Jump to content




- - - - -

[w201/w124] M102 duże spalanie LPG



75 replies to this topic

#61 Offline   HARAS


  • posts 46
  • Joined 20 Mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Posted 01 May 2015 - 11:28

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 30 April 2015 - 07:22 napisał

jak srebrny przekaźnik ma zimne luty to zpd nie działa.

Te zimne luty? jak to wygląda o co chodzi, jak to rozpoznać bo jeśli biega o elektronikę to ja noga totalna jestem :( no i ten "register" ? czy to nie chodzi o sterowaniem dawką gazu? :hmm:



#62 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 01 May 2015 - 11:53

Te "zimne luty" to pęknięcia wokół lutów. Gołym okiem często niewidoczne, można obejrzeć pod lupą albo jak mówiłem- przelutować profilaktycznie, to będzie kosztowało grosze u dowolnej osoby która potrafi lutować.

Skoro ZPD nie klika to jasne że ssania brak. Żeby sprawdzić sobie jego samego najprostsza metodą jaką znam- wystarczy bateria płaska 9V. przykładasz piny ZPD do biegunów i zawór powinien zadziałać.

Jesteś pewien absolutnie, że nad lewym reflektorem nie ma tej białej, podłużnej nalepki?? Bo żeby się to odkleiło albo ktoś wyrzucił to sobie nie wyobrażam ;) Jaki masz ostatecznie numer sterownika? Jeśli masz sondę lambda i auto z 89, to w ciemno bym strzelił 0 280 800 346. Dla jasności- niepracowanie zaworu może powodować właśnie zły sterownik.

Edited by Sawyer, 01 May 2015 - 11:54.


#63 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 01 May 2015 - 12:10

Wyświetl postUżytkownik HARAS dnia 01 May 2015 - 11:28 napisał



Te zimne luty? jak to wygląda o co chodzi, jak to rozpoznać bo jeśli biega o elektronikę to ja noga totalna jestem

Mniej więcej tak: http://upload.wikime...lder_joint2.jpg

Edited by Szarik, 01 May 2015 - 12:10.


#64 Offline   HARAS


  • posts 46
  • Joined 20 Mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Posted 01 May 2015 - 14:34

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 01 May 2015 - 11:53 napisał

Jaki masz ostatecznie numer sterownika?

Tak mesiek z 89 z sondą lambda, a o jaki sterownik chodzi? naklejki nie ma przeglądałem cały pas przedni nad lampami i nie ma :( a tą bateryjkę 9v to obojętnie jak mam podpiąć mama na myśli bieguny i to tykanie tego zaworu to jest raz czy kilka razy?

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 01 May 2015 - 12:10 napisał


Mniej więcej tak: http://upload.wikime...lder_joint2.jpg

Aaaaa :mrgreen: Teraz już wiem jak to wygląda sprawdzę przy naj bliższej okazji :piwo:


#65 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 01 May 2015 - 15:39

Wyświetl postUżytkownik HARAS dnia 01 May 2015 - 14:34 napisał

Aaaaa :mrgreen: Teraz już wiem jak to wygląda sprawdzę przy naj bliższej okazji :piwo:

Tylko sprawdź dokładnie lupą, bo może nie być widać. Najlepiej jest przejechać lutownicą wszystkie luty i dołożyć troszkę cyny. Tak jest najpewniej. :)

#66 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 01 May 2015 - 16:34

Chodzi o sterownik KE- czarne pudełko za akumulatorem z podłużną wtyczką z góry. Nie ma znaczenia którą stroną baterii przyłożysz, zawór raz kliknie. Te luty sobie pooglądaj i zrób jak Ci z kolegą radzimy- przelutuj profilaktycznie dla świętej pewności.

#67 Offline   JuR


  • posts 896
  • Joined 01 Nov 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Posted 01 May 2015 - 16:37

Wyświetl postUżytkownik HARAS dnia 01 May 2015 - 11:28 napisał

no i ten "register" ? czy to nie chodzi o sterowaniem dawką gazu? :hmm:
Śruba regulacyjna na przewodzie gazowym reduktor-mikser.
Na zimne luty Panowie już odpowiedzieli :P
Jak wpiszesz w szukajce na forum srebrny przekaźnik, to tematów chyba milion, są fotorelacje jak to zrobić no i na youtubie też się coś znajdzie. Wystarczy mała praktyka w lutowaniu, aby tego dokonać. Cudów niema :)

#68 Offline   HARAS


  • posts 46
  • Joined 20 Mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Posted 04 May 2015 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 01 May 2015 - 16:34 napisał

Chodzi o sterownik KE- czarne pudełko za akumulatorem z podłużną wtyczką z góry. Nie ma znaczenia którą stroną baterii przyłożysz, zawór raz kliknie. Te luty sobie pooglądaj i zrób jak Ci z kolegą radzimy- przelutuj profilaktycznie dla świętej pewności.

Zimne luty wyeliminowane profilaktycznie, wymieniony w przekazniku opornik a fura dalej kuleje, sprawdziłem jeszcze ten bzdet z rolką taki stycznik przy przepustnicy bo z tego co sie doczytałem jest to odpowiedzialne za wolne obroty tez jest ok. Już zaczynam cierpliwość tracić pomysłów brak :/ tego ZPD po przekręceniu stacyjki nie słychać tego tykania przynajmniej ja nie słyszę, może za cicho tyka nie wiem, przy wyciąganiu tego przekaznika zauważyłem że w wtyczce jest jeszcze oprócz tych grubych kabli co idą do tych grubych bolców, jeszcze dwa kabelki cienkie z czego jeden z nich ( czerwony z paskiem ) jest urwany lub odcięty ale to nie moja zasługa tylko poprzedników może to jest powód nie tykania tego zaworu powietrza, nie wiem do czego on jest ten kabelek nie chciałem go podpinać bo bałem się że mogę coś spalić, zepsuć bo skoro go ktoś nazwijmy to usuną tym bardziej że nie wiem do czego on jest?

Edited by HARAS, 04 May 2015 - 18:05.


#69 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 05 May 2015 - 11:21

To tykanie jest dobrze słyszalne nawet jeśli nie wysiądziesz z samochodu. Sprawdziłeś czy zawór w ogóle działa? (bateria) Nie pamiętam żeby z wtyczki do ZPD wychodziły jakieś kable... Jeśli zawórk kliknie od baterii- znaczy prawdopodobnie sterownik jest uwalony albo niewłaściwy i nie steruje pracą zaworu.

#70 Offline   HARAS


  • posts 46
  • Joined 20 Mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Posted 07 May 2015 - 22:53

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 28 April 2015 - 07:38 napisał

Mikser siedzi bezpośrednio na przepływce ? Jak Ci się chce, to wrzuc fote miksera,

Zapodaje fotke miksera a raczej koromysła niżej teraz wiem czego mi PB kuleje jak powietrza dostaje jak na lekarstwo

Dołączona grafika

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń