Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie przy ruszaniu, zmianie biegu



33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   poll


  • Postów: 55
  • Na forum od: 09 lis 2008
  • Miejscowość: ZAMOŚC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Warszawa 223 Ford Transit

Napisano 19 listopada 2008 - 13:42

Podczas energiczniejszej zmiany biegu na wyższy słyszę taki głuchy stuk dochodzący z tyłu.Sądzę że to z tylnego mostu że może jakieś luzy?? Jeśli jadę spokojnie to nie słychać tego?/
Co o tym sądzicie czyżby to coś poważniejszego???



#2 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 19 listopada 2008 - 14:50

poll, mówisz pewnie o momencie puszczania sprzęgła... gdy puścisz za szybko - energicznie - jest puknięcie. Zgadza się?

#3 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 listopada 2008 - 17:04

Może być most, a może też być (jedna lub więcej) wytłuczona poduszka ramy wózka...

#4 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 19 listopada 2008 - 18:06

Miałem identyczne objawy z tym że u mnie nie trzeba było bardzo szybko puścić sprzęgła żeby tak stuknęło. Po wymianie poduszek pod wózkiem stukanie zniknęło. Ja bym stawiał na to również u Ciebie

#5 Offline   figuraszko


  • Postów: 51
  • Na forum od: 03 sie 2008
  • Miejscowość: Albatros

Napisano 19 listopada 2008 - 19:20

Ja w takiej sytuacji wymieniłem silentblocki i wszystko ok. Koszt zależy jak kto woli. Można tylko taką" tuleje" kupić i nabić albo cały element. Nabicie będzie bardzo tanie. Ja kupiłem oryginały w całości to wyniosło ponad 500zł. Tylko żę to były 2 silentblocki + jeszcze jakies zabawki.
Podskocz do mechanika niech zdiagnozuje. Podobne tematy już są, wynika z nich że to mogą być różne przyczyny.

#6 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 03 lipca 2013 - 21:37

Odświeżę. Też szukam przyczyny stuknięcia z tyłu podczas ruszania albo zmianie biegu. Nagrałem film gdy byłem pod autem podczas gdy ktoś ruszał przód - tył.



Widać na filmie jak przednie poduszki tylnego wózka ruszają się jakby góra-dół. Tylne zaś nie.
Czy kwalifikują się do wymiany Dołączona grafikaDołączona grafika Bo przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów coś łupnie z tyłu. Górna poduszka mostu, łączniki wału bez luzów. Tylko te poduchy jak na filmie się ruszają Dołączona grafika

#7 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lipca 2013 - 08:46

Przednie poduszki wózka są już wywalone i latają jak dziadowski bicz.

#8 Offline   Radek83


  • Postów: 12
  • Na forum od: 22 paź 2014
  • Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2014 - 14:09

Witam.Mam mały problem z mostem w mojej 190 2.0d. Most jest z ABS mała główka przełożenie 3.23. Problem jest taki iż przy ruszeniu wrzucam pierwszy bieg słychać delikatne puknięcie,i tak samo z jedynki na wsteczny przy ruszeniu małe stuk.jedynka stuk z jedynki wsteczny-stuk.Zawołałem żonę żeby mi ruszała do przodu i do tyłu,ja w kanał,no i ten stuk dochodzi z mostu.Kupiłem drugi most,przełożyłem (oczywiście taki sam przełożenie 3.23 mała główka ABS) no i jest to samo.Pierwszy bieg ruszenie stuk,z pierwszego na wsteczny stuk,no i teraz przy zmianie z pierwszego na drugi bieg,czasami stuknięcie jest podwójne podczas jazdy .Czy są już takie wyświechtane mosty czy jestem przewrażliwiony,fakt stuknięcie jest słyszalne bardziej z wnętrza auta niż z zewnątrz. Sam nie wiem czy to tak musi być.Proszę o pomoc.pozdrawiam Radek

#9 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 27 października 2014 - 14:25

wysprzęglik elastyczny czy łącznik elsatyczny (różnie to nazywają) sprawdzałeś ?
jest jeden z przodu jeden z tyłu.

#10 Offline   Radek83


  • Postów: 12
  • Na forum od: 22 paź 2014
  • Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2014 - 15:23

chodzi Ci dokładniej już pisząc o tą gumę co łączy wał z mostem,no patrzyłem nic nie widać żeby była popękana czy zerwana,to ewidentnie raczej jest z mostu,bo nie możliwe żeby tak hałas przenosiło,ta przednia co łączy wał ze skrzynią też wygląda ok








Podobne tematy Zwiń