Jump to content




- - - - -

[w201] Dziwne zachowanie przy zatrzymywaniu z dużej prędkośc


25 replies to this topic

#1 Offline   heidenauer


  • posts 190
  • Joined 05 Oct 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Posted 05 December 2007 - 14:14

Witam!

Trfił do mnie kolejny mercedes z małą wadą.
Problem jest taki:
Jadąc szybko po mocnym wciśnięciu hamulca autem zaczyna tak nieznacznie szarpać i wydawać dźwięk buczenia. Jak jadę wolniej ten objaw jest, ale ciężko zauważalny. Jak auto toczy sie bardzo powoli i minimalnie wcisnę hamulec to w pewnym miejscu obrotu koła hamuje mocniej.
Tarcze i klocki są nowe(mają około miesiąca).
Zdjąłem koło z przodu i przystawiłem śróbokręt do tarczy. Trzymając go w minimalnej odległości i kręcąc tarczą zauważyłem, że w jednym miejscu tarcza ociera o srubokręt.

Najwyraźniej piasta "się skończyła", tylko że mam dylemat.
Co najlepiej wymienić? Całą piastę, czy samo łożysko, czy może w ogole coś innego.


P.S.
Proszę o fachowe porady na temat. Nie w stylu "miałem coś podobnego i wymieniłem tarcze" bo te są nowe, lub " lepiej jedź do mechanika". Chciałbym zrobić to samemu, tylko nie chce po prostu dobrego znajomego pakować w niepotrzebne koszty-stąd moje pytanie.



#2 Offline   romek


  • posts 539
  • Joined 31 Aug 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Posted 05 December 2007 - 14:48

czy przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca?

#3 Offline   heidenauer


  • posts 190
  • Joined 05 Oct 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Posted 05 December 2007 - 15:01

Cytat

czy przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca?

Nie pulsuje. Auto bez ABS.

#4 Offline   romek


  • posts 539
  • Joined 31 Aug 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Posted 05 December 2007 - 16:29

Nie myślałem o ostrym hamowaniu, przy którym zaczyna działać ABS. Miałem na myśli ostre hamowanie bez blokowania kół. W tym przypadku gdy tarcza jest zwichrowana lub ma różną grubość na obwodzie uderzenia tarczy powodują cofanie tłoczka i automatycznie czuć to na pedale hamulca.

heidenauer napisał:

Jak auto toczy sie bardzo powoli i minimalnie wcisnę hamulec to w pewnym miejscu obrotu koła hamuje mocniej.
Z tego wynika, że tarcza jest grubsza w jednym miejscu lub jest bardziej porowata co powoduje powstanie większej siły hamowania.

heidenauer napisał:

Najwyraźniej piasta "się skończyła", tylko że mam dylemat.
Są trzy objawy uszkodzenia piasty przedniej:
1. Odpadło od samochodu koło z piastą
2. Luz na łożysku, którego nie można skasować śrubą regulacyjną
3. Piasta huczy w czasie jazdy.
Objaw który opisałeś nie świadczy o uszkodzeniu piasty

#5 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 05 December 2007 - 16:41

co najwyżej trzeba by macawką zegarową zmierzyć jakie ma bicie bezpośrednio na piaście. Watpię by się skrzywiła o ile nie połamano na tym kole alufelgi :-)
Ja mam hopla na punkcie wibracji przy hamowaniu i bywało tak że wymieniałem tarcze 3x zanim trafiłem na proste. Teraz mam z przodu z ASO :)
Ważne jest doczyszczenie powierzchni piastki wpsółpracujacej z taraczą bo odrobina brudu i rdzy i zawsze będzie krzywo.

#6 Offline   Borat


  • posts 2,907
  • Joined 06 Jan 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 December 2007 - 17:55

heidenauer ok masz nowe tarcze... napisz jeszcze jakiej firmy i ile kosztowaly. Przy wymianie oczywiscie wyczysciles powierzchnie styku przed zalozeniem tarczy....
Jak byś miał piaste walnięta to czuł byś cały czas wibracje na kierownicy, a nie tylko podczas hamowania.

#7 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 05 December 2007 - 18:18

Borat napisał:

heidenauer ok masz nowe tarcze... napisz jeszcze jakiej firmy i ile kosztowaly. Przy wymianie oczywiscie wyczysciles powierzchnie styku przed zalozeniem tarczy....

Ciężko tak na odległość, ale na pewno sprawdziłbym łożyska (luz osiowy itd), trzeba by też piastę obadać oraz zwrotnicę. Chodzi mi po głowie również mocowanie samego zacisku, może czasem sworznie lub tuleje prowadzące są wyrobione.
Dźwięki buczenia kojarzą mi się tez z walniętymi łożyskami lub złą współpracą między tarczą a klockiem. Łożyska przy hamowaniu dostają bardziej po d...pie i być może się odzywają.Napisz jakiej firmy elementy zamontowałeś.

#8 Offline   krasuss


  • posts 27
  • Joined 11 Nov 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg

Posted 05 December 2007 - 19:58

Popieram Mistrza Roba. Chociaż sprawdziłbym samą piastę, używając czujnika zamiast śrubokręta. Sprawdziłbym bicie osiowe i promieniowe. Taki pomiar daje pewność, że łozyska i piasta jest dobra, albo do bani. Dalej wiadomo - pomiar z założoną tarczą.


MOD: cytowanie :sciana:

#9 Offline   heidenauer


  • posts 190
  • Joined 05 Oct 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Posted 05 December 2007 - 20:44

Klocki i tarcze były wymieniane na całkowicie nowe. Nie jakieś badzieiwie tylko klocki textara a tarcze ate.

Borat jak pojechałem wozem na autostrade to przy prędkości ok 120 czuć wibracje potem znikają i ponownie pojawiają sie przy ok 150. Częstotliwość wibracji jest taka, że nie są odczuwalne w pewnym zakresie prędkości.
Po zdjęciu tarczy sprawdziłem czy kręcie się równo. Niestety nie jest.

Co myślicie? Same łożyska czy całą zwrotnicę używaną kupić? Mam na oku sprawdzoną, która na pewno nie ma bicia za 30zł za sztukę.

#10 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 05 December 2007 - 22:18

heidenauer napisał:


Co myślicie? Same łożyska czy całą zwrotnicę używaną kupić? Mam na oku sprawdzoną, która na pewno nie ma bicia za 30zł za sztukę.

Może cały zawias wymień na nowy/używany ;-)
Nie kombinuj. Najpierw sprawdź dokładnie o czym pisaliśmy, a później będziemy debatować.








Podobne tematy Zwiń