Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wyciek oleju z tylnego dyferencjału



46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 17 czerwca 2010 - 19:14

Witam. Zakładam nowy temat ponieważ nie mogę znaleźć potrzebnych informacji. Otóż mam wyciek z dyferencjału tak jakby z półosi, z lewej strony. Nie mam pojęcia co mam z tym zrobić. Czy są tam jakieś symeringi? uszczelki? czy coś? czy musze rozpinać belkę i wymieniać półośki?
Jak mogę zlikwidować ten wyciek.
Proszę o pomoc. Dodam że jest to W124 CE 220 z 95r Dziękuję



#2 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 czerwca 2010 - 22:34

Owszem są tam uszczelki.
Aby wyjąć most trzeba odkręcić półośki i wał napędowy, następnie jedną śrubę przy łączeniu mostu z wałem i dwie na tylnej ściance mostu.
Ja u siebie wymieniałem most bo miałem niewłaściwe przełożenie mostu (mam 2.2 a most był od 2.8/3.2) cała operacja zajęła mi ze 3godziny, wymieniałem łącznie z półosiami bo miały inną średnicę flansz.

Ogólnie rzecz biorąc to do usunięcia wycieku z mostu trzeba go wyjąć i rozebrać żeby wymienić uszczelniacze.

Swoją drogą sam chętnie się dowiem czy trudno jest wymienić uszczelniacze w moście bo mój też się lekko poci.

#3 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 20 czerwca 2010 - 19:47

No dobrze a gdzie mogę nabyć takie uszczelniacze? Bo w sklepach nie mają nic takiego a na szrotach tylko całe mosty. A może ma ktoś jakieś zdjęcie takiego uszczelniacza, jak to mniej więcej wygląda.

#4 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 19 lipca 2010 - 18:32

Witam Panowie wziąłem się za wymiane tych uszczelniaczy, wyjąłem most i oczywiście co? Musiał się ułamać czujnik od abs, i kicha. Czy to jest jakiś specjalny czy można kupić jakiś inny zamiennik?

#5 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 19 lipca 2010 - 19:13

Mam pytanie jak zdjąć flansze? czy musze rozbierać cały dyfer? Ma ktoś może jakieś zdjęcie, schemat budowy czy coś?

#6 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 14 lutego 2014 - 21:54

Nie tworze nowego tematu bo ten jest zbliżony do mojego

Ostatnio zaczął odzywać mi się tylny most, słychać go troszkę, więc pojechałem na podnośnik i zauważyłem że z lewej półosi troszke się olej sączy, chciałem uzupełnić stan, ale śruba od wlewu jest obrobiona, i moje pytanie co moge zrobić w takiej sytuacji, napewno będę chciał zmenić olej w moście i zrobić ten wyciek, ale na początek jak odkręcić korek ?

#7 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2014 - 22:14

Żeby flansze zdjąć ,to trzeba odkręcić tylną pokrywę mostu.Zdjąć zabezpieczenia i wyciągnąć je.Od strony wału przedłużana nasadka 12 kątna nr.27 ,tylko kluczem pneumatem lub innym udarowym.Następnie ściągacz 3 ramienny i mocny śrubokręt.Spisujemy nr. mostu i idziemy do sklepu po zakupy.Są to sklepy motoryzacyjne bądż z łożyskami tocznymi.Mają oni tam katalogi, dajemy nr.mostu i tyle.

#8 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 14 lutego 2014 - 22:23

to gdzie kupić część to nie problem, bo pójde na praktykach do kierownika i załatwie, ale jak odkręcić korek, i żeby zmienić ten uszczelniacz to trzeba wyciągać most, bo w przednio napędowych to uszczelniacze są zazwyczaj na półosiach.

#9 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2014 - 22:35

Korek od oleju imbusem odkręć.Półosie trzeba gwiazdkowym kluczem od flansz odkręcić.Prosta robota.

#10 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2014 - 23:14

Dospawaj nakrętkę do korka.








Podobne tematy Zwiń