Czesc Panowie
Prosze o wyrozumialosc. Znalazlem podobne tematy, ale konkretow juz nie. Otoz w moim MB 300D jak sie dobrze nagrzeje, tak po 20 minutach, traci strasznie moc a wrecz gasnie przy zmianie biegow dochodzi do 3000 na 5 biegu i koniec. Jak stane i pare minut postoi to dziala normalnie po czym za chwile to samo...
Co to moze byc? Na co zwrocic uwage?
Jutro zmienie plyny i filtry...
Blagam - pomozcie niedoswiadczonemu uzytkownikowi, ktory spelnil marzenia o posiadaniu MB
0
[w124] Diesel - brak mocy po nagrzaniu
Rozpoczęty przez marooooo5, lis 25 2009 22:55
35 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 listopada 2009 - 22:55
#2
Napisano 26 listopada 2009 - 09:11
Glupio sie przyznac, ale nie wiem czy mam egr bo nie moglem znalezc. Jak to wyglada? Temperatura jest normalna czyli troszke ponad 80 stopni, poci sie troszke wtrysk ten pierwszy patrzac od przodu auta. A jesli chodzi o to czy na czworce moge ponad 3000 to tak, ale jak sytuacja nastapi to na kazdym biegu przestaje ciagnac potem znow ciagnie...
Dodam jeszcze ze zaczelo sie to jak bujnalem go troche na autostradzie to szedl jak przecinak do 130 na godzine i nawet kilometra wiecej...
Co to moze byc?
Dodam jeszcze ze zaczelo sie to jak bujnalem go troche na autostradzie to szedl jak przecinak do 130 na godzine i nawet kilometra wiecej...
Co to moze byc?
#3
Napisano 26 listopada 2009 - 17:41
Wlasnie nic nie kopci, nawet malego dymka... Jade i tak do 130 idzie jak przeciag i nagle slabnie i na 130 zostaje, wtedy pedal w podloge a on hamuje sie sam do 80 potem do 60.... Zredukuje to raz znow rwie do przodu innym razem gasnie przy redukcji...
Mam jeszcze pytanko. Co to za otworek bezposrednio za pedalem gazu? Kolego gdzie sie ten drugi filtr paliwka znajduje bo wymienilem ten pod maska przy pasie przednim...
Mam jeszcze pytanko. Co to za otworek bezposrednio za pedalem gazu? Kolego gdzie sie ten drugi filtr paliwka znajduje bo wymienilem ten pod maska przy pasie przednim...
#4
Napisano 03 grudnia 2009 - 11:36
zostala pompa,leci z niej...
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 11:36 ]
Panowie,bylem dzis u pompiarza i powiedzial ze leci z jakiegos krućca czy jakos tak-moze to byc przyczyna tych dolegliwosci???
[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 11:36 ]
Panowie,bylem dzis u pompiarza i powiedzial ze leci z jakiegos krućca czy jakos tak-moze to byc przyczyna tych dolegliwosci???
#5
Napisano 01 maja 2012 - 07:47
Podpinam się pod temat. W moim w124 300d turbo także odnotowałem spadek mocy po rozgrzaniu silnika. Objaw ten pojawia się kiedy auto jest dobrze rozgrzane. Dobrze rozgrzane mam na myśli po godzinnej jeździe... Odnotowałem to kiedy ostatnio byłem w trasie.skrzynia jest automatyczna. Samochód jest słaby na każdym biegu. Udało mi się wtedy rozpędzić go do 140km/h i koniec. Obroty wtedy trochę ponad 4000tyś obr. i nie miał siły dać z siebie więcej żeby zmienić bieg na 4-ty ( kick down wciśnięty) . Kiedy auto jest zimne wszystko jest ok. wystarczy nawet ,że odpocznie 15 min po takim przypadku i też wszystko wraca do normy. Temperatura płynu prawidłowa, silnik "normalnie ciągnie" do temperatury ponad 80 stopni C. Kiedy jeźdzę po mieście nie dłużej niż 45 minut problem nie występuje.Auto wyposażone w EGR, Brak jakichkolwiek wycieków z silnika. Auto idzie niebawem na wymianę wszystkich filtrów i oleju... Może ktoś doradzi co zasugerować mechanikowi, podpowiedzieć (choć mam nadzieje że sam zna się na tym na tyle by sobie poradzić-mechanik bardzo polecany )
#6
Napisano 02 maja 2012 - 17:59
Zrób zdjecie kolektora dolotowego nad pompą wtryskową i wężyków podciśnienia idących od kolektora do pompy. Jak zobacze co tam masz i czy zabezpieczenie przed przeciążeniem jest ciągle podłączone to może coś poradzimy
#7
Napisano 21 maja 2012 - 19:05
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
Witam, byłem na wyjeździe i stąd brak zaangażowania w sprawę problemu "braku mocy". Zrobiłem zdjęcia silnika o które prosiłeś, a nawet więcej. Przypomnę tylko ,że chodzi o brak mocy w moim w124 po dłuższej jeździe... Proszę o pomoc w diagnozie problemu... jutro auto idzie na wymianę oleju oraz filtrów- może będę mógł coś podpowiedzieć mechaniikowi, na co ewentualnie zwrócuić uwagę.
