Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#561 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2015 - 18:40

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 30 stycznia 2015 - 17:38 napisał

lukaszn, cofnij się kilka stron do tylu
To już tylko w kategorii żartu ale widziałeś żeby ktoś cofnął się do przodu ?

Temat przejrzałem, przeczytałem, zrozumiałem jeszcze przed napisaniem postu. Ale każda opinia dodatkowa jest zawsze przydatna i warto się z nią zapoznać. Temat będę śledził wszak do wymiany pozostał jeszcze czas, jestem skłonny zmienić olej.



#562 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2015 - 18:49

Wyświetl postUżytkownik lukaszn dnia 30 stycznia 2015 - 18:40 napisał

To już tylko w kategorii żartu ale widziałeś żeby ktoś cofnął się do przodu ?
Patrz kurde żartowniś :D Pocisnąłem pleonazm i nawet nie zwróciłem na to uwagi :E

Jeżeli masz obawy, że przejście na 10W-40 zaszkodzi silnikowi to możesz zrobić tak jak ja za pierwszym razem (om601) zalać półsynteyczny 15W-50 od Motula, następnie poszedł już 10W-40, również Motul 6100. Choć teraz uważam, że to niepotrzebny krok i w swoim aucie od razu zalałbym 10W-40.

Decyzja należy do Ciebie.
Ważne jest również byś kupił olej dobrej jakości i z pewnego źródła.

#563 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2015 - 13:43

Odnośnie kontynuacji tematu - zalałem auto olejem 10w40 poprzedzając wymianę płukanką silnika Engine Flush Pro-Line Liqui Moly. Wymiana filtrów już od lat MANN. Podzielę się odczuciami za jakiś czas. Pozdrawiam.

#564 Offline   nikischlicki


  • Postów: 104
  • Na forum od: 22 cze 2014
  • Miejscowość: Leszno/Frankfurt (Oder)
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A6 C6 2,7TDI 10/09

Napisano 07 lutego 2015 - 17:13

Drodzy koledzy,

byłem ostatnio w Mercedes Classic Center w Monachium i rozmawiałem z kolesiem od MB. Na pytanie dot. oleju powiedział:

"20 lat temu pełnym wypasem był olej półsyntetyczny 10W40. Ale to nie znaczy, że dzisiaj również jest to najlepszy olej dla Youngtimera. Tak samo, jak nie używamy dzisiaj opon rodem lat 80tych, również oleje bardzo mocno poszły do przodu technologicznie. Powiedział jeszcze, że nie zna żadnego przypadku, by użycie oleju syntetycznego 0W lub 5W powodowało, żeby cokolwiek się rozszczelniło. A to za sprawą tego, że oleje mają tę samą gęstość, gdy się rozgrzeją jak olej 10W lub nawet 15W. Podkreślił natomiast, że w oleju mineralnym z pewnością, a w półsyntetycznym w nieco mniejszym stopniu- gęstość/lepkość jest gorsza, niż w syntetycznym o tej samej liczbie po "W'. Podsumowując: 5W40/0W40 będzie o wiele lepsze dla zimnego silnika, a jak się rozgrzeje to będzie takie samo, albo lepsze od mineralnego 15W40, oraz w nieco mniejszym stopniu dla półsyntetyka 10W40. Polecam używać oleju spełniającego MB 229.5 lub ewentualnie 229.3 i nie można niczego zrobić źle, obojętnie czy Diesel czy Benzyna"

A ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że przechodząc stopniowo z minerała 15W40 przez półsyntetyka Shell HX7 10W40 z normą 229.3 na olej syntetyczny Shell Helix Ultra 5W40 z normą 229.5 po każdej wymianie miałem zauważalnie mniejsze spalanie niż na poprzedniku oraz o wiele lepszą kulturę pracy w moim E220 z silnikiem benzynowym M111.

Pozdrawiam
Nikolaj

Użytkownik nikischlicki edytował ten post 07 lutego 2015 - 17:15


#565 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 lutego 2015 - 20:19

Cytat

Tak samo, jak nie używamy dzisiaj opon rodem lat 80tych, również oleje bardzo mocno poszły do przodu technologicznie

to samo można powiedzieć ogólnie o samochodzie ,nowe samochody też są bezpieczniejsze niż te z lat 80 poszły do przodu technologicznie ,to co mamy nimi nie jeździć ;)

Użytkownik vorlog edytował ten post 07 lutego 2015 - 21:19
Regulamin pkt II.I


#566 Offline   nikischlicki


  • Postów: 104
  • Na forum od: 22 cze 2014
  • Miejscowość: Leszno/Frankfurt (Oder)
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A6 C6 2,7TDI 10/09

Napisano 07 lutego 2015 - 23:01

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 07 lutego 2015 - 20:19 napisał

to samo można powiedzieć ogólnie o samochodzie ,nowe samochody też są bezpieczniejsze niż te z lat 80 poszły do przodu technologicznie ,to co mamy nimi nie jeździć ;)

Nie o to tutaj chodzi, ale idąc Twoją logiką odpowiedź brzmi: tak! Bezpieczniejsze, bardziej ekonomiczne, więcej udogodnień itp.
Ale kolesiowi od MB chodziło o to, co można zrobić by nasze stare silniki miały jak najlepiej. Istnieje jeszcze wiele nnych przykładów: świece zapłonowe jakie są na naklejce już dawno nie istnieją i producenci co kilka lat wypuszczają bardziej efektywne nowe modele, głośniki, wycieraczki itp. Dlaczego nie brać też najnowocześniejszego oleju?

