Witam pisze z pewnym problemem mam W210 Diesel 2.2 CDI od paru miesiecy od jakiegos czasu mam z nim problemy. Mianowice auto rano po odpaleniu przez chwile chodzi jakby ciszej gdy silnik sie rozgrzewa robi sie coraz głosniejszy oraz na niskich obrota klekocze i nie ma mocy równiez podczas jazdy ma jakby "dziure w gazie" wciskam gaz do dechy a auto bardzo powoli sie rozpedza ,dopiero przy wejsciu na około 2500 obrotów odzyskuje moc i klekot jakby ucicha. Jeden wtrysk jest nowy fachowiec sprawdzał i pozostałe 3 są dobre ,gdy auto jest podpięte pod komputer wyskakuje ,ze wszytsko jest OK. Co to moze byc??
0
[W210 Diesel 2.2 CDI]Problem
Rozpoczęty przez adam_1975, wrz 30 2008 21:19
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 września 2008 - 21:19
#2
Napisano 30 września 2008 - 22:26
Na pewno nie było żadnych błędów zapisanych w sterowniku?
Ja stawiam na problem z układem paliwowym lub obwodem EGR-u.
Ale przy tego typu usterkach na pewno zapisałby się błąd, więc kolego napisz jakim urządzeniem to było diagnozowane i jakie błędy się zapisały?
Ja stawiam na problem z układem paliwowym lub obwodem EGR-u.
Ale przy tego typu usterkach na pewno zapisałby się błąd, więc kolego napisz jakim urządzeniem to było diagnozowane i jakie błędy się zapisały?
#3
Napisano 30 września 2008 - 22:34
Byłem u 2 specjalistów jednemu wyskoczył ,ze jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy. A na innym komputerze nie wykazało żadnej usterki.
#4
Napisano 01 października 2008 - 10:38
Z szarpie przy przyśpieszaniu czy coś?
Spróbuj się nie rozpędzać z gazem do dechy tylko mniej gazu daj. Powiedz co się wtedy dzieje.
Spróbuj się nie rozpędzać z gazem do dechy tylko mniej gazu daj. Powiedz co się wtedy dzieje.
#5
Napisano 01 października 2008 - 11:25
adam_1975 napisał:
Byłem u 2 specjalistów jednemu wyskoczył ,ze jest bład zaworu EGR-u
Jesteś zorientowany jakim programem przeprowadzał test?
Napisz czy auto wchodzi w tryb awaryjny (zapala sie kontrolka).
Najczęstsze uszkodzenia układu CDI to: czujnik temperatury, niskie ciśnienie doładowania (turbina, zawór), uszkodzony przepływomierz powietrza lub czujnik położenie pedału gazu i w końcu wtryskiwacz.
Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.
#6
Napisano 02 października 2008 - 08:17
adam_1975 napisał:
jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy.
To że wyskoczył błąd z zaworem EGR nie oznacza (choć może) że akurat tylko ten zawór jest uszkodzony!! Może być to również problem elektryczny jak również nieszczelności podciśnienia.
Rob napisał:
Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.
Nie wiem czy kolejność tych najczęstszych uszkodzeń jest przypadkowa, ale czujnik temperatury w porównaniu z obwodem ciśnienia doładowania czy EGR psuje się dużo rzadziej. Przepływomierze jak najbardziej, tak samo wtryskiwacze.
#7
Napisano 02 października 2008 - 22:07
davmix napisał:
Z szarpie przy przyśpieszaniu czy coś?
Spróbuj się nie rozpędzać z gazem do dechy tylko mniej gazu daj. Powiedz co się wtedy dzieje.
Spróbuj się nie rozpędzać z gazem do dechy tylko mniej gazu daj. Powiedz co się wtedy dzieje.
[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 23:06 ]
Rob napisał:
Jesteś zorientowany jakim programem przeprowadzał test?
Napisz czy auto wchodzi w tryb awaryjny (zapala sie kontrolka).
