Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] dyfer z ASD od 124 do 190??


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Michalczewski


  • Postów: 60
  • Na forum od: 23 wrz 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 09 października 2008 - 21:01

witam mam takie pytanie w mojej 190 z 91 roku mam wszytsko do asd tylko brak bylo dyfra ktos zalozyl zwykly i teraz mam pytanie czy od 124 tak owy dyfer z asd bedzie pasowal do mnie :czujnik: :zeby: i od razu pytanie jakim olejem go zalac :?:



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 09 października 2008 - 21:18

Michalczewski, z tego co pamiętam, to włożenie dyfra z bratniego modelu to niezła kombinatoryka z powodu różnic w wymiarach obudowy - moim zdaniem nie da się, bo nie wpasuje.

#3 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 09 października 2008 - 21:41

Jeśli masz wszystko co potrzeba aby zamontować dyfer z ASD, średnica mocowania półosi, średnica przegubu met-gum, oraz wielkość gruszki się zgadza (aby nie było kłopotów z długością wału).
Różnica w dyferencjałach pomiędzy 190 a 124 to tylny dekiel - odkręcić i zakręcić kilka śrub.

#4 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 23:02

:czujnik: o dyferencjalach i roznicach miedzy stosowanymi w W201 a W124 jest duzo napisane.

#5 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 09 października 2008 - 23:04

Ukaniu napisał:

Różnica w dyferencjałach pomiędzy 190 a 124 to tylny dekiel
niezupelnie. zarowno w modelu 190 jak i 124 wystepuja dwie wielkosci dyfra,maly i duzy. z tym,ze duzy ze 190 jest malym ze 124 i tam wystarczy zamiana dekla... :czujnik:

#6 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 10 października 2008 - 08:08

W 124 i 190 są stosowane podstawowo takie same mosty - dwa typy. Rozrózniane są po dużej i małej gruszce. O średnicy koła talerzowego 168mm (mała gruszka) , 185mm (duża gruszka) .
Z wyłączeniem wersji mocarnych W124 (400-500 i bywa, że 320, niektóre 300 pewnie też) - które mają mosty od klasy S o średnicy koła (198mm i 210mm) - inna całkiem obudowa.

Nie ma czegoś takiego, że to co w 190 jest duże jest małe w 124. Bo podstawowe 2 typy są spotykane i tu i tu. Można jednak powiedzieć, że w 124 dochodzi jeszcze jeden typ do silników o największej mocy.

#7 Offline   Michalczewski


  • Postów: 60
  • Na forum od: 23 wrz 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 10 października 2008 - 22:39

mysle ze skoro tu byl tu taki dyfer z asd i ktos go zmienil na zwykly to napewno robil to po jak najmniejszej lini oporu wiec podejrzewam ze ten z asd od 124 bedzie sie faktycznie tylko roznil tym tylnym deklem ktorego trzeba bedzie przekrecic bo o ile dobrze wiem do 190 ma cztery sruby a 124 ma dwie sruby z tylu glowki ;-)

#8 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 10 października 2008 - 23:06

A wstawiony jest aktulanie bez ASD?
Jeśli tak to, zakładając identyczną gruszkę potrzeba jeszcze odpowiednie półośki, długość i średnica mocowania.

#9 Offline   Michalczewski


  • Postów: 60
  • Na forum od: 23 wrz 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 11 października 2008 - 22:26

z tego co widzialem tak pobieznie i mierzylem to srednica mocowania jest ta sama i dlugos polosiek tez,jednyne co to chyba bedzie trzeba zmienic tylna pokrywe

#10 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 11 października 2008 - 22:30

Nic nie rozumiem, to teraz masz dyfer z ASD czy bez ASD?
Bo nie ma cudów te dwa współpracują z innymi półośkami.
Z racji wystających siłowników w mostach z ASD półosie są krótsze, nie pamiętam ile na oko ok 20mm








Podobne tematy Zwiń