Mam problem walcze z piszczacym paskiem. Pasek wymieniony na nowy (nic nie dalo). Lozysko kiwaczki wymienione na nowe bo stare luz mialo (troszke ucichlo ale piszczy). Zdjelem rolke ale ona wyglada na bardzo dobra, bez luzow itp. Zauwazylem jadnak jeszcze jeden problem. Pasek nie chodzi po calej powierzchni rolki. Pasek lekko wystaje z rolki (przesuniety i nie chodzi cala powierzchnia po rolce). Wydaje mi sie ze to moze miec wplyw na piszczenie paska. Zastanawia mnie dlaczego pasek nie chodzi po calej szerokosci rolki. Czy pod rolka albo pod lozyskiem kiwaczki jest jakas podkladka ktora dystansuje kiwaczke albo rolke. Chodzi o to czy rolka albo cala kiwaczka nie powinna bardziej odstawac od silnika zeby pasek dobrze chodzil cala powierzchnia po rolce ????
poprawiono tytuł
1
[W201/124] Pasek wieloklinowy - piszczy
Rozpoczęty przez magik, kwi 15 2007 12:12
203 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 kwietnia 2007 - 12:12
#2
Napisano 15 kwietnia 2007 - 12:37
1. Jaki masz silnik (prosba o uzupełnienie profilu) - rozne rodzaje napinacza.
2. Piszesz, ze sprawdzales wszystko przy napinaczu. A tuleja gumowa - w jakim jest stanie. U mnie "na oko" byla dobra, ale nie mozna bylo napiac paska. Okazało sie, ze guma byla oberwana w gniezdzie na polowie obwodu. Brak napiecia paska - piski.
3. Jezeli powyzsze elementy sa OK to zostaje jeszcze alternator. Moze lozyska w nim juz dogorywaja. Zdejmij pasek i sprobuj pokrecic osia alternatora.
2. Piszesz, ze sprawdzales wszystko przy napinaczu. A tuleja gumowa - w jakim jest stanie. U mnie "na oko" byla dobra, ale nie mozna bylo napiac paska. Okazało sie, ze guma byla oberwana w gniezdzie na polowie obwodu. Brak napiecia paska - piski.
3. Jezeli powyzsze elementy sa OK to zostaje jeszcze alternator. Moze lozyska w nim juz dogorywaja. Zdejmij pasek i sprobuj pokrecic osia alternatora.
#3
Napisano 15 kwietnia 2007 - 12:47
1.Silnik 2.5D od MB124 z 93r
2. O ktore tulejki gumowe dokladnie chodzi (o te od naciagu sprezyny ???)
3. Alternator niedawno zrobiony (wymiana obu lozysk i chodzi jak zloto)
A czemu mi rolka paska nie zbiera cala powierzchnia ??? U innych tez tak jest ???
2. O ktore tulejki gumowe dokladnie chodzi (o te od naciagu sprezyny ???)
3. Alternator niedawno zrobiony (wymiana obu lozysk i chodzi jak zloto)
A czemu mi rolka paska nie zbiera cala powierzchnia ??? U innych tez tak jest ???
#4
Napisano 15 kwietnia 2007 - 13:09
Popatrz TUTAJ taki sam jest u Ciebie? Na zdjeciach widac, ze pasek uklada sie idelanie na calej szerokosci rolki. Pod sama rolka raczej nie ma podkladki (pisze raczej bo u siebie znienialem, ale mam M102 i tam nie bylo).
Co to tulei - chodzi o glowna centralna czesc (nie wiem jak to opisac), ktora jest mocowana za pomoca tej duzej centralnej sruby do bloku silnika. Zawulkanizowana jest w obudowie-ramieniu napinacza. Jesli ona jest walnieta moze byc, ze rolka nie bedzie w plaszczyznie paska.
Co to tulei - chodzi o glowna centralna czesc (nie wiem jak to opisac), ktora jest mocowana za pomoca tej duzej centralnej sruby do bloku silnika. Zawulkanizowana jest w obudowie-ramieniu napinacza. Jesli ona jest walnieta moze byc, ze rolka nie bedzie w plaszczyznie paska.
#5
Napisano 15 kwietnia 2007 - 13:50
Mi sie wydaje ze przez to ze pasek nie chodzi po calej szerokosci rolki (wystaje 0,5 cm) z rolki to moze powodowac piszczenie. Wszystko mam poskladane dobrze chyba ze gdzies powinna byc podkladka pod rolka lub pod dzwignia kiwacza ???
Zastanawiam sie czy nie spróbowac dac podkladki pod rolke i zobaczyc jak to wtedy bedzie chodzilo.
Zastanawiam sie czy nie spróbowac dac podkladki pod rolke i zobaczyc jak to wtedy bedzie chodzilo.
#6
Napisano 15 kwietnia 2007 - 14:09
ostatni wymienialem lozysko w swoim 2.5d i mialem duza metalowa podkladke pod lozyskiem kiwaczki o grubosci ok 3mm - moze ona gdzies Ci sie zapodziala.
#7
Napisano 15 kwietnia 2007 - 14:58
No i sprawa jasna. Jakis ciec ktory to rozbieral wczesniej zgubil ta podkladke dystansowa. Po rozebraniu cos mi nie paowalo bo kiwaczka przeszla za blisko silnika. Zaraz ide cos wykombinowac musze taka tulejke dorobic. Dzieki chlopaki
#8
Napisano 15 kwietnia 2007 - 23:02
Niestety mimo mojej usilnej walki i dorobienia tulejki dystansowej pod lozysko (ok 3mm) nadal piszczy. Pasek chodzi teraz po calej powierzchni rolki ale cos nadal piszczy Sprobuje jeszcze podmienic rolke napinacza. Nie mam juz sily do tego.
#9
Napisano 16 kwietnia 2007 - 00:51
magik napisał:
cos nadal piszczy
#10
Napisano 16 kwietnia 2007 - 07:57
mbsly napisał:
moze by tak zwrocic uwage na pompe wody
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[M104] Jaki pasek wielorowkowy do M104.942 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sid |
|
|
|
[w201] pasek wielorowkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szaju |
|
|
|
Piszczy coś podczas jazdy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ajax2006 |
|
||
[W201/W124] M103 - pasek wielorowkowy osprzętu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BielyiMerin |
|
||
[w201] Dmuchawa - piszczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | melfio1 |
|