Skocz do zawartości




- - - - -

W124 300 CE ASB 722.358 zmienia biegi przy 5 tyś obrotach.


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Stuwka


  • Postów: 36
  • Na forum od: 04 kwi 2017
  • Miejscowość: Kęty
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Stuwka_101@wp.pl
  • Trzeci Mercedes:Stuwka_101@wp.pl

Napisano 08 lutego 2020 - 17:47

Witam Panowie. Walczę z ASB w moim MB. Przy 70 km na godzinę po wciśnięciu kick down ASB redukuje tylko o jeden i ciągnie tylko do 5 tyś obrotów. Jeżeli wypnę kabelek od kick dał nie redukuje w ogóle. Jeżeli jadę 50 km na godzinę to zmieni o dwa biegi ale jest to mocno odczuwalne ponieważ rzuca jeden bieg czyli na 3 a po chwili na 2.

Historia mojej skrzyni jest trochę skomplikowana ponieważ była remontowana cała i po remoncie nigdy nie chodziła jak miała chodzić. Pierwsza rzecz ruszała z pierwszego biegu więc postanowiłem wymieć sterownik na inny a dokładnie z modelu 722.401. po wymianie okazało się że też rusza z pierwszego biegu. Ale w sumie zostało to opanowane. Znalazłem instrukcje to trzeba zrobić żeby ruszał z dwójki. Druga sprawa była taka że twardo zmieniała biegi. Więc diagnoza padła na modulator. Po wyciągnięciu modulatora okazało się że jest pęknięty. Postanowiłem podmienić modulator od innej skrzyni 722.401. Mój był czarny z w tamtej zielony. Ale po wymianie okazało się że skrzynia zaczeka lepiej pracować ale to nie było to. Więc postanowiłem kupić nowy w ASO modulator oczywiście jest koloru czarnego. Nie zrobiłem jeszcze regulacji ciśnienia ale mam zamiar na dniach to zrobić. Po jeździe próbnej skrzynia chodzi lepiej ale i tak czeka mnie regulacja. Ale cały czas mam problem z KICK DOWN. Redukuje tylko o jeden bieg.

Czy ktoś ma informacje czy sterowniki skrzyni biegów są takie same? Podać jakieś numery cześci ? I gdzie szukać przyczyny czemu nie redukuje od dwa begi? Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.



#2 Offline   Stuwka


  • Postów: 36
  • Na forum od: 04 kwi 2017
  • Miejscowość: Kęty
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Stuwka_101@wp.pl
  • Trzeci Mercedes:Stuwka_101@wp.pl

Napisano 21 stycznia 2021 - 20:29

Skrzynia została naprawiona.

#3 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2021 - 22:53

Tak po czasie, ale trochę podpowiem
Sterowniki (pewnie chodzi o płytę sterująca w skrzyni) różnią się od siebie. Na pierwszy rzut oka wydają się być takie same, ale w zależności od silnika mają zamontowane inne sprężynki (chodzi o tłoczki B1,B2, K1, K2)
Zastanawiam się też, dlaczego masz sterownik ze skrzyni 722.4. To jest skrzynia przewidziana do mniejszych silników, i do diesli.
Co do ruszania z pierwszego biegu, napiałeś że temat opanowany, ja znam metodę na zamianę miejscami zaworka i sprężyny w płycie sterującej.
Jeśli chodzi o zmianę przy 5 tyś obrotów, to obstawiam, że linka była źle wyregulowana?

W zeszłym roku sam remontowałem swoją skrzynię, ale ja mam 722.510, czyli 5 biegowa, ale jeszcze bez elektroniki. Ale twojego tematu nie widziałem wcześniej ;)

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 21 stycznia 2021 - 23:00


#4 Offline   Stuwka


  • Postów: 36
  • Na forum od: 04 kwi 2017
  • Miejscowość: Kęty
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Stuwka_101@wp.pl
  • Trzeci Mercedes:Stuwka_101@wp.pl

Napisano 01 lutego 2021 - 20:57

Linka od gazu była za długa i dlatego nie otwierała do końca przepustnicy. A jeżeli nie otworzy do końca przepustnicy to czujnik nie robi przejścia na pinie 1 3. Po wymianie linki gazu oczywiście oryginalną koszt całe 178 skrzynia chodzi jak marzenie. Wszystko działa. Ba nawet przełącznik e s się naprawił. Jak 8 lat walki ale w końcu się udało. Kupiłem zestaw sprężynek do sterownika od naszych sąsiadów za wielkiej wody i będę chciał wymienić ale na to przyjdzie jeszcze czas. Teraz w głowie montaż EMU.








Podobne tematy Zwiń