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
ImageShack� - Online Photo and Video Hosting
Witam, byłem na wyjeździe i stąd brak zaangażowania w sprawę problemu "braku mocy". Zrobiłem zdjęcia silnika o które prosiłeś, a nawet więcej. Przypomnę tylko ,że chodzi o brak mocy w moim w124 po dłuższej jeździe... Proszę o pomoc w diagnozie problemu... jutro auto idzie na wymianę oleju oraz filtrów- może będę mógł coś podpowiedzieć mechaniikowi, na co ewentualnie zwrócuić uwagę.
#8
Napisano 01 sierpnia 2012 - 17:13
Witam !!
Temat ucichł, tak więc postanowiłem go odgrzebac. Mianowicie, moj samochód ostatnio stracił trochę na mocy w granicach srednich obrotów, jakby miał mega turbodziure. Jest to OM603 turbo, zastanawia mnie czym moze byc to spowodowane. Zacząłem czytac regulatorze ALDA, w sumie nie wiem jak sprawdzic czy działa, nie znalalzem nic konkretnego w sieci, ani na forum, jedni piszą ze zwieksza dawkę drudzy, ze zmniejsza i bądz tu mądry. Moja ALDA jest bezposrednio połączona z kolektorem. Silnik jest na przepływomierzu, ale on chyba nie ma w tym silniku wielkiego znaczenia ?? Zastanawia mnie jeszcze zawor upustowy turbiny, może się zaciął. Od czego zacząc żeby nie narobic sobie zbyt dużo roboty ??
Z góry dzięki za pomoc...
Temat ucichł, tak więc postanowiłem go odgrzebac. Mianowicie, moj samochód ostatnio stracił trochę na mocy w granicach srednich obrotów, jakby miał mega turbodziure. Jest to OM603 turbo, zastanawia mnie czym moze byc to spowodowane. Zacząłem czytac regulatorze ALDA, w sumie nie wiem jak sprawdzic czy działa, nie znalalzem nic konkretnego w sieci, ani na forum, jedni piszą ze zwieksza dawkę drudzy, ze zmniejsza i bądz tu mądry. Moja ALDA jest bezposrednio połączona z kolektorem. Silnik jest na przepływomierzu, ale on chyba nie ma w tym silniku wielkiego znaczenia ?? Zastanawia mnie jeszcze zawor upustowy turbiny, może się zaciął. Od czego zacząc żeby nie narobic sobie zbyt dużo roboty ??
Z góry dzięki za pomoc...
#9
Napisano 01 sierpnia 2012 - 17:43
ALDA zwiększa dawkę paliwa wraz ze wzrostem doładowania, po to aby silnik miał co spalić bo samo powietrze mu nic nie da. Jak mas EGR spróbuj odpiąć przewód podciśnieniowy z niego i go zaślep zobacz co będzie grane.
#10
Napisano 01 sierpnia 2012 - 19:54
Już odpinałem nawet rurę łączącą EGR i kolektor wydechowy i nawet spaliny z niej nie polecialy, wepchnąłem śrubokret bo myslalem ze jest zapchana, ale chyba ktoś ją już wcześniej zaślepił, bo śrubokręt nie doszedł do kolektora, chyba jest zaspawany.
Użytkownik rzeski_stg edytował ten post 01 sierpnia 2012 - 20:02
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|