Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 napinacz rozrządu


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2009 - 09:29

Witam,głowica wyremontowana i założona ,silnik wyciągnięty z auta,ale problem pojawił sie po naciągnięciu łańcuszka, a mianiwicie do 2/3 wkręcenia napinacza i kręceniu kołem idzie wszystko swobodnie,ale po dokręceniu na do oporu lańcuszek b.mocno napięty i ciężko kołem przekręcić.Dodam że motor to 104 300 24v
Czy tak ma być. Napinacz jest stary, dociągam siłą 80N,może coś nie tak z zakładaniem napinacza?
Szukałem na forum i nic nie znalazłem,proszę o radę lub jakiś link.

Pozdrawiam.Dolo



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 17 lutego 2009 - 18:45

dolo napisał:

po dokręceniu na do oporu lańcuszek b.mocno napięty i ciężko kołem przekręcić. Czy tak ma być
Nie. Z tego co napisałeś to wygląda że raczej nie wiesz jak napinacz ustawić. Taki oto opis do Twojego problemu znalazłem (kolega pisał na innym forum):

Ukaniu napisał:

w silniku benzynowym po wykręceniu napinacza trzeba wyciągnąć (w stronę łańcucha) trzpień (tłok) który naciska na łyżwę.
Wkręca się najpierw samą obudowę napinacza a potem wkłada tłok. Wynika to z tego, że napinacz ma zapadkę nie pozwalającą na ponowne wsunięcie tłoka. Jeśli tego nie zrobimy dokręcając wewnętrzny docisk napinacza nie spowodujemy jego zamocowania a napniemy łańcuch - ze zdecydowanie za dużą siłą! wynikającą z ilości pary jaką mamy w rękach.
Ale nic konkretnie więcej niestety podpowiedzieć nie mogę - zwłaszcza że to M104 :)
Najlepiej zaopatrz się w książkę typu "Sam Naprawiam" (jest w FAQ) - tam będzie opis z rysunkami, do innego silnika, ale zawsze.

#3 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2009 - 19:33

dolo, można wiedzieć z czystej ciekawości ile Cie kosztowała robota głowicy??

#4 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2009 - 21:26

Wielkie dzięki,ten opis też czyztałem,ale gdzieś indziej było zaś opisane ,że napinacza sie nie rozbiera.Ale dostosuję sie do powyższego opisu.

Co do głowicy to wszystko zostało zrobione w zakresie rodziny,tak więc z b.dużą zniżką.

#5 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2009 - 21:32

dolo napisał:

z b.dużą znizką.

No co do grosza cenę podałeś :P , ale dobra nie wnikam skoro w rodzinie, zapytałem bo być może wiesz ile normalnie by to kosztowało po jakiś dobrych zniżkach, wiesz takie rzeczy czasem warto wiedzieć ;-)

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 lutego 2009 - 20:09

dolo napisał:

może coś nie tak z zakładaniem napinacza?

Zamontowałeś nową podkładkę? Cena w ASO 4 PLN

#7 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2009 - 20:37

Podkładki nie wymieniłem ,miałem myśl aby wymienić jak by rosiło. Tak wiem że trzeba ale do serwisu mam 50km i chciałem załatwić przy okazji i nnych spraw.Z tego co się zorentowałem po forach to są różne rodzje napinaczy,ale czy montaż jes taki sam to nie wiem.Cena zamiennika to 150zł.

#8 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 18 lutego 2009 - 20:49

mandaryn86, ja za robote głowicy(full) z częściami (a do 300-24V nie jest łatwo dostać) zapłaciłem 1960zł. Ale to troche jednak trwało bo gość jest jeden i ma jednego pomocnika ale za to w mercach pracuje całe życie

#9 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2009 - 22:00

Wojtas.bb, dzięx za info :poklon: mam nadzieję, że nie będę musiał dalej zgłębiać tego tematu w najbliższej przyszłości http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/myjzeby.gif

#10 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 19 lutego 2009 - 17:35

mandaryn86, prędzej czy później i tak wyskoczy uszczelka. Da się z tym jeździć ale zaraz wszystko jest zalane olejem http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/kwasny.GIF Taki urok M104








Podobne tematy Zwiń