a czy to na 100% pasek?? może któreś łożysko ??
1
[W201/124] Pasek wieloklinowy - piszczy
Rozpoczęty przez magik, kwi 15 2007 12:12
203 odpowiedzi w tym temacie
#181
Napisano 28 listopada 2011 - 19:03
#182
Napisano 28 listopada 2011 - 20:42
komzi napisał:
jedynie cała kiwaczka miała luz
To łożysko się wybija z całej kiwaczki i wstawia nowe lub zmienia całą kiwaczkę.
Rozumie że dałeś podkładkę, cała kiwaczka się przesunęła, ale dalej pracuje nieosiowo z całą resztą, tyle że pasek jest bardziej na środku? To nic nie da.
#183
Napisano 28 listopada 2011 - 23:00
a tak wogóle to jaki jest koszt wymiany na nowy tego tak zwanego kiwaczka (dźwignia napinacza) około 120zł amortyzator drgań coś około 30zl rolka napinacza około 50zł ( i tu uwaga bo są 2 modele) i sam pasek około 90zł więc całościowo jak wyjdzie około 300zł kosztów i 30 min dla laika i okupujemy sobie spokój
a tu temat "świerszczy" już urósł na 10 stron i nadal nie rozwiązany problem
nie ma sensu kupować używanych "niby dobrych" części ( wersja ekonomiczna) bo jak jesteśmy w stanie "na palec" zmierzyć luz na kiwaczku tym bardziej jak to zrobić jeżeli kiwaczek porusza się tylko lekko na boki a łożysko jest okrągłe
tu proponuję katalogowy zestaw nowy ze sklepu
zakładanie dodatkowych podkładek itd które miały by prowadzić pasek w osi czy linii daje tyle samo co, nawet nie mam do czego przyrównać po prostu wielu przedmówców już pisało że prowizorka nic nie daje i tak nie ominie ciebie zakup nowych części chyba że doczekasz się momentu aż wpadający w nadmierne wibracje i "ćwierkający" pasek urwie osłonę łańcucha rozrządu na wysokości pompy wspomagania i żeby nie było - a nie mówiliśmy
a tu temat "świerszczy" już urósł na 10 stron i nadal nie rozwiązany problem
nie ma sensu kupować używanych "niby dobrych" części ( wersja ekonomiczna) bo jak jesteśmy w stanie "na palec" zmierzyć luz na kiwaczku tym bardziej jak to zrobić jeżeli kiwaczek porusza się tylko lekko na boki a łożysko jest okrągłe
tu proponuję katalogowy zestaw nowy ze sklepu
zakładanie dodatkowych podkładek itd które miały by prowadzić pasek w osi czy linii daje tyle samo co, nawet nie mam do czego przyrównać po prostu wielu przedmówców już pisało że prowizorka nic nie daje i tak nie ominie ciebie zakup nowych części chyba że doczekasz się momentu aż wpadający w nadmierne wibracje i "ćwierkający" pasek urwie osłonę łańcucha rozrządu na wysokości pompy wspomagania i żeby nie było - a nie mówiliśmy
#184
Napisano 28 listopada 2011 - 23:16
Amortyzator to nie mniej niż 80 zł.
#185
Napisano 29 listopada 2011 - 00:49
BOX47 napisał:
pasek urwie osłonę łańcucha rozrządu na wysokości pompy wspomagania
Tak jak miało to miejsce u mnie
I roboty co niemiara, nowa osłona, nowe uszczelki siemeringi wału korbowego pompy vacum uszczelka pokrywy zaworów zwalanie miski olejowej..
#186
Napisano 29 listopada 2011 - 17:27
Cytat
nie rozumie jak mogłeś podkładką skasować luz.
To łożysko się wybija z całej kiwaczki i wstawia nowe lub zmienia całą kiwaczkę.
Rozumie że dałeś podkładkę, cała kiwaczka się przesunęła, ale dalej pracuje nieosiowo z całą resztą, tyle że pasek jest bardziej na środku? To nic nie da.
To łożysko się wybija z całej kiwaczki i wstawia nowe lub zmienia całą kiwaczkę.
Rozumie że dałeś podkładkę, cała kiwaczka się przesunęła, ale dalej pracuje nieosiowo z całą resztą, tyle że pasek jest bardziej na środku? To nic nie da.
