Jump to content




- - - - -

[w210] Z jakim silnikiem kupić?


16 replies to this topic

#11 Offline   Lufa


  • posts 36
  • Joined 15 Nov 2009
  • Miejscowość: Gietrzwałd
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 December 2009 - 23:10

Dzięki za pomoc :mrgreen: ah no tylko chciałbym żeby motor był oszczędny, ale wiadomo że kupno mało palącego silnika acz awaryjnego po dłuższej eksploatacji pochłonie więcej pieniędzy niż ten, który spala 1/2 litry więcej. Dużo kilometrów nie robię, ale czasem zdarzy się wypad do niemiec, wycieczka nad morze czy w jakikolwiek zakątek Polski ;-) no i autko ma służyć jak najdłużej! Dbam o samochody, pilnuje i robie wszystko na bierząco i porządnie i odpowiednich częściach! Biednych ludzi nie stać na to żeby oszczędzać ;-) dziwi mnie porównywalnośc cen do 124... ale jako starsze auto dla satysfakcji wolalbym 190/220 CE. ale póki co chiałbym kupić nowszą limuzyne z gwiazdą więc w210 (W202 nie podoba mi się wnętrze :-|) jest najlepszą opcją tak myśle ;-) a kwota jaką chciałbym przeznaczyć to myśle że do 20 tysięcy ;-) jeśli ktoś mogłby podać realne spalanie tego modelu byłbym bardzo wdzięczny! gdybym dysponował większą gotówka zastanowiłbym się nad 2.7/3.2Cdi :roll: to jeśli 2.2 odpada ze względu na pompe... to jeśli chodzi o ekonomie i nie awaryjnośc.. zostaje 300D 300TD 290TD ? dlaczeogo taka duża różnica mocy pomiędzy 290 a 300 TD? inna sprężarka? ilośc zaworów? a spalanie?



#12 Offline   Biały


  • posts 4,966
  • Joined 09 Mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Posted 09 December 2009 - 23:17

290d turbo to jest konstrukcja oparta na silniku om602 ktore wystepowaly w 124 przed 93 rokiem - 250D (lub jako 250D turbo do konca produkcji). 300D i turbo to są już nowsze konstrukcje (om606) z 2 wałkami rozrządu i 4 zaworami na cylinder(6 cylindrów). zawsze zostaje jeszcze 250D turbo (om605) - również 2 wałki rozrządu i 4 zawory na cylinder ale 5 cylindrów. 300D turbo jest dostępne tylko w automacie

#13 Offline   ksenio


  • posts 2,761
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Posted 10 December 2009 - 11:11

Lufa napisał:

a spalanie?
Zuzycie w miescie (wg danych z FAQ):

250D - 9,2 l (manual)
250TD - 10,6 l (manual)
290TD - 7,3 l (manual)
300D - 10,0 l (manual)
300TD - 10,9 l (automat)

#14 Offline   karol 129


  • posts 28
  • Joined 07 Oct 2009
  • Miejscowość: Radom

Posted 11 December 2009 - 10:51

Jeżeli chodzi o relacje osiągów do spalania to 2.9 jest bezkonkurencyjny.

Pali mniej niż 2.2, chodzi niewiele gorzej niż 3.0 Turbo DIESEL.

Ja byłem z mojego W210 2.9 bardzo zadowolony, praktycznie bezawaryjny bo w mój sprinter przejechał już 1.100.000 km z tym silnikiem i dalej jest mocny jak tur.

#15 Offline   Jordi


  • posts 33
  • Joined 04 May 2009
  • Miejscowość: Wrocek

Posted 20 December 2009 - 14:49

Polecam 2.0 Kompressor 186km.

Sam takiego posiadam i sobie chwale ;)

#16 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 20 December 2009 - 17:42

Cytat

Sam takiego posiadam i sobie chwale

Z LPG?

#17 Offline   romek


  • posts 539
  • Joined 31 Aug 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Posted 21 December 2009 - 14:17

zostaje 300D 300TD 290TD ? dlaczeogo taka duża różnica mocy pomiędzy 290 a 300 TD? inna sprężarka? ilośc zaworów? a spalanie?

Polecam 300 td. Bardzo dobry motor na osprzęcie Bosch'a. Części z anglików mozna kupić za niewielkie pieniądze.








Podobne tematy Zwiń