Skocz do zawartości




[w201/w124] Wymiana płynu w układzie wspomagania kierownicy



3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 lipca 2007 - 15:35

*
Popularny

Dość obszerna fotorelacja obszerny opis dla wszystkich osob ktore chca wykonac ten zabieg u siebie i nie bardzo wiedza jak sie do tego zabrac. ;) Mysle ze teraz nawet osoby z dwiema lewymi rekami sa w stanie to wykonac samemu :mrgreen: Kierownica po wymianie plynu chodzi z mniejszymi oporami. Operacja zajmuje chwile, a mysle ze warto ta chwilke poswiecic. :zeby:

1. Zakupiony Olej Ravenol Dextron DII (ATF 220) okolo 20zl i filtr tez za okolo 20zl MANN FILTER H85:

2. Tak wyglada zbiorniczek z płynem:

3.Odkrecamy korek na wierzchu zbiorniczka i podnosimy wieko:

4. Zbiorniczek ze starym plynem (w wiekszosci samochodow nie zmianiany od nowosci):

5.Wylewamy stary plyn ze zbiorniczka (ja uzylem do tego celu strzykawki):

6. Odkrecamy śrubę znajdujaca sie w samym srodku zbiorniczka:

7. Wyciagamy :star:

8. Teraz wyciagamy stary filtr:

9. Porownanie starego filtra z nowym:

10. Po wyjeciu filtra usunac reszte oleju:

11. Zalewamy troche plynu do zbiorniczka w celu wyplukania ukladu. Wlaczamy silnik i kilkukrotnie krecimy kierownica do skrajnych polozen (do oporu). Pozniej wylewamy zmieszany plyn i znowu zalewamy troche nowego. Ta czynnosc powtarzamy kilkukrotnie (ja zrobilem 3 razy). 1litr starczyl mi na plukanie, zalanie i jeszcze mi troche zostalo.

12. Przy okazji wyczyscilem zbiorniczek od zewnatrz:

13. Wkladamy nowy filtr:

14. Wkrecamy ta srube spowrotem:

15. Zalewamy nowym plynem powyzej minimum a ponizej max:

16. Krecimy kierownica przy wlaczonym silniku do skrajnych polozen (do oporu) i dolewamy by znow byl odpowiedni poziom plynu:

17. Zakladamy wieko i zakrecamy korek:

18. WŁALA :star:

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 14 lipca 2015 - 10:35




#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 lipca 2007 - 09:46

Małe uzupełnienie...

W celu zlania całego płynu z układu wspomagania (pompa, zbiorniczek, przekładnia kierownicza) można odkręcić powrotny przewód przekładni, pokazany na poniższym zdjęciu


Po odkreceniu stawiamy jakis zbiorniczek na olej na dnie silnika, przekładamy przewód na dól i wszystko ladnie zleci.

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2007 - 12:53

A ja dorzuce numery oryginalnych czesci:

filtr: :D A 000 466 21 04

olej: :D A 000 989 88 03

#4 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipca 2016 - 12:55

https://www.youtube....h?v=7t07aMgYed8
https://www.youtube....h?v=TLR_kdnsJ_0
https://www.youtube....h?v=9JJ5sAmOzpY

Dodam od siebie, że zastosowałem się do rady Kenta i wymieniłem w swoim W201 płyn wspomagania na syntetyk Febi 06161 i muszę przyznać, że jest poprawa. Kierownica lżej chodzi i zmniejszył się luz na przekładni.








Podobne tematy Zwiń