuję za informację lub namiar na sklep, w którym kupię to co potrzeba.

Pozdrawiam!

#27 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 14 grudnia 2015 - 20:10

Tak, jest tam oring. Może ktoś da Ci wymiary.

#28 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2015 - 20:34

Tak jest tam oring.Z tego co pamiętam są 2 typy tych oringów bo są 2 rodzaje czujników.Koszt w ASO jakieś 5-10zł więc nie ma sensu coś dobierać.

Użytkownik VALENTINE edytował ten post 14 grudnia 2015 - 20:35


#29 Offline   Hanzii


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 cze 2012
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2017 - 20:12

Cześć,
chłopaki potrzebuje pomocy. Mam lekki wyciek z tylnego mostu ( tam gdzie wchodzi wał napędowy). Czy tam jest jakiś uszczelniacz który by należały wymienić ??

#30 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2017 - 20:35

Tak, jest simmering. Do jego wymiany trzeba odpiąć wał.
Jeśli wyciek jest z bocznych simmeringów - trzeba zdjąć dyfer.
Warto przeczyścić odpowietrznik dyfra sprężonym powietrzem - jak jest zapchany to ciśnienie wypycha olej przez uszczelki. Jest gdzieś na górze, dostęp taki-sobie, ale kumaty mechanik to ogarnie.

Użytkownik inutile edytował ten post 24 sierpnia 2017 - 20:36









Podobne tematy Zwiń