U mnie w tej podkładce był przetarty rowek :shock: więc na tokarce dorobiłem nową podkładkę i luz zniknął. Problem na szczęście rozwiązałem otóż koleś w sklepie sprzedał mi za krótki pasek - 6PK 2020 wszedł ciężko ale wszedł, jednak wszystko było zbyt naprężone i zamiast trzymać się na klinach to ten pasek trzymał się na tych rowkach, jasne jest więc że pracował na zbyt małej powierzchni i ślizgając się piszczał. Założyłem teraz 6PK 2050 Boscha i nastała cisza
#187
Napisano 29 listopada 2011 - 20:10
Kolego BO47. Kupując wszystko, można pójść o krok dalej i udać się do salonu po nowego Merca :) .
Osobiście, mam w portfelu pieniądze jedynie na jedną z dwóch rzeczy: albo na kiwaczkę albo na rolkę. Tyle, że jeszcze nie jestem przekonany co jest winne lekkiemu zsuwaniu się paska. Na razie nic mnie nie goni, wóz stoi, to sobie podumam nad tematem.
Żadna z tych części nie ma określonego przebiegu po którym należy robić wymianę, więc nie ma co wymieniać części na zapas. Fakt, że to skuteczne, ale ja wolę podejść do tematu "z głową" i znaleźć prawdziwą przyczynę, a nie "strzelać" lub wymieniać wszystko. Czegoś się przynajmniej nauczę.
Osobiście, mam w portfelu pieniądze jedynie na jedną z dwóch rzeczy: albo na kiwaczkę albo na rolkę. Tyle, że jeszcze nie jestem przekonany co jest winne lekkiemu zsuwaniu się paska. Na razie nic mnie nie goni, wóz stoi, to sobie podumam nad tematem.
Żadna z tych części nie ma określonego przebiegu po którym należy robić wymianę, więc nie ma co wymieniać części na zapas. Fakt, że to skuteczne, ale ja wolę podejść do tematu "z głową" i znaleźć prawdziwą przyczynę, a nie "strzelać" lub wymieniać wszystko. Czegoś się przynajmniej nauczę.
#188
Napisano 29 listopada 2011 - 20:29
dokładnie tak jak kolega pisze. wydać kupę kasy to każdy może,a mi udało się jednak tanim kosztem po przeczytaniu kilku wskazówek dojść do ładu
#189
Napisano 29 listopada 2011 - 21:34
Tylko że tutaj jeden niesprawny element może przyśpieszyć zużycie się innych.
Więc warto wszystko przejrzeć i wymienić co trzeba i mieć spokój na długi czas.
Ja mam pękniętą pokrywę rozrządu i na razie nic nie zmieniam do momentu jej wymiany a potem zobaczymy co będzie akurat do zrobienia.
Więc warto wszystko przejrzeć i wymienić co trzeba i mieć spokój na długi czas.
Ja mam pękniętą pokrywę rozrządu i na razie nic nie zmieniam do momentu jej wymiany a potem zobaczymy co będzie akurat do zrobienia.
#190
Napisano 30 listopada 2011 - 00:11
i tutaj tak jak starykot pisze pominięcie jednego z czynników i wymiana (całkiem możliwe że trafiona ) jednego elementu wadliwego przyspieszy degradację tego słabego a jeszcze prawie sprawnego
to jak by wymieniać tylko 1 klocek hamulcowy bo drugi jest mniej wytarty a może da się jeszcze jakąś tarczę wymienić z innego ???
ja po prostu uprzedzam że "świerszcze" z paska to będzie najmniejszy problem bo też kiedyś zwlekałem z wymianą aż pękła mi obudowa łańcucha rozrządu
i tak to się kończy
Uploaded with ImageShack.us
to jak by wymieniać tylko 1 klocek hamulcowy bo drugi jest mniej wytarty a może da się jeszcze jakąś tarczę wymienić z innego ???
ja po prostu uprzedzam że "świerszcze" z paska to będzie najmniejszy problem bo też kiedyś zwlekałem z wymianą aż pękła mi obudowa łańcucha rozrządu
i tak to się kończy
Uploaded with ImageShack.us
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[M104] Jaki pasek wielorowkowy do M104.942 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sid |
|
|
|
[w201] pasek wielorowkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szaju |
|
|
|
Piszczy coś podczas jazdy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ajax2006 |
|
||
[W201/W124] M103 - pasek wielorowkowy osprzętu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BielyiMerin |
|
||
[w201] Dmuchawa - piszczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | melfio1 |
|