1. Zakupiony Olej Ravenol Dextron DII (ATF 220) okolo 20zl i filtr tez za okolo 20zl MANN FILTER H85:
2. Tak wyglada zbiorniczek z płynem:
3.Odkrecamy korek na wierzchu zbiorniczka i podnosimy wieko:
4. Zbiorniczek ze starym plynem (w wiekszosci samochodow nie zmianiany od nowosci):
5.Wylewamy stary plyn ze zbiorniczka (ja uzylem do tego celu strzykawki):
6. Odkrecamy śrubę znajdujaca sie w samym srodku zbiorniczka:
7. Wyciagamy
8. Teraz wyciagamy stary filtr:
9. Porownanie starego filtra z nowym:
10. Po wyjeciu filtra usunac reszte oleju:
11. Zalewamy troche plynu do zbiorniczka w celu wyplukania ukladu. Wlaczamy silnik i kilkukrotnie krecimy kierownica do skrajnych polozen (do oporu). Pozniej wylewamy zmieszany plyn i znowu zalewamy troche nowego. Ta czynnosc powtarzamy kilkukrotnie (ja zrobilem 3 razy). 1litr starczyl mi na plukanie, zalanie i jeszcze mi troche zostalo.
12. Przy okazji wyczyscilem zbiorniczek od zewnatrz:
13. Wkladamy nowy filtr:
14. Wkrecamy ta srube spowrotem:
15. Zalewamy nowym plynem powyzej minimum a ponizej max:
16. Krecimy kierownica przy wlaczonym silniku do skrajnych polozen (do oporu) i dolewamy by znow byl odpowiedni poziom plynu:
17. Zakladamy wieko i zakrecamy korek:
18. WŁALA
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 14 lipca 2015 - 10:35