Postanowiłem założyć nowy temat, gdyż nie odszukałem w całym archiwum odpowiedzi na moje pytanie. Myślę, że informacje jakie tu zgromadzimy przydadzą się niejednemu użytkownikowi , tym bardziej, że coraz częściej spotykam się z "fabrycznym" doposażaniem aut. Temat poświęcam modułowi komfortu i wszelkim peryferiom jakie z nim współpracują.
Będę sukcesywnie dopisywał co i jak, a zacznę od sterowania elektrycznymi szybami.
Schemat znajduje się pod tym linkiem:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3509.pdf
Aby moduł zadziałał, oprócz podłączenia wiązki elektrycznych szyb i ich zasilania, potrzeba doprowadzić do modułu jeszcze jedną wiązkę - zasilanie modułu (kostka 4-pinowa druga od lewej strony, zaznaczona na czerwono)
Jaz się trochę wypogodzi (pada w tej chwili) "przedzwonię" przewody jakie wchodzą w kostkę
[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 19:27 ]
jak ktoś ma wiedzę na temat działania tego ustrojstwa niech pisze - zgromadzimy tu wszystko co potrzebne
9
[W124] Elektryczne szyby, moduł komfortu, instalacja
Rozpoczęty przez codec, paź 01 2009 18:27
146 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 października 2009 - 18:27
#2
Napisano 01 października 2009 - 22:58
Dobrze że założyłeś taki temat, ponieważ osobiście mam problem ze zrobieniem domykania szyb z pilota. Tzn komfort z alarmu podaje impuls dopiero jak zaryglują się zamki, a jakby podawał w tym samym momencie co zamykanie to pięknie by to działało. Czytałem na ten temat i praktycznie każdy alarm tak działa tzn zamknie zamki (rygle) i wtedy załancza opcję komfort (domykania)
W związku z tym mam pytanie, gdzie i jak się wpiąć w moduł aby w każdej chwili można było zamknąć (domknąć) szyby z pilota?
Np. jak w momencie zamykania samochodu z alarmu podam impuls masy na kabel (już nie pamiętam koloru, ale chyba niebieski lub zielony przy oryginalnym module komfortu) to szybki lecą w górę, ale wystarczy że spóźnię się o 1 sekundę i już klapa, można podawać impuls w nieskończoność i NIC.
Jak rozwiązać ten problem?
W związku z tym mam pytanie, gdzie i jak się wpiąć w moduł aby w każdej chwili można było zamknąć (domknąć) szyby z pilota?
Np. jak w momencie zamykania samochodu z alarmu podam impuls masy na kabel (już nie pamiętam koloru, ale chyba niebieski lub zielony przy oryginalnym module komfortu) to szybki lecą w górę, ale wystarczy że spóźnię się o 1 sekundę i już klapa, można podawać impuls w nieskończoność i NIC.
Jak rozwiązać ten problem?
#3
Napisano 02 października 2009 - 06:44
najprostszym rozwiązaniem jest dołożenie "wydłużacza impulsu" 1-3 sek, który nazywa się UNSTER. możesz go podłączyć praktycznie pod każdy alarm, nawet bez opcji komfort. sygnał, który leci na sterowanie pompką centralnego trafia do unstera i jest wydłużany do 30 sek
http://www.mastertrade.pl/sterownik-uni ... p-200.html
lub
sprawdź podłączenie funkcji komfort alarmu z modułem komfortu. za domykanie szyb w module odpowiedzialny jest kabelek niebiesko-żółty. doprowadź do niego impuls 17-20 sek. kabelki niebieski i zielony sterują pompką centralnego
http://www.mastertrade.pl/sterownik-uni ... p-200.html
lub
sprawdź podłączenie funkcji komfort alarmu z modułem komfortu. za domykanie szyb w module odpowiedzialny jest kabelek niebiesko-żółty. doprowadź do niego impuls 17-20 sek. kabelki niebieski i zielony sterują pompką centralnego
#4
Napisano 02 października 2009 - 12:37
Po ostatnich próbach troszkę się zraziłem do tego tematu, ale trzeba będzie powrócić bo jest to fajna sprawa.
Albo popczekam aż Ty zrobisz to u siebie I wtedy opiszesz co i jak
OK?
Pozdrawiam Jacek
Albo popczekam aż Ty zrobisz to u siebie I wtedy opiszesz co i jak
OK?
Pozdrawiam Jacek
#5
Napisano 02 października 2009 - 12:53
Cytat
Będę sukcesywnie dopisywał co i jak, a zacznę od sterowania elektrycznymi szybami.
Schemat znajduje się pod tym linkiem:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3509.pdf
Schemat znajduje się pod tym linkiem:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3509.pdf
#6
Napisano 02 października 2009 - 19:25
klikam na link i działa. ewentualnie w dziale FAQ jest taki wątek ze schematami
MAGNUM-DXi12 temat modułu i domykania z pilota przerabiałem już w białej , więc to co pisze jest sprawdzone w 200D miałem moduł komfortu tylko do szyber-dachu, ale właśnie przez doprowadzenie dłuższego impulsu do niebiesko-żółtego kabelka zaczął on się sam zamykać
MAGNUM-DXi12 temat modułu i domykania z pilota przerabiałem już w białej , więc to co pisze jest sprawdzone w 200D miałem moduł komfortu tylko do szyber-dachu, ale właśnie przez doprowadzenie dłuższego impulsu do niebiesko-żółtego kabelka zaczął on się sam zamykać
#7
Napisano 02 października 2009 - 20:12
codec napisał:
ale właśnie przez doprowadzenie dłuższego impulsu do niebiesko-żółtego kabelka zaczął
Nie wiem, może u mnie jest coś inaczej...?
Żeby wszystko było ładnie napisane to:
Chcę zrobić domykanie szyb, ale np bez konieczności zamykania samochodu. Np samochód stoi przed domem otwarty i zaczyna padać deszcz... Żeby nie wychodzić z domu to chcę domknąć szyby z pilota, ale bez konieczności zamykania samochodu.
Próbowałem dawać impuls masy na kabelek żółto/niebieski i nic. Ale jak zarygluję zamki i w tym samym momencie podam masę na ten kabel to szybki lecą w górę...
#8
Napisano 03 października 2009 - 07:07
może to będzie głupie pytanie, ale łatwiej zapytać niż rozbabrać pół samochodu
Gdzie ten moduł jest zlokalizowany ? U nie nie ma opcji domykania szyb ale nie wiem czy to dlatego że moduł nie działa czy dlatego że go nie ma.
Gdzie ten moduł jest zlokalizowany ? U nie nie ma opcji domykania szyb ale nie wiem czy to dlatego że moduł nie działa czy dlatego że go nie ma.
#9
Napisano 03 października 2009 - 08:55
bienias87, moduł komfortu znajduje się pod tylną kanapą po lewej stronie.
#10
Napisano 03 października 2009 - 10:09
no to ja go nie mam. U mnie pod kanapa od strony za pasażerem jest pompa centralnego, po drugiej stronie nic nie ma.
Bede musial sobie sam wykminic modul komfortu.
A powiedzcie mi jeszcze czy to normalne ze moge otwierac i zamykac szyby bez zaplonu przy otwartych drzwiach ?
Jak drzwi sa zamkniete to szyby nie rusze a jak otwieram to moge ruszyc szyby.
Bede musial sobie sam wykminic modul komfortu.
A powiedzcie mi jeszcze czy to normalne ze moge otwierac i zamykac szyby bez zaplonu przy otwartych drzwiach ?
Jak drzwi sa zamkniete to szyby nie rusze a jak otwieram to moge ruszyc szyby.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|