Jump to content




* * * * * 2 votes

[W124] Awaria pompy hamulcowej



26 replies to this topic

#11 Offline   Juri44


  • posts 65
  • Joined 31 Jan 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 January 2015 - 17:05

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 11 January 2015 - 13:48 napisał

Dzięki Panowie. To chyba rozwiewa wszystkie wątpliwości. :) Wstępnie zregeneruję pompę i dam znać co i jak. ;) Jakieś wskazówki dotyczące wymiany uszczelniaczy?
Moja sugestia taka że wymiana nic nie da uszczelniaczy.Pompa używana z gwarancją rozruchową poradziłbym.Sam to przerabiałem.Pozdrawiam.



#12 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 11 January 2015 - 19:38

Wyświetl postUżytkownik Juri44 dnia 11 January 2015 - 17:05 napisał

Moja sugestia taka że wymiana nic nie da uszczelniaczy.Pompa używana z gwarancją rozruchową poradziłbym.Sam to przerabiałem.Pozdrawiam.
Powtarzam jeszcze raz jeśli nie ma wżerów pompa będzie szczelna po wymianie uszczelnień w dodatku oryginalana i pewna . Podczas wymiany trzeba pamiętać o kolejności uszczelnień , uważać żeby nic się nie zawinęło składać wszystko dokładnie i delikatnie smarując wszystko płynem hamulcowym .
A co do używanej pompy , kolega też ma używaną i jakoś nie działa :D

#13 Offline   szatan21292


  • posts 183
  • Joined 12 Mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 12 January 2015 - 15:36

Podepnę się pod temat.
Mam kłopot z zacinającymi się zaciskami przednimi. tzn. po wciśnięciu i puszczeniu hamulca koła przednie wyjątkowo ciężko się obracają. Zakładam że uszczelki i tłoczki mogą być nie pierwszej świeżości, Ale czy powodem również może być zużyta pompa hamulcowa itd ?

#14 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 12 January 2015 - 16:09

Pompa nie. Prędzej zacisk, tłoczek, prowadnice zacisku.
Sprawdź też czy węże gumowe są drożne. Bywa że spuchną od środka i płyn się nie cofa, i zacisk trzyma.

#15 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 12 January 2015 - 18:54

Zdejmujesz kolego zacisk , i próbujesz wcisnąć tłoczek palcami jeśli wchodzi jest ok jeśli nie to albo przewód elastyczny tak jak kolega mówił spuchł albo tłoczek stanął ( rdza i te sprawy)
Jak masz zdjęty zacisk to sprawdzasz czy suwadła gładko pracują , i to by było na tyle .

#16 Offline   patrykwarszawa


  • posts 246
  • Joined 10 Jan 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 13 January 2015 - 00:32

Jw. Tłoczki zapieczone. Wypchnij, oczyść aby wchodziły jak w masło i będzie okej. Operację taką przeprowadzałem ostatnio w Sprintku (identyczny objaw). :)

PS. Na dniach wymienię uszczelniacze pompy i dam znać jak się zachowuję samochodzik. Mam nadzieję, że w końcu skosi trawkę i ruszy w teren. :)

#17 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 13 January 2015 - 11:26

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 13 January 2015 - 00:32 napisał

Jw. Tłoczki zapieczone. Wypchnij, oczyść aby wchodziły jak w masło i będzie okej. Operację taką przeprowadzałem ostatnio w Sprintku (identyczny objaw). :)

PS. Na dniach wymienię uszczelniacze pompy i dam znać jak się zachowuję samochodzik. Mam nadzieję, że w końcu skosi trawkę i ruszy w teren. :)
Nawet sprawnie działający tłoczek nie wsunie się jeśli przewód elastyczny będzie miał najlepsze dni za sobą i będzie puchł.

#18 Offline   patrykwarszawa


  • posts 246
  • Joined 10 Jan 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 January 2015 - 19:41

Witam ponownie. Autko już w ciągłej eksploatacji. :) Z lekkim opóźnieniem wielkie podziękowania za podpowiedzi. Wymieniłem uszczelniacze pompy, które były winowajcą, teraz jest wszystko okej. Pozdrawiam. :)

#19 Offline   klata1981


  • posts 4,088
  • Joined 23 Jul 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Posted 18 September 2017 - 15:38

Kolego Patryk.

Podpowiedział byś jak rozebraćc pompe? Doszedłem do pierwszej sprężynki i uszcelnienia i nie wiem jak rozebrać dalej. Z góry dzieki.

#20 Offline   Damian85


  • posts 193
  • Joined 15 Jul 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Posted 05 January 2022 - 19:05

Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu, bo według mnie na 90% winowajcą jest pompa hamulcowa.
Pacjent to W124 250D 92 rok.
Pedał dzisiaj stał się bardzo miękki (zarówno na zgaszonym, jak i na pracującym silniku), oraz przy wciśniętym hamulcu można swobodnie obracać obiema kołami z tyłu ( nie ma hamowania na tylną oś).
Więc według mnie objawy nieszczelnej pompy (przepuszcza). Zbiorniczek jest pełny i nie ma wycieków.

Natomiast 2 rzeczy mnie dodatkowo zaniepokoiły. Na zgaszonym silniku jak pompuję pedałem, to słychać wyraźnie odgłos z okolic vacum pompy (ciężko go opisać - skrzypienie?). W moim meśku ten odgłos jest lekko słyszalny a czasami w ogóle się nie pojawia.
A druga sprawa, jak wypnę w tym uszkodzonym cienki wężyk z trójnika przewodu, który idzie od vacum do serwa, to wyraźnie czuć powietrze w tym trójniku. A jak wypnę w moim, to nie czuć powietrza.

Ale jeśli by padło wspomaganie to chyba auto by hamowało, tylko pedał cały czas byłby twardy.
Brać się za rozkręcanie pompy? :)








Podobne tematy Zwiń