Mój samochód to: Mercedes 124 300D z automatyczną skrzynią biegów. Są problemy z wrzuceniem czwartego biegu, samochód ma wysokie obroty i jedzie na trzecim biegu. Co może być tego przyczyną?
Zmieniono tytuł
0
[w124] ASB - problem z 4 biegiem
Started by nba24, Dec 27 2007 14:22
7 replies to this topic
#1
Posted 27 December 2007 - 14:22
#2 Gość__
Posted 27 December 2007 - 14:55
nba24 napisał:
Co może być tego przyczyną?
To co zwykle. Olej i filtr w skrzyni który nie spełnia już swojej funkcji.
#3
Posted 27 December 2007 - 22:37
darul napisał:
To co zwykle. Olej i filtr w skrzyni który nie spełnia już swojej funkcji.
Od tego należy zacząć, ale podejrzewam że nie to będzie główną przyczyną. Nie wrzuca w ogóle? Nawet jak się rozgrzeje i dociągniesz na III do oporu? A linką kolega nie kręcił?
#4
Posted 28 December 2007 - 18:19
Czasami wszystko jest w porządku, ale czasami gdy nawet dociągnę maksymalnie na III, to IV i tak nie wchodzi. A co do linki, to nie wiem o którą linkę chodzi? Czasami reguluję linką wolnych obrotów.
#5 Gość__
Posted 28 December 2007 - 19:07
nba24 napisał:
Czasami wszystko jest w porządku...
A co z tym olejem?
#6
Posted 29 December 2007 - 10:33
Nie wiem może tu akurat to jest bez znaczenia ale w moim Mondeo z ASB miałem dokładnie taki sam problem i winny był termostat, gdy nie dogrzał sie do minimum 60C to nie włączył ostatniego biegu, a problem pojawił sie z chłodami.
#7
Posted 29 December 2007 - 10:40
nba24 napisał:
A co do linki, to nie wiem o którą linkę chodzi? Czasami reguluję linką wolnych obrotów.
Masz na górze silnika, nad pokrywą zaworów linkę która idzie do skrzyni. Masz też regulację. Skracając lub wydłużając linkę zmieniasz charakterystykę pracy ASB. Jeżeli linka jest zbyt napięta to wtedy biegi zmienia późno - przy wysokich obrotach.
W tym MB termostat nie ma wpływu na pracę skrzyni. Co prawda im wyższa temp silniki a co z tym się wiąże skrzyni (ciepły płyn ATF) skrzynka pracuje płynniej.
#8
Posted 25 March 2008 - 23:15
Witam, mam podobny problem. A więc: mam 190 2.0D z automatem, kupiłem jakieś 3 tygodnie temu i okazało się że gdy dłużej postoi i całkiem wystygnie to nie ma 4 biegu, dlatego gdy jest zimny to jeżdżę z lewarkiem w pozycji 3, gdy wrzucę na D to tak jakby dawał 4 do obroty spadną, ale gdy dodam gazu to tylko obroty się zwiększą. Gdy już się zagrzeje to jest ok. I jeszcze jedno, szarpie przy zmianie między 1-2-3, czytałem o tym trochę na forum i coś mi się wydaje że czeka mnie kilka regulacji... Olej i filtr wymieniłem. Trochę mnie to przeraża...
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
||
W 124 2.5d podciśnienie do modulatora ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sebaIRF1 |
|
||
[W201] Lewarek ASB a stacyjka i pedał hamulca. Zależności. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W124] Twarda zmiana biegów ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jakubbi |
|
||
W124 300 CE ASB 722.358 zmienia biegi przy 5 tyś obrotach. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Stuwka |
|