Najczęstsze uszkodzenia układu CDI to: czujnik temperatury, niskie ciśnienie doładowania (turbina, zawór), uszkodzony przepływomierz powietrza lub czujnik położenie pedału gazu i w końcu wtryskiwacz.
Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.
Napisz czy auto wchodzi w tryb awaryjny (zapala sie kontrolka).
Najczęstsze uszkodzenia układu CDI to: czujnik temperatury, niskie ciśnienie doładowania (turbina, zawór), uszkodzony przepływomierz powietrza lub czujnik położenie pedału gazu i w końcu wtryskiwacz.
Należy skasować zapamiętane błędy i testować auto od nowa.
Sprawdzalem doładowanie turbiny i przepływomierz i jest ok. Nie sprawdzałem pedału gazu jak to sprawdzic???
[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 23:07 ]
luki79 napisał:
adam_1975 napisał/a:
jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy.
Dlatego pytałem czym to diagnozowałeś i czy na pewno nie ma błędów zapisanych. Jak widać są, a ty nas wprowadzasz w błąd, szkodząc tym tylko i wyłącznie jednak samemu sobie.
To że wyskoczył błąd z zaworem EGR nie oznacza (choć może) że akurat tylko ten zawór jest uszkodzony!! Może być to również problem elektryczny jak również nieszczelności podciśnienia.
jest bład zaworu EGR-u po wymianie zaworu który jest sprawny 100% nie było żadnej poprawy.
Dlatego pytałem czym to diagnozowałeś i czy na pewno nie ma błędów zapisanych. Jak widać są, a ty nas wprowadzasz w błąd, szkodząc tym tylko i wyłącznie jednak samemu sobie.
To że wyskoczył błąd z zaworem EGR nie oznacza (choć może) że akurat tylko ten zawór jest uszkodzony!! Może być to również problem elektryczny jak również nieszczelności podciśnienia.
#8
Napisano 02 października 2008 - 22:30
adam_1975 napisał:
Jak sprawdzzic sszczelnosc podcisnienia???
A jak sprawdziłeś czy przepływomierz jest sprawny?
Potencjometr pedału przyśpieszenia najłatwiej sprawdzić poprzez urządzenie diagnostyczne, np KTS BOSCHa: naciskają powoli na pedał przyśpieszenia widzisz na ekranie jaki jest procent naciśnięcia pedału.
#9
Napisano 03 października 2008 - 07:02
luki79 napisał:
Nie ma co kasować błędu skoro jest zapisany, tylko trzeba usunąć przyczynę i dopiero wtedy skasować.
Miałem w 270CDI nie tak dawno problem że wchodził w tryb awaryjny, więc w sumie na bieżąco jestem jak i czym sprawdzić, skasować naprawić.... Wszystkie błędy należy skasować i sprawdzić ustawienia kompa, być może ktoś to tiunował poprzez zmianę ciśnienia doładowania i wtrysku. Wszystko należy przejrzeć czy czy ma parametry fabryczne, błędy skasować i testować auta aż wskoczy błąd (zacznie źle pracować), wtedy jest możliwość że się zlokalizuje usterkę od razu.
#10
Napisano 03 października 2008 - 07:11
Rob kolego, jak ci się zapisze ich 20 to pewnie że trzeba skasować najpierw, bo nie wiadomo od czego zacząć. Ale jak koledze wyskoczył jeden z EGR-em i dodatkowo usterka cały czas istnieje (dziura w gazie, silnik klekocze), to nie ma co kasować, jeździć i ustawiać, tylko trzeba się za usterkę zabrać i naprawiać! Kasowanie błędu to żadna naprawa, więc skoro on cały czas istnieje trzeba najpierw usunąć jego przyczynę, a dopiero potem skutek (czyli zapis w pamięci sterownika)!
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|
||
Eko diesel om603 |
LPG i Paliwa Alternatywne | OldStunt |
|
||
[W201] Diesel - problem z rozrusznikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | metiu |
|
|
|
[w201/w124] Zamulony diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tulas 124 |
|