Witam serdecznie
Niedawno wszedłem w posiadanie w/w samochodziku. Miał problemy z gaśnięciem dowiedziałem się, ze jest po wystrzale. Po wizycie u kilku magików zrozumiałem, że sprawą musze zająć się sam. Wymieniłem przepływomierz (było złamane i klejone ramie klapy spiętrzającej) i rurki a następnie wyregulowałem go w BOSCH Service. W pierwszej chwili myślałem, że jest wszystko OK - na benzynie był co prawda trochę słaby ale na gazie dobra moc a i spalanie przyzwoite - no i nie gasł. Niestety w trasie wyszło co innego. Przy prędkościach >110km/h, po wysprzegleniu obroty szybko (2-3s) spadają do zera. Ze zmiana biegów można się wyrobić, za to hamowanie np. przed światłami z wyższej prędkości to prawie pewne zgaśnięcie. Kombinuję z przegazówką, nie wysprzeglam dokąd prędkość nie spadnie poniżej 30 km/h itp. Co z tym zrobić?
Na benzynie tego efektu nie ma wcale. Moja instalacja LPG jest dość prymitywna - firmy BRC. Rurę dolotową od filtra powietrza mam zdjętą ze spiętrzacza przed chłodnicą (założenie nic nie zmienia).
Proszę o radę i Pozdrawiam serdecznie.
RM
0
34 replies to this topic
#1
Posted 12 November 2007 - 12:16
#2 Gość__
Posted 12 November 2007 - 14:17
Zagnij tą rurę w stronę kabiny.
#3
Posted 12 November 2007 - 19:28
Jak pisze darul, rurę doprowadzającą powietrze do filtra musisz skierować w taki sposób, by zlikwidować zjawisko wtłaczania powietrza. Przy wysprzeglaniu przy większej prędkości zachwiana zostaje proporcja lpg/powietrze, bo wtłaczane powietrze rozrzedza mieszankę gazowo-powietrzną i silnik gaśnie.
#4
Posted 13 November 2007 - 14:01
No niestety, wyginanie rury dolotowej do filtra nie pomaga. Wcześniej chowałem ją w zagłębienie za lewym reflektorem - teraz wywinąłem w kierunku kabiny - żadnych zmian. Założyłem na wylot coś w rodzaju plastikowego pojemnika z dziurami - dalej bez zmian. Jak jadę szybko i wysprzęglam, samochód gaśnie.
Może odpowiedź jest w klapie spiętrzającej która jest wykonana z 2 warstw (guma +metal z otworami) - to taki patent zabezpieczający przed skutkami wystrzału. Przy gwałtownym wzroście ciśnienia w przepływomierzu produkty spalania wydostają sie przez dziury w klapie. Ciśnienie unosi gumową osłonę i eksplozja oszczędza przepływomierz a produkty spalania uchodzą do filtra powietrza. W drugą stronę klapa się samouszczelnia. Tyle teoria.
Mnie samochód nie wystrzelił.
Może odpowiedź jest w klapie spiętrzającej która jest wykonana z 2 warstw (guma +metal z otworami) - to taki patent zabezpieczający przed skutkami wystrzału. Przy gwałtownym wzroście ciśnienia w przepływomierzu produkty spalania wydostają sie przez dziury w klapie. Ciśnienie unosi gumową osłonę i eksplozja oszczędza przepływomierz a produkty spalania uchodzą do filtra powietrza. W drugą stronę klapa się samouszczelnia. Tyle teoria.
Mnie samochód nie wystrzelił.
#5
Posted 21 February 2008 - 18:53
witam wydaje mi się że może być też że brakuje mu gazu w parowniku sprawdź czy nie przypchała się rurka od zbiornika , naogół zakładają fi 6mm a powinno sie zakładać fi 8 mm żeby nie spadało ciśnienie dobrze jest pomiędzy zaworem odcinającym a parownikiem ukręcić taki jakby zasobnik z rurki o srednicy 8mm ona magazynuje trochę gazu więcej nic innego mi nie przychodzi do głowy
#6
Posted 21 February 2008 - 21:20
Dziękuje za rade. Mój problem postawiłem na forum już jakiś czas temu. Od tego czasu w desperacji wymieniłem parownik, klapę przepływomierza i przewód gazowy na zalecanym odcinku.... - i problem znikł. Co konkretnie go rozwiązało - nie wiem. Z ciekawostek okazało się że nowy parownik sprawuje się o niebo lepiej gdy jest odchylony od pionu o jakieś 30° (w stronę przeciwną do zaworu), wiem, że to nieprawidłowo ale spalanie i wolne obroty są teraz OK.
#7
Posted 25 February 2008 - 10:35
Witam
Przyczyną więc najprawdopodobniej była stara i sztywna membrana II stopnia w reduktorze, jej bezwładność prawdopodobnie zamykała dopływ gazu do kolektora i silnik gasła
Przyczyną więc najprawdopodobniej była stara i sztywna membrana II stopnia w reduktorze, jej bezwładność prawdopodobnie zamykała dopływ gazu do kolektora i silnik gasła
#8
Posted 02 April 2008 - 09:24
Witam.Mam to te same objawy gaśnięcia ,parownik i filterek wymieniłem gaśnie dalej,dziś klapa przepływomierza no i ten przewód gazowy.
#9
Posted 12 April 2014 - 16:43
Mam to samo, reduktor zregenerowany tydz temu, i przy szybkiej jeździe gaśnie ale co najciekawsze to że jak przy hamowaniu z np 100km/h redukuje też biegi, to kiedy jadę 30 czy 20km/h na 3biegu i mam z 1000 obrotów i jak wcisne sprzęgło to zgaśnie a jak jeżdzę po mieście i hamuję z takich prękości to nic sie nie dzieje.? Strach na trasę wyjeżdżać bo auto jest niebezpieczne.
#10
Posted 13 April 2014 - 03:24
Nicu - sprawdź jeszcze ten wyłącznik dodatkowy od pedału gazu - odłącz wtyczkę i zobacz czy się nie poprawi - to powinno być tylko domykanie zaworu wolnych obrotów i blokowanie eha przy wyższych obrotach albo tylko przymykanie zaworu wolnych przy mniejszych obrotach i nie ma wpływu na nic innego. Pozycja zamknięta przepustnicy idzie kabelkiem tylko do ezl. A do cis-e idzie tylko max otwarta albo microswitch.
Jeżeli go odłączysz auto powinno przestać nurkować przy puszczeniu gazu przez co parownik będzie cały czas miał pobór i moze nie będzie się blokował.
Jeżeli przez przypadek takie rozwiązanie pomoże to będę sugerował poszukanie cis-e od wersji bez sondy albo z rynku wschodniego.
Jeżeli go odłączysz auto powinno przestać nurkować przy puszczeniu gazu przez co parownik będzie cały czas miał pobór i moze nie będzie się blokował.
Jeżeli przez przypadek takie rozwiązanie pomoże to będę sugerował poszukanie cis-e od wersji bez sondy albo z rynku wschodniego.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
||
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|