Użytkownik nikischlicki edytował ten post 07 lutego 2015 - 23:01


#567 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 lutego 2015 - 23:03

Wyświetl postUżytkownik nikischlicki dnia 07 lutego 2015 - 23:01 napisał

Dlaczego nie brać też najnowocześniejszego oleju?

Słowo "nowoczesne" to w obecnych czasach sprytny chwyt marketingowy.

#568 Offline   nikischlicki


  • Postów: 104
  • Na forum od: 22 cze 2014
  • Miejscowość: Leszno/Frankfurt (Oder)
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A6 C6 2,7TDI 10/09

Napisano 07 lutego 2015 - 23:55

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 07 lutego 2015 - 23:03 napisał

Słowo "nowoczesne" to w obecnych czasach sprytny chwyt marketingowy.

Ok, ok, wyczuwam podejrzenie o współpracę producentów oleju z MB i innych takich teorii spiskowych...

Polecam obejrzeć chociażby na YouTube filmy gdzie w ujemnych temperaturach ukazana jest różnica między różnymi olejami w zależności od lepkości.
Ani ja, ani koleś od MB nie wspomniał marki czy konkretnego oleju. Mam dalszego krewnego, który jest fizykiem i pracuje dla Audi w Ingolstadt - potwierdził moje informacje uzyskane od MB.

Najtańszy olej syntetyczny 0/5W40 jest tańszy od "markowego" oleju mineralnego 15W40, a często dodatkowo spełnia normy MB. Niech każdy robi co uważa za słuszne, ale ja proponuję spróbujcie chociaż na jedną zmianę lepszego oleju.

#569 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 08 lutego 2015 - 08:43

Wyświetl postUżytkownik nikischlicki dnia 07 lutego 2015 - 17:13 napisał



A ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że przechodząc stopniowo z minerała 15W40 przez półsyntetyka Shell HX7 10W40 z normą 229.3 na olej syntetyczny Shell Helix Ultra 5W40 z normą 229.5 po każdej wymianie miałem zauważalnie mniejsze spalanie niż na poprzedniku oraz o wiele lepszą kulturę pracy w moim E220 z silnikiem benzynowym M111.

Pozdrawiam
Nikolaj
Ja mogę się podzielić moimi doświadczeniami w poszukiwaniu idealnego oleju do mojego MB 2,5D20V, bo Ty Nikołaj piszesz o silnikach syntetycznych do benzyny. Tu potwierdzam, że najlepiej moja Coupe 2,3 benz z 1991r. chodziła na Totalu 5W40, mimo, że w ks serwisowej miałem adnotacje, aby lać 10W40 i taki lano do przebiegu 210 tys. km, kiedy kupiłem coupejkę. Natomiast to wątek o oleju do diesla i tu tak już nie jest. Szukając oleju do diesla trafiłem na super - hiper olej amerykański Amsoil 5W30 Heavy Duty itd. taki: http://www.zmienolej...l-0-946l-detail
Zalałem ten olej przed zimą z myślą, że starczy na 20 tys km (bądź co bądź TBN ma wysoki, temp. płynięcia niską, no i ta cena, byłem happy) Jednak gdy przyszły mrozy i auto stało na dworze, to przy odpaleniu silnik chodził jak stara sieczkarnia! Byłem rozczarowany tym olejem, ale nie mogę nikogo winić - piotrek ze Zmienolej sugerował mi Fuchsa 10W40 jako optymalnego do mercedesowskiego diesla, ale ja zasugerowany papierowymi właściwościami oleju - kupiłem Amsa. Kiedy zapytałem sprzedawcę oleju dlaczego takie wrażenia na zimno mam, powiedział, że silniki diesla MB są luźno spasowane, dlatego w starych dieslach odpada olej o obniżonej lepkości. Trzeba jednak oddać olejowi 5W30, że jak już się rozgrzał, to silnik na nim chodził równo, cicho i tak lekko się wkręcał na obroty. Takie to mam doświadczenia. Obecnie mam w silniku Lazerway 5W40 a na lato mam apetyt zalać olej 5W50 tylko nie wiem jakiej marki Valvo a może Fuchsa? Ma ktoś z kolegów jakieś doświadczenia?

#570 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2015 - 14:51

Właśnie wróciłem z 500 km trasy po Polsce, muszę przyznać kultura pracy silnika bardzo zyskała. Na 15W40 przy obrotach rzędu 3800 było dużo głośniej niż obecnie, dodatkowo jakby chętniej wkręcał się na obroty i lżej zapalał po nocy a wskazówka ciśnienia oleju jeszcze ochoczej skaczę w górę. Zobaczymy co dalej przyniesie wymiana na 10W40 - aktualnie sądzę, że same plusy.








Podobne tematy Zwiń